زهرا نورا در گفته هاي خود اعلام کرد که بهداشتي نبودن آب شرب کوي افسران و انجيراب از دوره سوم بارها و بارها در صحن علني و غيرعلني مطرح شده است اما متاسفانه پيگيري جدي در اين خصوص انجام نشده است و مسئولان آب و فاضلاب شهري به درخواست هاي متعدد شفاهي و کتبي در اين خصوص ترتيب اثري نداده اند.

مسئولان شهر گرگان تایید کردند: آب شرب کوي افسران و انجيراب بهداشتي نيست

رئيس شوراي شهر گرگان در اين باره گفت: مردم کوي افسران و انجيراب در ارتباط با وضعيت آب آشاميدني اين منطقه معترض هستند.

به گزارش گلستان 24، حسين ربيعي افزود: با توجه به تخليه فاضلاب در منطقه هزارپيچ و احتمال نفوذ فاضلاب به چاه تامين کننده آب کوي افسران و انجيراب، آلوده بودن آب شرب اين منطقه دور از انتظار نيست و امکان آلودگي آب چاه مورد نظر وجود دارد.

وي ادامه داد: در شوراي قيمت گذاري آب بهاي شهر گرگان، يکي از معاونان اداره آبفا استان حضور داشت که اين مسئله را انکار کرد اما همچنان اعتراضاتي از سوي شهروندان اين منطقه، به دست ما مي رسد.به گفته وي؛ متاسفانه با وجود مکاتباتي که با اداره آب و فاضلاب استان گلستان داشته ايم، تاکنون پاسخي از اين اداره دريافت نکرده ايم.

گزارشي از شرکت آبفاي استان ارائه نشده است!

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گلستان گفت: در نشستي که آبان سالجاري با مردم کوي افسران و انجيراب گرگان داشتم آن ها اعلام کردند که آب آشاميدني اين منطقه بهداشتي و قابل شرب نيست که مقرر شد شوراي شهر گرگان و مديرکل آب و فاضلاب استان گلستان موضوع را بررسي و گزارش را به ما ارائه دهند .

به گفته عباس نياوند تاکنون گزارشي از سوي شرکت آب و فاضلاب استان گلستان به ما ارائه نشده است که اميدوارم تا يک هفته آينده اين گزارش ارائه شود.

مشکل آب شرب کوي انجيراب حاد نيست!

فرماندار گرگان با ابراز بي اطلاعي از آلودگي آب شرب کوي افسران و انجيراب، اعلام کرد که اين مسئله را پيگيري و هر چه سريع تر رسيدگي خواهد کرد.

حيدرعلي احمدي بعد از اين گفت وگوي تلفني، نشستي با مديران آب استان ترتيب داده و بعد از پايان مذاکرات، به خبرنگار ما گفت: در ارتباط با آب آشاميدني کوي انجيراب مشکل وجود دارد، اما اين مشکل حاد نيست.

به گفته وي؛ با توجه به فرسودگي شبکه و نامرغوب بودن لوله هاي شبکه در اين منطقه، امکان اتصال اين شبکه (کوي افسران و انجيراب) به شبکه آب شهري وجود ندارد. وي تصريح کرد: براي رفع مشکل آبي اين منطقه (کوي افسران و انجيراب)، نياز به اصلاح و بازسازي کل شبکه اعم از شبکه اصلي و انشعابات است که اجراي اين طرح، مستلزم تامين اعتبار است.

فرماندار گرگان با اشاره به احتمال نفوذ فاضلاب به داخل چاهي که تامين کننده آب کوي افسران و انجيراب است، خاطر نشان کرد: چاه مورد نظر بيش از 200 متر عمق دارد و نشر آلودگي هاي سطحي به داخل اين چاه غير ممکن است اما بعد از تامين اعتبار و بازسازي شبکه هاي آبي اين منطقه، چاه مورد نظر (در اختيار آبفا استان) را از دور خارج خواهيم ساخت.

احمدي ادامه داد: در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب استان براي کلرزني چاه مذکور، کلر خشک را در اختيار شورا ياري کوي انجيراب قرار مي دهد.

وي اضافه کرد: کيفيت آب شرب در اين منطقه ممکن است با ساير مناطق شهر گرگان متفاوت باشد و در حد مطلوب نباشد اما اين امر، دليلي بر آلودگي آب شرب در کوي افسران و انجيراب نيست.

شايان ذکر است تلاش خراسان براي مصاحبه با مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ميسر نشد و مدير آب و فاضلاب شهرستان گرگان نيز در تماس تلفني خبرنگار خراسان حاضر به پاسخگويي نشد.

ارسال نظر

آخرین اخبار