شیعیان عربستان با در دست گرفتن تصاویری از آیت الله النمر در شب اربعین، حرم امام سوم شیعیان را به نیابت از این روحانی برجسته شیعه زیارت کردند.

زیارت امام حسین(ع) به نیابت از «شیخ النمر» + تصاویر
شیعیان عربستان امسال نیز همچون سال‌های گذشته با وجود فشارهای امنیتی آل سعود برای خروج از کشور در موسم اربعین حسینی، خود را به سرزمین کربلا رساندند.

 به گزارش گلستان24، مردم عربستان که بیشتر از شهر قطیف رهسپار عراق شده‌ بودند؛ با در دست گرفتن تصاویری و بنرهایی از آیت الله شیخ «نمر باقر النمر»، از مقاومت این روحانی برجسته شیعه عربستان که هم اکنون در بند رژیم سعودی است، حمایت کردند.

شیعیان این کشور همچنین با برپاییموکب‌هایی در نقاط مختلف جاده نجف ـ کربلا و حتی در شهر مقدس کربلا، به زائران پیاده اربعین حضرت سید الشهدا(ع) خدمت رسانی کردند.

زائران عربستانی حرم حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) حتی در هنگام ورود به صحن این امام همام نیز بنرها و پلاکاردهای شیخ النمر را کنار نگذاشته و با برافراشتن این تصاویر، آستان مقدس امام سوم شیعیان را به نیابت از این روحانی برجسته شیعه زیارت کردند.

گفتنی است، آیت الله شیخ النمر در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال ۲۰۱۲ بازداشت و در ۲۳ مهرماه ۱۳۹۳ دادگاه جنایی سعودی وی را به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به اعدام با شمشیر محکوم کرد.

 

 
 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار