شهرداری گرگان از تکمیل پروژه درمانی بیمارستان صیادشیرازی ویژه بیماران سرطانی و گوارشی به دلیل نداشتن پروانه ساخت جلوگیری کرده است.

احداث بیمارستان بیماران سرطانی در گرگان متوقف شد!

مراکز درمانی همواره نقش مهم و کلیدی در یک منطقه ایفا می کنند. گلستان، متاسفانه از نظر درمانی به خصوص در بخش سرطان جزو استان هایی است که آمار بالای بیماران را به خود اختصاص داده و این موضوع در راس علت مرگ و میرهای استان قرار دارد.

 به گزارش گلستان24، به همین دلیل و با توجه به لزوم وجود مرکز تخصصی سرطان در استان، احداث ساختمان این بخش در بیمارستان صیادشیرازی گرگان آغاز شد. با این حال شنیده ها حاکی از آن است که این پروژه علی رغم برنامه ریزی انجام شده برای افتتاح در آینده نزدیک و با حضور وزیر بهداشت، توسط شهرداری گرگان متوقف شده است.

بیمارستان سرطان

از آنجایی که گلستان قطب سرطان کشور است، وجود این مرکز درمانی پیشرفته مجهز به ۴۸ تخت CCU و ICU می‌تواند بسیاری از مشکلات بیماران سرطانی را بهبود بخشد. برای اطلاع از جزئیات این موضوع به سراغ دانشگاه علوم پزشکی رفتیم. اما به نظر می رسد به دلیل اهمیت مساله و چالش هایی که وجود دارد، کسی حاضر به توضیحات دقیق نیست. با این حال یکی از مدیران این دانشگاه حاضر شد بدون انتشار نام، توضیحاتی درباره این طرح ارائه دهد.

وی گفت: بیمارستان صیادشیرازی توسط وزارت مسکن و شهرسازی ساخته شده است و دانشگاه علوم پزشکی نقش تحویل گیرنده و بهره‌بردار را داشته است. ظاهراً برای این بیمارستان پروانه اتمام کار گرفته نشده است و شهرداری براین اساس مبلغ سه میلیارد تومان از علوم پزشکی بابت عوارض و پروانه درخواست کرده است.

وی بیان کرد: مشخص این است که چون این بیمارستان توسط اداره راه و شهرسازی ساخته شده است، پس این مشکل باید از طریق این وزارت حل شود و اگر قرار است عوارضی پرداخت شود باید ازسوی وزارت مسکن و شهرسازی پرداخت شود.

این منبع آگاه در رابطه با اهمیت بهره برداری هرچه سریعتر از این مرکز درمانی فوق پیشرفته گفت: وجود این مرکز درمانی برای استان گلستان که یک استان آسیب پذیر در زمینه سرطان محسوب می شود، بسیار حائز اهمیت است و از آنجایی که برای تجهیز هر تخت CCU و ICU مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار لازم است، مبلغ ۶ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی برای تامین تجهیزات بیمارستان پرداخت می‌شود، که این امر باعث ذخیره پول استان و علوم پزشکی در این زمینه می‌شود.

وی تصریح کرد: حال این سؤال مطرح می‌شود چرا شهرداری گرگان بعد از رسانه‌ای شدن مراسم افتتاحیه این بیمارستان و حضور وزیر بهداشت یادش افتاده است که این ساختمان پروانه ندارد و ادعای عوارض کرده است.

برای پاسخ این سؤال به سراغ سید محمد قدس مفیدی عضو شورای شهر گرگان رفت تا وضعیت این پروژه را در شورای شهر و کمیسیون عمران پیگیری کند.

این عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گرگان گفت: من در جریان مشکل به وجود آمده در بیمارستان صیاد نیستم ولی اگر در محدوده شهر گرگان هر ارگان و سازمانی بخواهد ساخت‌وسازی انجام دهد باید با کسب پروانه و قانونی این ساخت‌وساز انجام شود.

قدس مفیدی افزود: از آنجایی که هر وزارتخانه‌ای دارای یک بودجه است، اگر این بودجه عمرانی باشد و در صورتی که آن دستگاه اجرایی دفتر فنی داشته باشد می تواند کار ساخت‌وساز را انجام می‌دهد و اگر نداشته باشد وزارت راه‌وشهرسازی متولی آن کار و ناظر برساخت و ساز می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: زمان ساخت بیمارستان صیادشیرازی در علوم پزشکی دفتر فنی راه اندازی نشده بود و اداره راه و شهرسازی متولی این کار شد و درتاریخی که باید پروانه پایان کار گرفته می‌شد گرفته نشده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه گفت: اگر ارگان یا سازمانی در ساخت ساز تخلف کند به کمیسیون ماده ۱۰۰ منتقل می‌شود که دبیرخانه‌اش مستقل از شهرداری است و هر کجا که پلیس ساختمان شهرداری متوجه شود که خلافی در ساخت و ساز رخ داده شده، جلوی ادامه کار گرفته می‌شود و قانون با کسی تعارف ندارد.

قدس مفیدی از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرد ولی خبرنگار به سراغ شهرداری گرگان رفت و تلاش کرد تا با شهردار منطقه دو گرگان گفتگویی انجام دهد. علی رغم پیگیری‌های انجام شده با روابط عمومی شهرداری، با این پاسخ مواجه شدیم که چون شهرداری و علوم پزشکی در حال رایزنی هستند انجام مصاحبه به صلاح نیست.

البته همانطور که تاکید شد، شهرداری گرگان به دلیل پروانه ساخت جلوی این مرکز درمانی را در آستانه افتتاح و خدمت رسانی گرفته است. اما این سوال مطرح می شود که آیا شهردار گرگان نسبت به تمام پروژه های شهری این برخورد را دارد. ممانعت از احداث بیمارستانی که به روزهای بهره برداری خود نزدیک شده این سوال را ایجاد می کند برخورد شهرداری گرگان با ساخت و ساز دستگاه ها و استقرار برخی ارگان ها در محور ناهار خوران چیست./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار