مدیر کل راه آهن شمال گفت: خط آهن گرگان تا گرمسار برقی می شود .

پاشا: خط آهن گرگان تا گرمسار برقی می شود

یوسف گران پاشا عصر شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: راه آهن شمال از گرمسار تا گرگان را شامل می شود و بازسازی این مسیر از بندرگز تا گرگان در حدود 20 کیلومتر انجام شده است و 36 کیلومتر باقی مانده است.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: در سال 860 هزار تن حمل کالا توسط راه آهن شمال انجام می شود که در صورت تکمیل و بهره برداری کامل از راه آهن اینچه برون می توان ظرفیت آن را بسیار افزایش داد.

وی تصریح کرد: راه آهن اینچه برون ترکمنستان نیز با طول 80 کیلومتر در خاک ایران با حضور ریاست جمهوری به بهره برداری رسید و با سرعت 145کیلومتر در زمان افتتاح بهره برداری شد.

گران پاشا در ادامه با بیان اینکه ریل های این مسیر از جای دیگر به استان آورده و در استان مونتاژ شد، گفت: ظرفیت کامل خطوط راه آهن و حمل بار ما در شمال سه میلیون تن است و امیدوار هستیم با تکمیل زیرساخت های راه آهن اینچه برون به این مهم برسیم.

مدیر کل راه آهن شمال کشور با بیان این که مذاکرات اولیه برای برقی شدن خط‌آهن گرگان تا گرمسار انجام شده است گفت: صحبت های اولیه با کارشناسان روسی در این خصوص انجام شده است که با برقی کردن این خط آهن می توانیم ظرفیت را در این خط آهن برای حمل بار به 8 تا 9 میلیون تن برسانیم و می توانیم برای کوتاه تر شدن خط راه آهن به جنوب مسیر شاهرود را به آن متصل کنیم.

وی اظهار کرد: سال گذشته در راه آهن شمال در حوادث رخ داده 8 کشته و دو مصدوم داشتیم که امسال این میزان به دو کشته و 6 مصدوم رسید. مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار