پیگیری طرح گردشگری آشوراده، کشف 43 هزار لیتر شیر غیربهداشتی در گالیکش، افتتاح مرکز آموزش بازرگانی استان، ازدواج زوج های جوان در بندرترکمن و بندرگز، تفکیک زباله خشک در گرگان و بزرگداشت شهید قاسم تیموری

اخبار گوناگون از شهرستان های گلستان

 به گزارش گلستان24، سرپرست فرمانداری ترکمن در بازدید از جزیره آشوراده و زیستگاه های حیات وحش منطقه بندرترکمن گفت: اجرای طرح گردشگری آشوراده به نحو مطلوب توسط حفاظت محیط زیست در دست پیگیری است. 
سیدصادق شیرنگی افزود: با بهره گیری هوشمندانه از ظرفیت های طبیعت پایه، مقدمات اجرای طرح جامع گردشگری آشوراده فراهم می شود. 

خبر گلستان


وی همچنین گفت: حضور جمعیت گسترده از شکارچیان از سایر شهرستان ها و حتی استان های همجوار در محدوده ای از مناطق مجاز شکار این شهرستان منطقی نیست. 
وی افزود: باید با ظرفیت سنجی از اکوسیستم های شهرستان حجم ورودی شکارچیان را متناسب ساخت و ترتیبی اتخاذ کرد تا افراد غیربومی به ترکمن هجوم نیاورند. 
به گفته وی باید طوری برنامه ریزی شود تا نه به حیات وحش آسیب برسد و نه جلو تفریح سالم و مجاز شکارچیان علاقه مند و قانون مدار گرفته شود. 

*** 
دو کامیون حامل 43 هزار لیتر شیر غیربهداشتی در ایست و بازرسی تنگراه توقیف شد. 
بر اساس اعلام انتظامی گلستان ماموران ایست و بازرسی تنگراه عصر روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری موفق به توقیف 2 کامیون حامل شیر فاسد و غیربهداشتی شدند که در بازرسی از این خودروها بیش از 43 هزار لیتر شیر غیربهداشتی کشف شد. 

*** 
یک بهله سارگپه مصدوم توسط یک دوستدار محیط زیست به محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست مینودشت تحویل شد. 
با هماهنگی با اداره حیات وحش مقرر شد این پرنده برای مداوا به مرکز نگهداری حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان واقع در گناره منتقل شود. 

*** 
مرکز آموزش بازرگانی گلستان با هدف رفع نیازهای آموزشی تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان استان در کوی ملاقاتی گرگان افتتاح شد. 
مجری این مرکز شرکت کیفیت سازان سبز است. 

*** 
مراسم جشن ازدواج 29 زوج جوان تحت پوشش کمیته امداد در سالن آمفی تاتر مدیریت آموزش پرورش گمیشان برگزار شد. 
به کلیه 29 نوعروس حاضر در مراسم علاوه بر اهدای هدایا کمک هزینه جهیزیه به صورت بلاعوض پرداخت شده است. 
در این مراسم همچنین از دو تن از خیرین ازدواج با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد. 

*** 
اجرای طرح تفکیک زباله خشک از مبدا از امروز با حضور آموزشگران در محلات گرگان آغاز شد. 
معاون خدمات شهری شهرداری گفت: بر اساس بلوک بندی های صورت گرفته آموزشگران که دارای کارت شناسایی و لباس مخصوص هستند، به منازل شهروندان مراجعه کرده و آموزش های لازم را به آن ها می دهند و همگام با آموزش، پلاستیک مخصوص جمع آوری پسماند خشک به خانوارها داده می شود. 
محمدرضا اسفندیاری بیان کرد: مطابق زمانبندی پیش بینی شده اکیپ های جمع آوری به کوچه ها مراجعه و شهروندان می توانند پسماند خشک را تحویل دهند. 
وی گفت: به هر خانوار با توجه به میزان پسماند، بسته های تشویقی از قبیل کارت شارژ موبایل، بن کتاب، انواع مواد شوینده و مواردی از این دست تحویل می شود. 

*** 
رئیس دادگستری کل گلستان در بازدید از مرکز شیرخوارگاه حضرت زهرا (س) گرگان با فعالیت ها و روند ارائه خدمات این مرکز آشنا شد. 
مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به این که اکنون 11 کودک در این مرکز نگهداری می شوند گفت: در سال گذشته 28 کودک در این مرکز نگهداری شدند. 

*** 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان در جلسه کمیته بحران این شرکت گفت: باید تمهیدات لازم برای مدیریت بحران حوادث طبیعی، سرمای شدید و یخبندان اندیشیده شود. 
مهدی شکیبافر بر لزوم آمادگی تمام واحدها، تجهیزات و ماشین آلات آبفار برای مقابله با مشکلات ناشی از این پدیده تاکید کرد و یادآور شد: باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا اگر این پدیده اتفاق افتاد بتوانیم مدیریت بحران مناسبی داشته باشیم. 
همچنین همزمان با ورود سامانه هوای سرد و کاهش شدید دمای هوا در روزهای اخیر، بهزاد هرمزی معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان نسبت به احتمال یخ زدگی لوله و کنتورهای آب به مشترکین هشدار داد و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به این تاسیسات را در فصل زمستان توسط مشترکین روستایی ضروری دانست. 

*** 
سردار عظیمی فر معاون مهندسی و پدافند غیرعامل نیروی زمینی سپاه در مراسم گرامیداشت شهادت قاسم تیموری گفت: امروز امنیت پایدار در مرزهای میهن از جمله اقدامات موثری است که تیپ سپاه نینوا گلستان، یگان 60 زرهی عماریاسر و گروه رزمی 45 جوادالائمه نقش بسزایی در امنیت پایدار مرزهای شمال غرب و غرب و شرق کشور داشته اند. 
وی به خصوصیات شهید قاسم تیموری اشاره کرد و افزود: این شهید چهار بار به توفیق جانبازی نائل شد و با وجود این که یک پای خود را از دست داده بود با اصرار فراوان برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) عازم این ماموریت شد و به شهادت رسید. 
این مراسم به مناسبت سومین روز شهادت ششمین شهید مدافع حرم استان گلستان، سرهنگ پاسدار قاسم تیموری در آستان مقدس امامزاده عبداله (ع) گرگان برگزار شد. 

*** 
به مناسبت هفته وحدت از سوی اداره فرهنگ و ارشاد بندرترکمن فیلم محمد رسول ا.. به صورت رایگان برای طلاب حوزه های علمیه این شهرستان اکران شد. 

*** 
مراسم ازدواج ٢٥ زوج جوان بندرگزی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با حضور مردم و مسئولان 
در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد. 

***
تنی چند از کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی درحوزه شهرستان آزادشهر با تجمع در مقابل فرمانداری این شهرستان نسبت به معوق شدن 11 ماه حقوق خود اعتراض کردند.
گفته می شود حبیب شفاهی نوده فرماندار آزادشهر قول پیگیری و حل مشکل را داده است.
برخی منابع پرداخت نشدن مطالبات این شرکت از سوی واحدهای تولیدی طرف قرارداد در اصفهان و تهران را دلیل اصلی کمبود نقدینگی و پرداخت نشدن حقوق کارگران اعلام می کنند. 

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار