رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ، افتتاح راه آهن ایران-ترکمنستان –قزاقستان را یک پتانسیل بسیار خوب برای توسعه استان عنوان نمود .

افزایش مبادلات تجاری گلستان با راه اندازی راه آهن

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گلستان که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان برگزار گردید ، ضمن بیان مطلب فوق گفت : با افتتاح این راه آهن همه ما مسئولین موظف هستیم هر چه سریعتر شرایط جابجایی کالا از طریق این راه آهن را فراهم نمایید .

به گزارش گلستان 24، قوانلو گفت : با استفاده از ظرفیت های این خط ریلی می توانیم حجم مبادلات تجاری استان را تا چندین برابر افزایش دهیم ، لذا هر چه سریعتر شرایط برای حمل کالا از این طریق فراهم شود به نفع استان است .

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان با اشاره به پتانسیلهای بسیار خوب کشور قزاقستان در بخش معادن افزود : با برنامه ریزی های صورت گرفته و توافقات انجام شده با کشور قزاقستان جهت واردات سنگ آهن و مواد معدنی دیگر از این کشور ، بزودی عملیات اجرایی چندین کارخانه بزرگ در استان آغاز خواهد شد .

وی همچنین گفت : کشورهای ترکمنستان و قزاقستان دارای رشد اقتصادی بالای ۱۰ درصد هستند و این به توسعه کشور و استان ما کمک خواهد کرد .

لازم به ذکر است ، راه آهن ایران ، ترکمنستان ، قزاقستان در ۱۲آذر ماه سال جاری به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار