انتخاب فدراسیون فوتبال باز هم از چند ماه قبل شبهاتی را در اذهان ترسیم کرد تا مارپیچ سکوت آغاز شود.

کلنگ‌های انتخاباتی در قلمرو تحت نفوذ صحت دارد؟!

به گزارش گلستان24،در انتخابات اکثر فدراسیون‌های ورزشی نقش هیئت‌های استانی، از عوامل اصلی جمع آوری آراء مأخوذه برای یک نامزد است. .

کلنگ‌های انتخاباتی


 
در اولین نمونه از این موارد شایعاتی مبنی بر تاخیر در برگزاری مجمع هیئت فوتبال سمنان با همان دلایل فوق عنوان شده است. این روزها فوتبال در استان سمنان حال و روز خوبی ندارد و هیئت فوتبال این شهر در بلاتکلیفی به سر می‌برد. 
 
نهم مهر ماه امسال، ریاست عباس طالب بیدختی به اتمام رسید و به گفته خودشان از آن تاریخ به بعد به عنوان سرپرست فعالیت می‌کنند و این در حالی است که فدراسیون و کفاشیان هیچ حکمی را بالغ بر سرپرستی وی بر هیئت فوتبال استان سمنان صادر نکرده‌اند. 
 
پس از اتمام دوره ریاست بیدختی روی سکان هیئت فوتبال سمنان در نهم مرداد قراربود انتخابات در شهریور ماه انجام گیرد که در هر دو بار ثبت نام اولیه با مشکلاتی همراه و انتخابات انجام نشد. 
 
در بار دوم نیز که پس از ثبت نام قرار بود انتخابات برگزار شود، بار دیگر از میان 5 کاندیدا، 2 نفر از آن‌ها انصراف دادند و در حالی که می‌توانستند با 3 عضو انتخابات را انجام دهند،این کار را عملی نکردند، تا بار دیگر بیدختی به عنوان سرپرست بدون حکم بر هیئت فوتبال استان سمنان به کار خود ادامه دهد. 
در حالی که ثبت نام مرحله دوم کاملا قانونی بوده است و تکرار آن برای مرحله سوم بی دلیل است. 

در همین باره گفتگویی انجام دادیم با فتاحی مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان: 
 
وی در این باره گفت: ابتدا باید بگویم ثبت نام برای انتخابات هیئت فوتبال دو بار انجام شده است و دفعه نخست، 2 بار اعلامیه دادیم که با اشتباه رو به رو شده است. 
 
در دفعه دوم و زمانی که قرار بود انتخابات برگزار شود، بیدختی و بیروهه انصراف دادند و با کنار رفتن این دو کاندید، نفرات دیگری هم آمدند و معتقد بودند که به خاطر این دو، از کاندید شدن انصراف داده‌اند که زمانی که این اتفاق رخ داد، ما این موضوع را به فدارسیون گزارش دادیم و منتظر آن هستیم تا آن‌ها نظرشان را دراین باره به ما اعلام کنند اما نظر خودمان است که ثبت نام را برای بار دوم انجام دهیم. 
 
فتاحی درباره حکم سرپرستی بیدختی اظهار کرد: ابتدا این نکته را باید اظهار کنم که حکم سرپرستی در فوتبال با دیگر رشته‌ها تفاوت دارد و فدراسیون فوتبال برای هیچ رئیس هیئتی حکم صادر نمی‌کند و با اتمام یافتن حکم ریاست خود تا تشکیل مجمع سرپرست باقی می‌ماند. 

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار