رئیس حوزه هنری گلستان از برگزاری سومین سوگواره عکس محرم با عنوان «حماسه خون» در این استان خبر داد.

سومین سوگواره عکس محرم در گلستان برگزار می‎شود

 به گزارش گلستان24، نقی محمدنژاد بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به سومین سوگواره عکس محرم «حماسه خون» 22 آذرماه جاری است.

وی با اشاره به اینکه عشق به سیدالشهدا (ع) بنا به وعده الهی در دل‎ها روشن شده است، تصریح کرد: عشق به اباعبدالله‎الحسین (ع) در مسیر کربلا و در آستانه اربعین حسینی تماشایی است و هر کس از هر مسلک و آئینی ابراز ارادت خود را نشان می‎دهد.

بسیج هنرمندان و بسیج رسانه در نهادینه کردن هنر دینی نقش‎آفرین هستند

رئیس حوزه هنری گلستان با بیان اینکه هنر نقش بسزایی در گسترش فرهنگ عاشورایی پیدا کرده است، افزود: نقش بسزای هنر و هنرمندان در جلوه‎هایی فلسفه عاشورا را برای دل‎های مشتاق نمایان می‎کند، هنرمندان استان گلستان نیز نقش مهمی در شناساندن امام حسین (ع) به مردم دارند.

محمدنژاد عکاسی را هنری بی‎بدیل و تکرارنشدنی خواند و بیان داشت: عکس ثبت لحظه‎ای است که دیگر تکرار نمی‎شود و عکاس با زبان هنر و فراگیر کردن آن پیام‎های خوبی به دل‎های مشتاق ارسال و اعلام می‎کند.

وی با بیان اینکه رسالت حوزه هنری هدفمند کردن هنر در مسیر ارزش‎های اسلامی ایرانی است، گفت: بسیج هنرمندان و بسیج رسانه در نهادینه کردن هنر دینی نقش‎آفرین هستند.

عکاسان با ثبت لحظه‎ای عزاداری می‎توانند جلوی بسیاری را بگیرند

رئیس حوزه هنری گلستان گفت: کانون عکس حوزه هنری برنامه‎های بسیار خوبی پیش‎رو دارد که از جمله می‎توان به برگزاری نمایشگاه‎ها و سومین سوگواره عکس محرم «حماسه خون» اشاره کرد، اهدافی که در برگزاری چنین سوگواره‎ها و نمایشگاه‎هایی دنبال می‎شود، همان دغدغه‎هایی است که اهل فرهنگ دارند.

محمدنژاد انتقال فرهنگ عزاداری، فراهم آوردن بستر لازم برای توانمندی و کشف استعدادهای هنری، ترغیب عکاسان برای پرداختن به موضوعات عزاداری، انتقال فرهنگ عزاداری، تثبیت و جلوه‎های معنوی و آئین‎های عزاداری ماه محرم و صفر را از جمله اهداف سوگواره و نمایشگاه‎های عاشورایی برشمرد.

وی بیان داشت: عکاسان با ثبت لحظه‎ای عزاداری می‎توانند جلوی بسیاری از انحرافات و آلودگی‎هایی که متاسفانه به فرهنگ عزاداری وارد شده را بگیرند.

به گزارش خبرنگار فارس، در این مراسم پوستر نمایشگاه سوگواره عاشورایی هیئت رونمایی شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار