جای خالی میزبان در برنامه 8 آذر امسال

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: عدم حضور برخی مدیران استان در برنامه ملی هشتم آذرماه نشان داد که مباحث آموزشی مهارت‎‏های عمومی مدیریت بحران در اولویت ‏کاری آنان نیست.

بی‌توجهی برخی از مدیران استان گلستان به مدیریت بحران

 به گزارش گلستان24،  صادق‎علی مقدم ظهر امروز در آئین تقدیر از عوامل برگزاری مانور هشتم آذرماه سال جاری در گرگان اظهار کرد: در حالی که دستگاه متولی این مانور، خود از دیگر مدیران استان برای شرکت در مراسم متمرکز مانور زلزله در شهر گرگان دعوت به عمل می‏‌آورد، اما در کمال تعجب خودش به عنوان میزبان در این برنامه ملی حضور نیافته است.

 مدیریت بحران

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که این مانور یک برنامه کشوری است و سالی یک بار نیز برگزار می‏‌شود، اما با وجود حضور تمامی فرمانداران و حتی معاون استاندار در این برنامه، علاوه بر مدیر استانی، در برخی شهرستان‌‏ها، مدیران شهرستانی دستگاه متولی برگزاری مانور نیز حضور در جلسات و یا برنامه‏‌های دیگر را به این رویداد ملی ترجیح داده بودند.

* نداشتن دغدغه در حوزه ایمنی جامعه را آسیب‌‌پذیر می‏‎کند

مقدم یادآور شد: متأسفانه مطالبه‏ محوری در جامعه باب شده و هیچ شأن و وظیفه‎ای برای خودمان قائل نیستم، در حالی که اعتقاد دارم، نداشتن دغدغه به ویژه در موضوع مهم و حیاتی چون ایمنی، جامعه را بسیار آسیب‏‎پذیر می‏‎کند.

وی ادامه داد: این گله تنها متوجه دستگاه مسئول نیست، بلکه برخی دیگر از مدیران استانی نیز با وجود دخیل بودن و تقبل زحمات بسیار، برخلاف انتظار در زمان برگزاری مانور حضور نداشتند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تشکر از تمامی عوامل برگزارکننده مانور هشت آذر در سطح استان، بیان کرد: گزارش‏‌های دریافتی از شهرستان‏‌ها، موید کیفیت مناسب برگزاری مانور در سطح استان بود، که باید از همین جا از تمامی دست‌اندرکاران این برنامه آمادگی تشکر و قدردانی کرد.

مقدم ادامه داد: زیبایی این مانور در اهمیتی بود که برخی از مدارس و دیگر محیط‏‎های آموزشی برایش قائل شده و به جدیت برای پیش‌برد درست برنامه تلاش کرده بودند هر چند تنها دلگرمی آنان مبنی بر حضور مدیران بالادست سازمان متولی میسر نشد.

* برقراری مستمر آموزش ایمنی در کنار دیگر مباحث آموزشی در مدارس

 وی ابراز امیدواری کرد، آموزش ایمنی در کنار دیگر مباحث آموزشی مدارس به طور مستمر برقرار شود تا شرایط بهتری در مواجهه با حوادث احتمالی استان رقم بخورد.

در پایان این مراسم لوح‌‏های تقدیری از سوی مدیرکل مدیریت بحران استان به رئیس سازمان دانش‌آموزی استان گلستان و دست‏‌اندرکاران فعال مانور در گرگان اعطا شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار