مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان:

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان گفت: تقویت وحدت و وفاق بین مذاهب اسلامی باید مورد توجه همه نخبگان جامعه باشد.

تقویت وفاق بین مذاهب اسلامی باید مورد توجه همه نخبگان جامعه باشد

 به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام سید محسن طاهری در محفل انس با قرآن به مناسبت هفته وحدت و ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) در حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان که با حضور قاریان ممتاز شیعه و سنی استان گلستان برگزار شد اظهار کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام و در راس آن آمریکا، انگلیس و اسرائیل با انواع ترفندهای سعی دارند که در صفوف مسلمانان تفرقه ایجاد کنند هوشیاری و اتحاد مسلمانان باعث خواهد شد که نقشه‎های آنها بر ملا شود.

سید محسن طاهری

وی با اشاره به اشتراکات فراوان بین مسلمانان و ضرورت توجه به برجسته‎سازی آن تاکید کرد و یادآور شد: تقویت وحدت و وفاق بین مذاهب اسلامی باید مورد توجه همه نخبگان جامعه باشد.

وجود اشتراکات فراوان بین مسلمانان می‎تواند زمینه‎ساز هر چه بیشتر اتحاد باشد

مدیر حوزه امام صادق (ع) گرگان خاطرنشان کرد: اعتقاد به خدای واحد، قادر و توانا، وجود و اعتقادی قلبی و درونی به حضرت محمد (ص) پیامبر بزرگ اسلام، قرآن‌کریم به عنوان کتاب آسمانی، قبله مشترک، احکام نورانی اسلام همچون نماز، روزه، حج و زکات که مورد قبول همه مذاهب اسلامی است که می‎تواند زمینه‎ساز هر چه بیشتر همکاری و اتحاد ما مسلمانان باشد.

طاهری به توطئه تکفیرها و داعش در کشورهای همسایه خصوصا عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی وحدت و هم‌بستگی مسلمانان برای حفظ اسلام عزیز و سرنگونی کفار و دشمنان تکفیری و داعشی مهم‌تر از هر چیز است.

هدف اصلی‎ داعش ضربه زدن به اصل اسلام است

وی تاکید کرد: داعش و تکفیری‎ها دست‎پرورده آمریکا و برخی کشورهای مرتجع عربی هستند که هدف اصلی‎ آنها ضربه زدن به اصل اسلام است.

مدیر حوزه امام صادق (ع) گرگان گفت: گروهکی که بویی از انسانیت نبرده و جلو چشمان جهانیان بدترین جنایات را بر ضد بشریت انجام می‎دهند در حالی که مدعیان دروغین حقوق بشر چشمان‌شان را در مقابل این کشتار و وحشی‎گری بستند.

طاهری با تاکید بر ضرورت هوشیاری بیشتر مسلمانان شیعه و سنی و ادیان آسمانی که در کشورهای منطقه حضور دارند، خاطرنشان کرد: این گروهک‎های دست‎نشانده استکبار جهانی و سرویس‎های جاسوسی غرب پیاده نظام‎های سیاست‎های ضد اسلامی در منطقه هستند اگرچه با هوشیاری برخی علمای شیعه و سنی منطقه و اعلام جهادی که بر علیه آنها دادند بسیج مردمی این کشورهای با رشادت‎ در حال مقابله با این مزدوران هستند.

وی همچنین ضمن قرائت آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا»، اعتصام به حبل‎الله و چنگ زدن به ریسمان الهی را مقدمه وحدت و عدم تفرق مسلمانان دانست و گفت:‌ حبل الله همان مشترکات مسلمانان است و در راس آن ولایت خداوند متعال و رسول اکرم و اولوالامر قرار دارد.

مدیر حوزه امام صادق (ع) گرگان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با رهبری و مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری الگوی کاملی از وحدت مسلمانان در سایه ولایت را به جهان اسلام ارائه داد و در این راستا استان گلستان نیز در این جهت در میان استان‎های کشور پیشتاز است.

گفتنی است سالیان متمادی بسیاری از قاریان ممتاز و برجسته شیعه و سنی استان در حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان تحت تربیت حجج اسلام سید علی، سید محسن و سید رضا طاهری قرار داشتند.

موسس این مدرسه مرحوم آیت‎الله طاهری‎گرگانی نماینده فقید مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری بوده است که خود از حافظان قرآن و منادیان وحدت در استان بود.

ارسال نظر

آخرین اخبار