حجت‎الاسلام سیدمحسن طاهری:

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان بر لزوم ترویج گفتمان اصلح در جامعه تأکید کرد.

گفتمان انتخاب اصلح در جامعه ترویج شود/ تبلیغات پرهزینه جزو معیارهای دینی نیست

 به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام سیدمحسن طاهری امشب در جمع تعدادی از فعالان رسانه ای استان گلستان اظهار کرد: کسانی که وارد گود انتخابات می‎شوند باید از صلاحیت‎های لازم برخوردار باشند هیچ‎کس در همه شاخص‎ها در رده بالاتر نیست مگر اینکه معصوم باشد.

وی با بیان اینکه در ارائه ویژگی‎های فرد اصلح باید اولویت‎بندی شود، تصریح کرد: فضای انتخابات زمینه‎ای برای نهادینه کردن گفتمان اصلح در جامعه است.

وظایف رسانه‎های ارزشی و انقلابی در تبیین معیارهای اصلح است

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان تأکید کرد: نباید در فضای انتخابات صرفا تحت‎تاثیر معرفی یک شخص خاص باشیم بلکه ملاک گفتمان اصلح باید مورد توجه باشد چراکه این مهم از جایگاه دین و منطق پذیرفته شده است.

طاهری با اشاره به اینکه اصلح بودن ملاک برتری افراد محسوب می‎شود، گفت: اینکه افراد چه طرفدارانی دارند، به چه حزبی متعلق هستند اینها در معیار دینی و منطقی جای ندارد بلکه ملاک عمل باید اصلح بودن افراد از لحاظ ویژگی‎های مختلف باشد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان افزود: تبلیغات پرهزینه و تعلق خاطر داشتن به حزب و گروه در معیارهای دینی و منطقی جایگاه ندارد.

وی یکی از وظایف رسانه‎های ارزشی و انقلابی را در تبیین معیارهای اصلح در جامعه عنوان کرد و گفت: مردم ممکن است برخی معیارها را قبول داشته باشند اما از آن غافل شوند یا برخی معیارها را قبول نداشته باشند، بنابراین توجه به معیارهای اصلح باید به گفتمان رایج تبدیل شود.

انقلاب کردیم که معیارهای اصلی و واقعی مدنظر باشد

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان با اشاره به اینکه مردم با انتخاب آگاهانه و هوشمندانه سرنوشت خود و کشور را رقم می‎زنند، ابراز داشت: کارکردن نماینده نباید صرفا مسائل منطقه‎ای یا اقتصادی باشد باید بدانیم اگر فرهنگ درست شود اقتصاد کشور نیز بهبود پیدا می‎کند.

طاهری با اشاره به اینکه کارهای زیربنایی شاید خروجی ملموسی نداشته باشد، گفت: کار اساسی این است که با توجه به زیرساخت‎ها برای آینده نظام برنامه‎ریزی شود.

وی تأکید کرد: ما انقلاب کردیم که معیارهای اصلی و واقعی مدنظر باشد، بنابراین وقتی معیارها را درست کنیم گفتمان‎سازی ایجاد می‎شود و خود به خود مردم به گزینه‎های اصلح شناخت پیدا می‎کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار