رئیس پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی هواشناسی گلستان گفت: وزش باد شدید که از شامگاه شنبه در نقاط مختلف استان آغاز و تا صبح امروز ادامه داشت در برخی مناطق با سرعت 63 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وزش باد باسرعت 63 کیلومتر برساعت در گلستان

 به گزارش گلستان24، محمود محمدقلی پور صبح  اظهار داشت: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد در رامیان با 63کیلومتر بر ساعت بوده و در گرگان مرکز استان 53 کیلومتر برساعت ثبت شده است.


وی همچنین اضافه کرد که طبق پیش بینی ها فعالیت سامانه بارشی و سرد در استان که از روز شنبه آغاز شده تا دوشنبه شب ادامه خواهد داشت و یکی از پیامدهای آن وزش باد است.


محمدقلی پور در خصوص میزان بارش ها نیز افزود: طبق گزارش ها تاکنون بیشترین بارش باران در استان در منطقه شرق گنبدکاووس با 7 میلیمتر ثبت شده است.


مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: وزش باد شدید شب گذشته و امروز در استان خسارتی در پی نداشته است.


صادقعلی مقدم اضافه کرد: وزش باد بالای 70 کیلومتر برساعت احتمال بروز حادثه را در پی دارد و در سطح استان کمتر از این سرعت بوده است.


وی افزود: ولی طبق پیش بینی ها وزش باد را تا بامداد دوشنبه در سطح استان شاهد خواهیم بود.
مقدم همچنین از هم استانی ها خواست که با توجه به ادامه ریزش برف در مناطق کوهستانی، از آمد و شد غیرضرور در این مناطق خودداری کنند.


وی افزود: اکنون همه محورهای ارتباطی در استان باز و آمد و شد خودروها جریان دارد.


در این استان 5 هزار و 200 کیلومتر راه ارتباطی وجود دارد که هزارو 900 کیلومتر آن در مناطق کوهستانی قرار دارد.


تغییرات جوی استان گلستان که از عصر شنبه پیش بینی شده بود با ورود زودتر سامانه بارشی و سرد از قبل از ظهر شنبه وضعیت هوای استان را ابری و بارانی کرد و دمای هوا را نیز کاهش داده است./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار