پارک کامیون ها و ماشین های سنگین در شهر امروز یکی از معضلات شهر گنبد است که علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مردم، رانندگان این خودروها را نیز دچار مشکلات عدیده ای کرده است.

غول پیکران، مزاحمان همیشگی در خیابان های گنبد

به گزارش گلستان 24، این که کوچه و خیابان ملک شخصی نیست و باید مورد استفاده عموم قرار گیرد مسئله ای است که در قانون نیز به آن اشاره شده و برای هر شخصی که خلاف آن را انجام دهد مجازات نیز در نظر گرفته شده است حال این مانع از سوی یک کاسب باشد و یا مالک یک خودروی سنگین.

اما شنیده شد که تعدادی از کامیونداران گنبد از این وضعیت و میزان جریمه هایی که برای این تخلف اعمال می شود ناراضی هستند و دلیل آن را نیز نبود پارکینگ مناسب برای پارک در خارج از شهر عنوان می کنند.

یکی از این رانندگان به خبرنگار ما می گوید: ما می دانیم که باعث ناراحتی مردم می شویم و این را قبول داریم ولی جایگاه مناسبی برای پارک ماشینهای ما نیست.

راننده دیگری نیز می گوید حدود ۲۰ سال است که راننده ام و لی هنوز تعاونی مشخصی عضو نیستم ما هم می خواهیم شرکتی باشد تا این وضعیت را بهبود ببخشد.

کامیوندار دیگر اینگونه از مشکلات می گوید: گذاشتن کامیونها در شهر برای ما هم مشکل ساز است از یک طرف جریمه می شویم و از سوی دیگر امکان سرقت وسایل ماشین وجود دارد کاش جایی باشد نگهبان داشته باشد و ما با خیال آسوده کامیون های خود را در آنجا بگذاریم.

برای پیگیری مشکل به سراغ شهردار گنبد می رویم .عبدلمجید قزلجه شهردار گنبدکاووس از وجود  سندیکای کامینوداران در مسیر گنبد – آزادشهر می گوید و اینکه رانندگان می توانند کامیون های خود را در آنجا پارک کنند البته به گفته وی باید هزینه ای نیز برای استفاده از آن پارکینگ پرداخت شود.

IMG_1050

وی همچنین می گوید: ما مجاز به ایجاد پارکینگ در سطح شهرستان نیستیم و ورود کامیون ها نیز به داخل شهر غیرقانونی است و به همین خاطر ، پلیس راهور یا راهنمایی رانندگی آنان را جریمه می کند.

بعد از هماهنگی برای دیدن این پارکینگ می رویم. دقیقا در ورودی شهر قرار دارد و مکان وسیعی که به گفته رئیس هیئت مدیره تعاونی کامیونداران گنبد ۲۵ هزار مترمربع وسعت دارد و بهترین ظرفیت برای رفع مشکلات کامیونداران است.

IMG_4671

علی اکبر آصفی رئیس هیئت مدیره تعاونی کامیونداران گنبد می گوید اینجا متعلق به تعدادی از کامیونداران قدیمی است که از سال ۶۴ با ۴۴۰ سهامدار اولیه راه اندازی شده به عنوان توقفگاه استفاده می شود و شرکت تعاونی کامیونداران در این مکان مستاجر است.

IMG_4653

بیشتر که حرف می زنیم زوایای دیگری از مشکلات این صنف روشن می شود او می گوید نماینده مالکان خواستار بازگذشت ملک به صاحبان اصلی و فروش آن است  و ما مدتی است که درگیر این مشکلات هستیم و حتی حکم تخلیه نیز برای ما صادر شد ولی با میانجیگری فرماندار محترم فعلا این حکم شکسته شده است.

آصفی ادامه می دهد علی رغم مشکلات گذشته با بکارگیری مدیریت و کارکنان جدید در این اتحادیه دو سال است که سود سهام بطور مرتب به سهام داران اعطاء می شود و ما حتی درخواست کرده ایم که با قیمت گذاری کارشناسانه و درست ، ارزش واقعی زمین به ما اعلام شود تا ما بتوانیم به رانندگان جوانی را که خواستار خرید سهام هستند و یا سرمایه گذاران اطلاع رسانی کنیم و زمین را خریداری کنیم ، اما متاسفانه قیمت گذاری کاذب انجام شده و هیچکونه همکاری با کامیونداران که مستاجر ۲۰ ساله این مکان هستند نمی شود.

IMG_4657

IMG_4663

علی اکبر آصفی که خود از سهامداران سندیکاست می گوید : حدود یک ماه پیش جلسه ای با فرماندار گنبد داشتیم که در آن جلسه قول مساعدت برای کمک ۱میلیارد تومانی از بنیاد مسکن نیز گرفته شد ولی با گذشت یکماه از آن جلسه فعلا خبری نیست.

او همچنین بیان می کند زمین این پارکینگ دارای دو قطعه ۲۰ هزار و ۵ هزار متری است و ماپیشنهاد کردیم قطعه کوچکتر در اختیار کسانی که حاضر نیستند سهام خود را بفروشند گذاشته شود تا ما از آن استفاده کنیم اما این پیشنهاد را هم نپذیرفتند و متاسفانه در پی بی تدبیری ها اختلافاتی پیش آمد که  منجر به شکایت و صدور حکم تخلیه شد.

IMG_4644

او در خصوص رانندگانی که کامیون های خود را در شهر پارک می کنند نیز می گوید: متاسفانه مشکل دیگری که اینجا دارد وضعیت نامناسب محوطه اینجاست ، درست است که رانندگانی که کامیون های خود را در شهر پارک می کنند جریمه می شوند و یا وسایل ماشینهای آنها دزدیده می شود ولی اینجا نیز نیازمند ارائه خدمات شهری و بهسازی است .

او ادامه می دهد این وضعیت محوطه یکی از دلایلی است که برخی از رانندگان رغبت به پارک در این مکان ندارند چون آسیب جدی به لاستیک ها وارد می کند که اگر شهرداری در بهسازی این مکان و محوطه کمک کند تا وضعیت بهتر شود قطعا کامیون های داخل شهر هم به اینجا می آیند.

IMG_4649

IMG_4661

آصفی در مورد هزینه پارک نیز می گوید اینجا هیچ هزینه ای از کامیونداران بومی برای پارک کامیون هایشان گرفته نمی شود و کسانی را داریم که بطور مرتب و شیفت بندی شده نگهبانی می دهند.

IMG_4665
او معتقد است اگر در رفع مشکلات اینجا یعنی هم وضعیت زمین و هم بهسازی محوطه مساعدت شود اتحادیه توانایی آن را دارد که با راه اندازی تعمیرگاه و مکانیکی ، نقاشی اتومبیل و صافکاری در کنار پارکینگ و انجام کارهای اتحادیه ،علاوه بر رفع مشکل کامیون داران ، در این بخش ها نیز تولید اشتغال کند.

محمد حمیدی فرماندار ویژه گنبد نیز پیش از این در گفتگو باخبرنگار ما از پیگیر های فرمانداری در جهت تسریع در فعال تر شدن این توقفگاه و خدمات دهی به کامیونداران خبر داده بود اما رئیس هیئت مدیره تعاونی کامیونداران گنبد خواستار پیگیری جدی این مسئله که با وقفه ای یکماهه مواجه شده است می باشد.

علی اکبر آصفی در پایان می گوید شرایط ما شرایط خاصی است و برای بهبود در کار نیازمند زمینی در کنار جاده اصلی هستیم و غیر از این کار ما را با مشکلاتی مواجه می کند و از فرماندار و شهردار محترم می خواهیم هر چه زودتر در جهت رفع این مشکل ما را یاری کنند.

IMG_4642

در چنین شرایطی مزاحمان غول پیکر همچنان در خیابانها و کوچه های شهر در تردد هستند و ظاهرا در برخی از شهرهای دیگر نیز روال به همین منوال است. اقدام سریع تر مسئولین گنبدی در رفع چنین معضلی، می تواند آنها را پیش قراول یک اقدام موثر در حوزه شهری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار