تاکید امام جمعه گرگان بر حل مشکلات مردم، 182 میلیارد ریال برای توسعه راه روستایی، همایش تخصصی توسعه استان بر پایه ایده های جوانان، 700 میلیون تومان فروش کتاب نمایشگاه، افتتاح نگارخانه و هم اندیشی فرماندار و شهردار گرگان

بسته خبری گوناگون استان گلستان

  به گزارش گلستان24، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با بیان این که کشور مشکلات اجتماعی و اقتصادی دارد گفت: نمایندگانی که به مجلس می روند باید به فکر حل مشکلات مردم باشند. 
آیت اله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با جمعی از خانواده های شهدا با اشاره این که همه دغدغه نمایندگان باید حل مشکلات باشد خاطرنشان کرد: وظیفه نمایندگان قانون گذاری برای حل مشکلات اقتصادی و بیکاری است. 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شهدا برای همه جامعه پیام دارند گفت: شهدا پیام می دهند که هر کس در هر لباسی باید به وظایف خود عمل کرده و گره از مشکلات مردم باز کند. 

*** 
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: 182 میلیارد و 520 میلیون ریال اعتبار از محل منابع ملی و استانی برای زیرسازی، بیس و آسفالت راه روستایی این استان در نظر گرفته شده است. 
علی بخش رستمی گفت: اعتبارمزبور برای توسعه فنی 183 کیلومتر راه روستایی استان است. 
وی با بیان این که عمده راه های روستایی بدون آسفالت گلستان در شرق استان قرار دارد، افزود: از سال 92 تا کنون 175 کیلومتر آسفالت، 110 کیلومتر اجرای بیس و 75 کیلومتر عملیات زیرسازی راه های روستایی در استان انجام شده است. 

*** 
همایش تخصصی توسعه استان گلستان بر پایه ایده های جوانان 16 دی ماه 94 برگزار می شود. 
این همایش از سوی حوزه مشاوران جوان استانداری و با همکاری شبکه مشاوران جوان ادارات و سازمان ها و ...، در چهار محور تخصصی برگزار و طی آن ایده ها و راهکارهای جوانان صاحبنظر استان در مسیر توسعه استان ارایه می شود. 
محورهای همایش صنعت معدن تجارت، کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و نیروی انسانی عنوان شده است. 

*** 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در مدت 6 روز نمایشگاه 700 میلیون تومان کتاب از طریق خرید آزاد و یارانه به فروش رفت. 
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت افزود: در نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان 450 میلیون تومان بن یارانه دار و 250 میلیون تومان خرید آزاد کتاب انجام شد. 

*** 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان از افتتاح نگارخانه قاصدک در این شهرستان خبر داد و گفت: نگارخانه قاصدک به مدیرمسئولی بهنوش زنده دل از هنرمندان و مدرسین حوزه هنر شهرستان گرگان طی مراسمی افتتاح شد. 
حجت الاسلام یعقوب مهدوی افزود: این نگارخانه در فضایی حدود ٥٠٠ متر در یک بنای دو طبقه با کاربرد هنری و با هدف آموزش و توسعه هنر در فضای فرهنگی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان و بخش خصوصی راه اندازی شد. 
*** 
در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری از رانندگان حمل و نقل جاده ای کالا، مسافر و بین المللی استان گلستان تجلیل شد. 

*** 
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری گلستان در یازدهمین جلسه کمیته امنیت انتخابات استان گفت: انتخابات پروژه ملی و مربوط به نظام اسلامی است و همه باید در ایفای نقش خود، منافع ملی را مد نظر داشته باشند. 
حیدرعلی احمدی اظهار کرد: قانون مبنای رفتار اجتماعی و سیاسی همگان است، همه باید ملتزم به قانون باشیم، تمکین به قانون در انتخابات باعث انتظام امور و آرامش است. 
وی گفت: در سایه تعامل سازنده حوزه های اجرایی و نظارت در شهرستانهای استان، هیاتهای اجرایی حوزه های انتخابیه اصلی و فرعی شکل گرفته و آماده انجام فعالیتهای اجرایی انتخابات شده اند. 

*** 
به منظور بررسی تکمیلی مصوبات شورای اسلامی شهر گرگان، نشست هم اندیشی فرماندار با شهردار، معاونین شهرداری و مشاوران فرماندار در محل فرمانداری برگزار شد. 
یحیی خاکی فرماندار گرگان در این نشست گفت: اجرای صحیح پروژه ها و در نظر گرفتن جوانب کاری از جمله توجه به رفع مشکل ترافیک و تراکم جمعیت و آینده نگری در اجرای طرح ها بایستی مدنظر قرار گیرد. 
در این نشست که با محوریت بیان مشکلات و نیازها و برنامه ریزی جهت رفع آنها و افزایش رفاه و آسایش مردم برگزار شد، اهمیت جایگاه مشاوره و اهمیت نقش مطلوب شوراها در پیگیری مطالبات مردم و تحقق برنامه های توسعه ای دولت مورد تاکید قرار گرفت. 

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار