علیرض قربانی در بخشی از گفت و گویش پس از لغو کنسرتش عنوان کرده است است: ...حتی در زمان دولت نهم و دهم، ما با مشکلاتی از این دست مواجه نبودیم؛ خطابِ من به‌صورت کاملاً مستقیم با رییس‌جمهور محترم -دکتر حسن روحانی- است

انتقاد شدید یکی از هنرمندان از روحانی/مردم با عشق و امید به شما رأی دادند

به گزارش گلستان 24، علیرضا قربانی در بخشی از گفت و گویش پس از لغو کنسرتش عنوان کرده است است: ...حتی در زمان دولت نهم و دهم، ما با مشکلاتی از این دست مواجه نبودیم؛ خطابِ من به‌صورت کاملاً مستقیم با رییس‌جمهور محترم -دکتر حسن روحانی- است و می‌خواهم به ایشان بگویم: «جناب آقای دکتر روحانی! مردم با عشق و امید به شما رأی دادند و در این میان، هنرمندان و قشر فرهیخته و روشنفکر نقش مستقیمی داشتند و حال، بروزِ اتفاقاتی از این دست، بسیار باعث تأسف است. انتظار ما از دولتِ «تدبیر و امید» این است که شعار‌هایش را محقق کند و به انتظارات پاسخ دهد. ما در ابتدای دولت یازدهم، امیدواری بسیاری برای بهبود اوضاع داشتیم؛ اما در این قریبِ دو سال اتفاقِ خوشایندی در حوزه فرهنگ و هنر رخ نداده است.»

وی در پاسخ به این پرسش که «آقای قربانی! فکر نمی‌کنید که تندرو‌ها، این سیاست‌ها را اعمال می‌کنند تا اتفاقاً هنرمندان و مردم را از دولت ناامید کنند؟» گفت: شاید ماجرا همینی باشد که شما می‌گویید؛ اما اگر من در جایگاهی قرار بگیرم که مشاهده کنم امکانِ تعامل و همکاری و همچنین رفع مشکلاتی از این دست را ندارم، به شکلی خودخواسته از جایگاهم استعفا خواهم داد. من در این کشور زندگی و طبیعتاً تمام قوانین آن را رعایت می‌کنم. تاکنون هم از این مسأله عدول نکرده‌ام؛ اما مسئولان با خودشان فکر کرده‌اند که بازتاب رفتارهایی از این دست در رسانه‌هایی که خودشان اسم «رسانه‌های بیگانه» را روی آن گذاشته‌اند، تا چه اندازه می‌تواند بد باشد؟ من امروز با صدای بلند و با حالتی برافروخته مراتبِ اعتراضِ خودم را بیان می‌کنم و انتظار دارم نه‌تنها مسئولان فرهنگی، که حتی علما و نظریه‌پردازان و حقوق‌دانان به این مسأله ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: به‌خصوص اینکه مشکلاتی از این دست، تنها مختص اهالی موسیقی نیست و نویسندگان و اهالی تئاتر و سینما نیز با آن مواجه‌اند. اگر کسانی که به آن‌ها اشاره کردم، در این زمینه وارد عمل نشوند، شرایط هر روز بد‌تر می‌شود. این چه شرایطی است که هرکس به خودش اجازه می‌دهد برنامه‌ای را لغو و ایجاد اغتشاش کند؟ منِ هنرمند در قالب قوانین ارشاد و طبق قانون فعالیت می‌کنم و حتی در شرایطی به اجرای برنامه می‌پردازم که برای اجرای یک کنسرت، باید ریز‌ترین مسایل زندگی‌ِ خصوصی‌ام نیز مورد کنکاش قرار گیرد و شرایط امنیتی وحشتناکی را از سر بگذرانم. با این وجود، باز هم باید با چنین موانعی روبه‌رو شوم؟

قربانی در پاسخ به این پرسش که « فکر می‌کنید در شرایطی که با چهره‌ای چون شما یا برگزارکنندگان کنسرت «چرا رفتی» در اصفهان این برخورد می‌شود، وضعیت موسیقی‌دانان جوان و گمنام به چه صورت است؟» گفت: یکی از دلایلی که باعث می‌شود من اعتراض خودم را با صدای بلند بیان کنم، تلاشی برای حمایت از حقوق آنان است. ما لااقل این امکان را داریم تا صدایمان را بلند کرده و مشکلاتی را بیان کنیم؛ در حالی که تعداد زیادی از فعالان جوان -در همه رشته‌های هنری- وجود دارند که نه‌تنها مانع ادامه فعالیت‌هایشان می‌شوند که حتی مسئولان فرهنگی جواب تلفن آنها را هم نمی‌دهند. می‌خواهم این صدا به گوش دیگران برسد و آنها هم امیدوار شوند که کسانی به فکرشان هستند. این اعتراضِ ما هم مبنای حقوقی دارد و هم مبنای شرعی و عرفی

ارسال نظر

آخرین اخبار