همایش تخصصی توسعه استان گلستان بر پایه ایده‎های جوانان در دانشگاه آزاد واحد گرگان برگزار می‎شود.

همایش تخصصی توسعه گلستان بر پایه ایده‎های جوانان برگزار می‎شود

 به گزارش گلستان24، همایش تخصصی توسعه استان گلستان بر پایه ایده‎های جوانان صبح امروز با حضور شبکه مشاوران استان و برخی مقامات استانی و شهرستانی در دانشگاه آزاد واحد گرگان برگزار می‎شود.

رئیس گروه مشاوران جوان استان گلستان در حاشیه برگزاری این همایش در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در این همایش حدود 700 مدعو دعوت شدند که استاندار گلستان، معاونان فرمانداران استان، رؤسا و مدیران کل دستگاه‎های اجرایی، مشاوران جوان فرمانداری و ادارات کل استان گلستان در این همایش حضور دارند.

علی نصیبی با بیان اینکه یکی از برنامه‎های اصلی ما ایجاد زمینه لازم برای استفاده از ایده‎ها و راهکارهای جوانان صاحب‌نظر استان در مسیر توسعه گلستان است، افزود: رویکردی که به صورت غیرمستقیم دنبال می‎کنیم توانمندسازی جوانان و پرورش مدیران فردا برای آینده گلستان است.

وی با اشاره به اینکه مشاوران جوان در چهار گروه تقسیم شدند، تصریح کرد: گروه‎های چهارگانه «صنعت، معدن و تجارت»، «کشاورزی»، «گردشگری» و «توسعه نیروی انسانی» مشخص شده و مسئولیت هر کارگروه به مشاوران جوان ادارات مرتبط واگذار شده است.

رئیس گروه مشاوران جوان استان گلستان افزود: هر کارگروه با حضور جوانان صاحب‌نظر اداری، فعالان جوان غیردولتی و جوانان دانشگاهی برنامه‎های خود را بر اساس اسناد بالادستی پیگیری می‎کنند که مسائل مرتبط با توسعه استان و بر اساس محورهای کاری آنان است.

نصیبی بیان داشت: پس از برگزاری جلسات تخصصی، تحقیقات میدانی و کتابخانه‎ای مقالاتی آماده شده که مبتنی بر قابلیت‎های استان در چهار بخش مذکور است، در این مقالات به موانع و محدودیت‎ها و یکسری ایده‎ها و راهکارها برای توسعه بیش از پیش استان پرداخته می‎شود.

وی با اشاره به اینکه مقالات جمع‎بندی شده در این همایش قرائت می‎شود، گفت: مقاله بخش توسعه صنعت، معدن و تجارت توسط راضیه قبادی مشاور جوان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان و مقاله توسعه استان بر محور کشاورزی توسط محمد اعتراف مشاور جوان سازمان جهاد کشاورزی گلستان ارائه می‎شود.

رئیس گروه مشاوران جوان استان گلستان بیان داشت: مقاله بخش توسعه استان در بخش گردشگری توسط محسن نصیری مشاور جوان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه می‎شود و مقاله توسعه در بخش توسعه نیروی انسانی توسط میثم نجاران مشاور جوانان کمیته امداد امام خمینی گلستان قرائت خواهد شد.

به گزارش فارس، آرین ساطعی رئیس دانشگاه آزاد گرگان، علی نصیبی دبیر این همایش، حسین پیش‎قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی و حسن صادقلو استاندار گلستان سخنرانی خواهند داشت./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار