نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با انتقاد از برخی شایعه‌پردازی رسانه‌های محلی درباره عدم رای آوردن و حذف منطقه اینچه برون از طرح توسعه مناطق آزاد از بازگشت آن به کمیسیون با 50 امضا خبر داد.

طرح منطقه آزاد اینچه برون با 50 امضا دوباره به کمیسیون برگشت

  به گزارش گلستان24، سلیمان عباسیدر جمع مدیران ادارات اقتصادی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به برخی شایعه‌پردازی‌ها نسبت به مصوبات جلسه امروز مجلس اظهار کرد: اینکه نام منطقه آزاد تجاری اینچه برون گنبدکاووس از طرح حذف شده باشد و یا در صحن علنی رأی نیاورده است یک شایعه رسانه‌ای است و صحت ندارد.

طرح منطقه آزاد اینچه برون

وی با بیان اینکه امروز نام هیچ منطقه آزادی به‌ صورت موردی در صحن مجلس مطرح نگردید افزود: امروز نام هیچ منطقه آزاد تجاری به‌طورکلی در صحن مطرح نشد که نمایندگان بخواهند نسبت به آن رأی مثبت و منفی داده و تائید یا رد کرده باشند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با تأکید بر اینکه امروز نام تمام مناطق آزاد تجاری در حال تصویب در صحن به‌ طور یکجا و کلی مطرح شد، خاطرنشان کرد: ازجمله الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد تجاری قشم به شماره ثبت 182، منطقه آزاد تجاری جاسک به شماره ثبت 527 و منطقه اقتصادی دارویی استان البرز به شماره ثبت 553، منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر به شماره ثبت 570، منطقه آزاد صنعتی مهران و اردبیل، منطقه آزاد تجاری اینچه برون گنبدکاووس به شماره ثبت 606 و مناطق آزاد تجاری فسای شیراز، ابرکوه و میبد یزد، زنجان، گچساران کهکیلویه و بویراحمد، سرو و ارومیه از آذربایجان غربی، خاف و قوچان از خراسان رضوی، خرم‌آباد از لرستان، تاکستان قزوین و شاهین‌شهر اصفهان مناطق آزاد تجاری بودند که بنا به تصمیم نمایندگان برای بررسی بیش‌تر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

تقدیم‌نامه‌ای با امضای 50 نماینده مجلس به هیئت‌ رئیسه برای بررسی مجدد طرح

عباسی با غیراخلاقی خواندن برخی شایعات رسانه‌ای برای تحریک و بازی با احساسات مردم خاطرنشان کرد: منطقه آزاد تجاری اینچه برون گنبدکاووس نیز همانند سایر مناطق آزاد تجاری مطرح‌شده در این طرح برای بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد و هیچ‌گونه مخالفت و موافقتی با تأسیس و راه‌اندازی آنها در مجلس صورت نگرفت.

وی از تقدیم‌ نامه‌ای با امضای 50 نماینده مجلس به هیئت‌ رئیسه برای بررسی مجدد طرح خبر داد و گفت: هیئت‌رئیسه در صورت موافقت ضمن آنکه ارجاع به کمیسیون اجرایی خواهد شد شرایط طرح مجدد آن را در صحن علنی مجلس فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس از دفاع تمام‌قد نمایندگان مردم از حقوق شهروندان خبر داد و تأکید کرد: نخواهیم گذاشت برخی با نگاه‌های جانب‌دارانه به شهرستان‌ها مانع از توسعه و پیشرفت منطقه ما شوند و به‌طورقطع در چارچوب قانون موضوع منطقه آزاد تجاری اینچه برون گنبدکاووس باقدرت به سمت اجرا پیش خواهد رفت.

ارسال نظر

آخرین اخبار