مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در واکنش به توقف پروژه «مرکز تحقیقات سرطان گوارش و کبد» گفت: شهرداری گرگان به طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی پروژه در آستانه افتتاح را متوقف کرده است.

پروژه در آستانه افتتاح توسط شهرداری متوقف شد / احداث فاز 2 بیمارستان سوختگی با حضور وزیر بهداشت

 به گزارش گلستان24، محمدرضا بابایان  اظهار کرد: وضعیت پروژه درمانی جنب بیمارستان صیاد شیرازی بغرنج شده و کام خادمان سلامت در استان گلستان را مکدر کرده است.

وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات سرطان گوارش و کبد به سه دسته از بیماران بخش «سرطان»، «قلب و عروق» و «تصادفات» خدمات خواهد داد که دو طبقه مربوط به تحقیقات سرطان‎های گوارش و 2.5 طبقه برای تخت‎های CCU و ICU و آنژیوگرافی تعبیه شده است.

پروژه در آستانه افتتاح توسط شهرداری گرگان متوقف شد

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه پروژه مذکور چندین مشخصه دارد، افزود: این پروژه مصوبه رئیس‎جمهور بوده و انتظار است که تمام بزرگان استان علیرغم کسری اعتبار 3 میلیارد تومانی در افتتاح و راه‎اندازی آن کمک کنند.

بابایان با بیان اینکه ساخت پروژه حدود 18 میلیارد تومان هزینه داشته است، گفت: این پوژه از سال 1388 آغاز شد و اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی؛ ساخت و پروانه ساختمانی بیمارستان صیاد شیرازی جزو تعهدات وزارت راه و شهرسازی است و وزارت بهداشت و درمان تنها بهره‎بردار است، ما انتظار نداشتیم که پروژه در آستانه افتتاح توسط شهرداری گرگان متوقف شود.

20 نفر برای تخت‎های مراقبت ویژه در صف انتظارند / در یک ملک اتخاذ دو پروانه ممنوع است

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه حق و حقوق شهرداری را محترم می‎شماریم، ابراز کرد: سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی و راه و شهرسازی باید در این زمینه ورود کنند البته دانشگاه نیز اعلام کرده هزینه‎های قانونی را به صورت اقساط پرداخت می‎کند.

بابایان گفت: در دو بیمارستان 5 آذر و صیادشیرازی 20 نفر برای تخت‎های مراقبت ویژه در صف انتظار قرار دارند که با راه‎اندازی این پروژه 48 تخت به چرخه خدمت اضافه خواهد شد.

وی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی به بازرسی مستندات لازم را ارائه کرده است، در شهریور سال 1389 با مبادی ذی‎ربط مکاتبه شده است و شهرداری اعلام کرده که در یک ملک اتخاذ دو پروانه ممنوع است./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار