مدیر کل ثبت احوال استان گلستان گفت : نام های محمد طاها برای پسران و فاطمه برای دختران ، جزو بیشترین نام های انتخابی خانواده های گلستانی برای فرزندان خود در طول هشت ماه گذشته بوده است.

محمد طاها و فاطمه بیشترین نامهای انتخابی خانواده های گلستانی

علی عادلی ، مدیر کل جدید سازمان ثبت و احوال استان گلستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران گلستانی گفت : سوم دی ماه روز ثبت و احوال در تقویم عمومی کشور است و این روز به پاس بیش از ۹۰ سال خدمت صادقانه کارکنان ثبت احوال ؛ در هویت بخشی به ایرانیان ، ثبت رویداد های حیاتی و تغیرات جمعیتی و همچنین ارائه خدمات هویتی به مردم شریف بوده است که توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به نام ثبت احوال نامگذاری گردید.


به گزارش گلستان 24، وی تصریح کرد : عناوین روز های این نهاد اجرایی درهفته ثبت احوال در گلستان ، که از یکم تا هفتم دی می باشد به نامهای " ثبت و احوال ، مدیریت هویت در فضای مجازی / ثبت احوال ، اتقان و صدور اسناد هویتی / ثبت احوال ، نظام جامعه شناسی ایرانیان / ثبت احوال ، رصد تحولات و آمار جمعیتی / ثبت احوال ، ثسهیل در ارائه خدمات / ثبت احوال ، حفظ هویت فرهنگی / ثبت احوال ، ثبت مهاجرت " خواهد بود.


عادلی گفت : مهمترین برنامه این سازمان در استان گلستان ، اطلاع رسانی در زمینه برنامه های ثبت احوال در فرآیند نوین سازی این سازمان می باشد و همچنین مهمترین ماموریت این سازمان ؛ ثبت وقایع حیاتی ، انتقال اسناد هویت و تابعیت ایرانیان ، تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیت کشور دانست .


مدیر کل ثبت و احوال گلستان گفت : انتشار آمار تحولات جمعیتی نیز یکی از نیاز های اساسی جامعه در حال توسعه است که درسطح ملی و استانی در حال پیگیری می باشیم و امید است با تنوع و گسترش اطلاعات جمع آوری شده به تعمیق فرهنگ آماری جامعه ، کمک شایانی کرده باشیم.


وی گفت : در حال حاظر در شش ماه گذشته ، میزان عمومی ولادت در استان گلستان ۵/۲۲ در هزار نفر جمعیت بوده است که این استان در کشور رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.


همچنین میزان عمومی وفات در استان نیز ۳/۴ بوده است که جایگاه این استان در کشور بیست و سوم می باشد و بایستی در نظر داشته باشیم میزان اعلام شده دارای دو بعد می باشد که از یک سو می توان از احتمال دیر ثبتی و از سوی دیگر کم ثبتی در نظر گرفت و این آمار اعلام شده نشان دهنده جوان بودن جمعیت استان گلستان می باشد.


عادلی گفت : در شش ماه گذشته میزان عمومی ازدواج در استان گلستان بالغ بر ۸/۱۰ در هزار بوده است که جایگاه استان نیز در کشور ، نهم می باشد که نشان دهنده فراوانی بیشتر ازدواج در استان نسبت به کشور است.


مدیر کل ثبت احوال گلستان در ادامه افزود : میزان عمومی طلاق در استان در شش ماه گذشته بالغ بر ۸/۱ در هزار بوده است که این میزان در کشور ۹/۱ در هزار می باشد.


وی در خصوص آمار ثبت وقایع حیاتی در استان گلستان به خبرنگاران گفت : در حال حاظر در استان گلستان ، در هر روز به طور متوسط ۱۱۴ ولادت ، ۲۶ فوت ، ۵۶ مورد ازدواج و ۹ طلاق به تبت می رسد.


عادلی گفت : در هشت ماه گذشته در استان گلستان ۲۸۰۴۴ مورد ولادت به ثبت رسیده است که نسبت جنسی آن در ثبت ولادت ، ۸/۱۰۲ بوده است .


مدیر کل ثبت احوال گلستان در خصوص میزان فوت ثبت شده در استان گفت : ۶۳۴۴ مورد فوت در هشت ماه گذشته در استان به ثبت رسیده است که نسبت جنسی آن ۱۱۶ مرد به ازاء هر ۱۰۰ زن می باشد.


وی همچنین میزان ازداوج ثبت شده در استان را ۱۳۷۳۴ مورد عنوان کرد و افزود : میزان طلاق به ثبت رسیده نیز ۲۲۲۳ مورد بوده است که بر این اساس ، به ازاء هر ۲/۶ ازدواج ، یک طلاق به ثبت رسیده است.


عادلی همچنین در خصوص ده اسم نامگذاری شده بر روی فرزندان گفت : بیشترین نام هایی را که خانواده ها برای پسران در طی هشت ماه گذشته انتخاب کرده اند به نام های محمد طاها ، امیر علی ، محمد ، ابوالفضل ، امیر حسین ، محمد امین ، امیر محمد ، علی ، محمد رضا و همچنین یاسین بوده است و علاوه بر نام پسران ، نامهای فاطمه ، یسنا ، فاطمه زهرا ، زهرا ، نازنین زهرا ، اسرا ، ثنا ، آسنا ، حسنا و کوثر برای دختران انتخاب به ثبت رسانده اند.


لازم به ذکر است ، بیشترین میزان تولد در استان گلستان از آن شهرستان گنبد و کمترین آن به شهرستان بندرگز رسیده است و همچنین بیشترین میزان فوت در استان نیز مختص به شهر گرگان در طی هشت ماه گذشته بوده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار