شهردار گرگان گفت : جالبه که همه جا به طولانی شدن پروژه ها انتقاد می کنند اما اینجا می گویند چرا این پروژه زود تمام شده است.

پسرم یک ریال ثروت و یک متر ملک در گرگان ندارد

جالبه که همه جا به طولانی شدن پروژه ها انتقاد می کنند اما اینجا می گویند چرا این پروژه زود تمام شده است.

به گزارش گلستان 24 ؛ حسین صادقلو شهردار گرگان به تشریح اهم اقدامات یک ساله و برخی حواشی پیرامون شهرداری گرگان پاسخ داد.

حسین صادقلو گفت: از زمانی که مسئولیت شهرداری گرگان را پذیرفتم در قالب کارهای مدیریتی خودم اولین کاری که انجام دادم هماهنگ کردن پرسنل مرکز ، مناطق و سازمانهای وابسته به شهرداری بود که  هرزگاههایی وجود داشت و آسیب های جبران ناپذیری بر پیکره شهرداری وارد می کرد .

صادقلو عنوان داشت: در این بحث مدیریتی برگرداندن نوع رفتار اداری از وضعیت گذشته به وضعیت جدید که همه درگیر کار باشند ، در اداره متعهدانه رفتار کنند و عامل مسئولانه باشند ، نظارتی ها از روی تعهد کار خود را انجام دهند در اولویت بود و این روش چون تحقق پذیر بود برای همکارانی که در این وادی نبودند ولی مسئولیت داشتند سنگین بود و زمان می برد تا به راهکارهای مدیریتی آشنا شوند.

شهردار گرگان تاکید کرد: اگر یکسال قبل روی برخی موضوعات یک رفتاری اعمال می کردیم ثمر نمی داد ولی حاصل آن آموزش و تمرین و مدارا  باعث شد که پروژه روگذر شهید قندهاری علیرغم اینکه ایراداتی هم داشت اما ما به آن پایبند بودیم و در مهلت مقرر افتتاح کردیم .

وی ادامه داد: مردم با حضور گسترده خود در شب افتتاح روگذر حمایت خود را از ادامه روند پروژه های عمرانی در سطح شهر گرگان نشان دادند و  ما همزمان در همان شب مراسم کلنگ زنی زیرگذر معلم را انجام دادیم که برابر زمان بندی مشاور قرار بود 14 ماهه تحویل داده شود و بعد از شروع شدن کار ظرفیت ما به حدی رسید که کار را دو شیفته کردیم و قرار شد در خرداد ماه افتتاح شود.

پروژه تقاطع غیر همسطح گلشهر بی دلیل متوقف شد

صادقلو گفت : همه اینها در حالی بود که زیر گذر و روگذر گلشهر که کار مطالعه و محاسبه آن آغاز شده بود و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار داشت ولی متاسفانه تعدادی از اعضای شورا به مصوبه خودشان پشت کردند و به ایرادی که از 25 سال قبل وجود داشته و هیچکدام از شهرداران پیشین در جهت رفع آن بر نیامدند ، گیر دادند وکار را متوقف کردند و این پروژه برای رفع نقیصه ای که هیچ ارتباطی با این پروژه نداشت بلاتکلیف ماند.

27 اسفندماه به مردم هدیه نوروزی می دهیم

شهردار گرگان تصریح کرد: بعد از اینکه پروژه گلشهر خوابید تصمیم گرفتیم به دیگر پروژه ها شتاب بیشتری بدهیم لذا پروژه زیرگذر میدان معلم را سه شیفته کردیم  از حدود 3 ماه قبل و برابر زمان بندی که مشاور داده تا 27 اسفندماه ساعت 10 صبح افتتاح می شود که این هدیه نوروزی ما به مردم گرگان است .

حسین صادقلو بیان کرد: اندک افرادی هستند که هیمشه در کارها سنگ اندازی می کنند و در شرایطی که شرایط اقتصادی دولت نگران کننده است و این شهرداری که می خواهد با کوتاهترین زمان ممکن این پروژه را به پایان برساند انتقاد می کنند . جالبه که همه جا به طولانی شدن پروژه ها انتقاد می کنند اما اینجا می گویند چرا این پروژه زود تمام شده است.

وی اضافه کرد: ما توقع داریم که همه کسانی که داعیه خدمت دارند دست به دست ما دهند تا شهر را بسازیم و این پروژه های عمرانی را به عنوان هدیه به مردم که الحق مستحق این خدمات هستند و تاکنون از آنها دریغ شده بود بدهیم .

می گویند شهردار فرهنگی و ارزشی نیست ...

شهردار گرگان در خصوص منتقدانی که می گویند شهردار فرهنگی و ارزشی نیست گفت: ما وظایفی در چارچوب قانون شهرداری و بودجه داریم که بر اساس آن عمل می کنیم و سازمانهای وابسته دیگری چون اتوبوس رانی ، تاکسی رانی ، آتش نشانی ، پارکها و فضای سبز و فرهنگی ورزشی شهرداری را داریم که هر کدام بودجه ای دارند که اول سال اعضای شورای شهر آن را تصویب می کنند .

حسین صادقلو گفت : در مورد کارهای فرهنگی ، سازمان فرهنگی ورزشی بودجه ای دارد که  ابتدا هیات مدیره سازمان و سپس شورای شهر آن را تصویب می کنند و تمام هزینه ها نیز جز در باب مسائل فرهنگی ، ورزشی و هنری مصرف نمی شود.

وی یادآور شد: شهرداری گرگان در این بحث نه تنها کم نگذاشته بلکه قدمهای محکم و استواری در این زمینه برداشته است .

کفگیر شهرداری به ته دیگ خورده املاک را می فروشید ...

شهردار گرگان در جواب این سوال که چرا شهرداری سه ماه مانده به عید شروع به فروش املاک خود کرده ، آیا کفگیر آن به ته دیگ خورده ، خاطر نشان کرد: این فروش ها مدیریت امروز نیست ؛ در بودجه 93 شهرداری که به تصویب شورا رسیده عدد قابل توجهی از بودجه 93 مربوط به فروش املاک و اموال بود که ما طبق قانون از روز 1/1/93 می تواسنتیم آن را بفروشیم ولی دست به آنها نزدیم .

حسین صادقلو گفت: مشابه سایر شهرداری ها گذاشتیم تا در شش ماهه دوم سال اموال و املاک شهرداری را به فروش برسانیم در حالی در سالهای گذشته در طول سال اقدام به فروش و تامین هزینه ها می کردند در حالیکه در آن سالها صدور پروانه ساختمان که محل اصلی درآمد شهرداری بود رونق داشت اما امسال با توجه به رکود در بحث صدور پروانه ها و شرایط بد اقتصادی به روز تر از بقیه هستیم و فقط یک مورد فروش داشتیم .

پول رفتگرها چی شد...

شهردار گرگان در خصوص پرداخت حقوق رفتگر ها گفت : ما دو گروه پیمانکار داریم که گروه اول در بخش عمرانی فعالیت می کنند که ما مطابق با صورت وضعیت ها با آنها تسویه حساب مالی می کنیم .

صادقلو  گفت : گروه دوم پیمانکاران شهری هستند که اموراتی مانند نظافت شهری و فضای سبز را انجام م دهند و پرسنل قابل توجهی هم دارند . در مورد این گروه بگویم که هر وقت صورت وضعیت آنها توسط پیمانکار به شهرداری داده شد پول آنها کمتر از یک هفته پرداخت شد.

وی تاکید کرد: اگر این مواردی که می شنوید فلان شخص یا شرکت حقوق نگرفته ، دست ما نبوده و قبل از اینکه به دست ما برسد یک مشکلی دارد و پیمانکار باید این زمان را کوتاه کند و ما هم سعی می کنیم کمتر از یک هفته کار آنها را انجام دهیم .

صادقلو گفت: در حال حاضر همه رفتگران پولهای خود را گرفته اند و گفته شده که قبل از دهم هر برج باید حقوق آنها داده شود.

حواشی پیرامون پسر شهردار ...

شهردار گرگان در خصوص شایعات و حواشی که پیرامون پسر وی وجود دارد تصریح کرد: پسر من به تبع اینکه من پدرش هستم و من به تبع اینکه فرزند پدرم هستم و از گذشته در ازادشهر املاک و ثروت زیادی داشتیم نیاز به ملک و املاک و ... نداریم .

حسین صادقلو ادامه داد: من یک پسر بیشتر ندارم و با توجه به اینکه از راه حلال روزی می خورم با همان پول بهترینها را برایش تامین می کنم .

وی بیان داشت: من همین جا عرض می کنم که پسر من یک ریال و یا یک متر ملک و یا ثروت در گرگان ندارد و ما هر چه داریم در آزادشهر است .

صادقلو تاکید کرد: موضوعاتی که پیرامون مالکیت پسر من در کافی شاپ میامی مطرح است را قبول ندارم چرا که پسر من رشته طراحی خوانده و دیزاینر کافی شاپ میامی بوده و نسبت به آنچه که در ادامه این کافی شاپ اتفاق می افتد هیچ نقشی ندارد .

گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار