پیرمرد هفتاد دو ساله علی آبادی، عمده وقت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان را به خود اختصاص داد تا همه ی دارای اش را وقف کند، وقفی خاص که او را برای نسل های آینده نیز ماندگار می کند.

پیرمرد خبرساز هفته وقف در علی آبادکتول + عکس

حاج عباسعلی دیلم معروف به حاج اباصلت در اداره اوقاف این شهرستان خبرساز شد؛ او آمد تا نیم دونگ از دارایی اش را برای اولین بار در شهرستان علی آبادکتول وقف امور فرهنگی و قرآنی و امام زاده ماهیان از روستاهای کوهستانی دهنه محمدآبادکتول کند.

به گزارش گلستان 24، بخش دوم وقف او نیز وقفی خاص تر بود؛ حاج اباصلت 5.5 دونگ اموال خود را که شامل 11 واحد مسکونی، 6 باب مغازه در علی آبادکتول، 4 هزار و 300 مترمربع باغ در روستای عباس آباد و 860 مترمربع زمین تجاری – مسکونی در فاضل آباد می شد را وقف 3 دختر و 7 نوه اش کرد.

‫او با همه ی طراوت و ابهت پدرانه اش وقت خود را صرف وقف اموالش کرد چرا که معتقد است با این کار اموالی که فرزندانش از او ارث می برند متبرک می شوند.

deylamm 2.JPG - 78.16 کیلو بایت

حاج اباصلت درباره این اقدام خود به خبرنگار ما گفت: عقیده دارم انسان باید در دوران حیات خود کاری ماندگار انجام دهد که هم برکت مالش زیاد شود و هم ثوابی برای ممات خود ذخیره کند و وقف می تواند یکی از همان کارهای ماندگار باشد.

وی ادامه می دهد: انقلاب و دین اسلام برای ترویج به کار فرهنگی و تبلیغ نیاز دارد و این کار فرهنگی نیز هزینه می خواهد، لذا تصمیم گرفتم وقف بخشی از املاکم در زمینه امور فرهنگی و قرآنی شهرستان باشد.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین امین قرائی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آبادکتول و این پیرمرد تولیت اموال به صورت اشتراکی بین او و اداره اوقاف شهرستان اداره خواهد شد.

دیلم در این وقف نامه خاطرنشان کرده که بعد از حیاتش تولیت اموال با همکاری با سوادترین فرزند او و اداره اوقاف باشد.

تاکنون موقفه ای در زمینه امور فرهنگی و قرآنی نداشتیم

قرائی نیز در این باره به خبرنگار ما می گوید: وقف در امور فرهنگی و قرآنی یکی از ضروریات شهرستان بود اما تا کنون موقوفه ای در این زمینه نداشته ایم و وقف بخشی از املاک آقای دیلم به عنوان اولین موقوفه اختصاصی امور فرهنگی و قرآنی راه گشای بسیاری از فعالیت های فرهنگی اجتماعی در شهرستان است.

وقف نام انسان را ماندگار می کند

وی همچنین در خصوص وقف املاک دیلم برای اولادش اظهار کرد: وقف املاک برای اولاد از قدیم رایج بوده و ایشان با این کار 2 مشکل بزرگ تامین مسکن و امرار معاش فرزندان خود در نسل های بعدی اش را نیز حل کرده است.

قرائی همچنین با اشاره به مزیت های دیگر این اقدام خداپسندانه معتقد است: با این اقدام حاج اباصلت، نه تنها کار خیر او برای نسل های آینده منفعت دارد بلکه نامش نیز به عنوان یک واقف در نسلش همیشه زنده می ماند.

حاج اباصلت پیرمرد علی آبادی در پایان در توصیه ای پدرانه از مردم خواست با وقف آنچه در توان دارند به برکت مال خود افزوده و ثواب کار خیر خود را برای بعد از حیات نیز ماندگار کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار