مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: توفان صبح امروز خساراتی در بخش های مختلف این استان برجای گذاشت.

طوفان در استان گلستان خساراتی برجای گذاشت

 به گزارش گلستان24، صادقعلی مقدم روز جمعه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در پی توفان صبح امروز گلستان که در شهرهای گرگان و مراوه تپه افزون بر 90 کیلومتر سرعت داشت، آسیب و خسارت هایی به بخش های مختلف از جمله تاسیسات شهری و منازل مسکونی مردم وارد آمد.

طوفان در استان گلستان


وی ابراز داشت: برابر گزارش هایی که تاکنون واصل شده است تعدادی منزل مسکونی در گرگان و حومه آسیب دیده است بطوریکه سقف برخی از آنها به کلی تخریب شده است.


وی اظهار داشت: همچنین شبکه برق گلستان دچار آسیب شده است که در برخی مناطق از جمله گرگان قطعی برق را به دنبال داشت اما اکنون اغلب خاموشی ها برطرف شده و بجز موارد جزئی مشکل خاصی در این حوزه نداریم.


وی ابراز داشت: توفان بامداد امروز در گلستان دست کم 15 تیر برق را از جای درآوده است همچنین در بخش هایی از استان شبکه کابلی نیز قطع شده است.


مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان ادامه داد: در سایر بخش ها از جمله تاسیسات دریایی استان تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت و تخریب واصل نشده است اما باتوجه به شرایط جوی درخواست داریم که تمام دستگاههای ذیربط و اقشار مختلف مردم هوشیاری و آمادگی لازم را داشته باشند.


مقدم گفت: جبهه دوم جوی که از فردا وارد استان گلستان می شود باعث تشدید کاهش دما و بارندگی خواهد شد که برابر داده های هواشناسی ممکن است در برخی از مناطق استان بارش ها خسارت به دنبال داشته باشد.


وی افزود: همچنین به رانندگان متذکر می شویم در محورهای کوهستانی گلستان زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
به گزارش ایرنا پس از چند روز گرما در پی ناپایداری هوا در گلستان، باد شدید و توفان جبهه جدیدی را وارد استان کرد که علاوه بر کاهش دما باعث بارندگی شد و پس از نزول باران رحمت الهی سرعت توفان کاهش یافت.


در زمان حاضر مقارن ظهر جمعه در برخی نقاط گلستان ریزش باران و برف شدت یافته است. 


گلستان با اقلیم متنوع از قبیل جنگل، دریا، کوهستان، دشت، کویر و بیابان دارای 14 شهرستان و 27 بخش با جمعیتی معادل 1.850 میلیون نفر است./ایرنا
 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار