رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی کشور:

رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: ۶ هزار و ۲۰۰ پایگاه بسیج روستایی در کشور شناسنامه‌دار شدند.

 بیش از ۶ هزار پایگاه بسیج روستایی در کشور شناسنامه‌دار شدند

به گزارش گلستان24، محمدرضا جهانسوز، صبح امروز در مجمع عالی سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان اظهار داشت: از مجموع 9 هزار پایگاه بسیج روستایی 6 هزار و 200 پایگاه شناسنامه‌دار شدند.

وی افزود: از این میزان 2 هزار و 500 پایگاه نیز برنامه‌های مدون دارند که به آن عمل می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی کشور تصریح کرد: تاکنون توانستیم 7 کتاب راهنمای کشت و کار محصولات مختلف زراعی و به‌ویژه سویا چاپ کنیم که تا یک سال آینده این تعداد به 32 کتاب می‌رسد و تهیه تقویم‌های زراعی نیز در دستور کار است

به گفته وی، بسیج در ارتباط با مسائل کشاورزی رسالت‌هایی دارد، ساختار کشاورزی استان گلستان پنبه محور بوده و سطح کشاورزی و تفکر کشاورزی در این استان بسیار بالا بود.

جهانسوز اظهار کرد: استان گلستان قوی‌ترین شورای علمی در کشور را دارا بود و همه ملزومات برای حرکت در استان وجود دارد، پتانسیل کشاورزی کم‌نظیر و بی‌نظیر، کارشناسان مجرب و کمیسیون عالی بسیج که قوی‌ترین و پیشتازترین کمیسیون است نیز در استان وجود دارد.

وی تأکید کرد: باید از محصول سخت شروع کنیم که هم‌اکنون سویا آن محصول است و در این محصول نیاز به جهاد عملیاتی داریم و مجبوریم خوب تولید کنیم.

جهان سوز گفت: در سویا بالاترین میزان وابستگی در محصولات استراتژیک را داریم و در تغذیه طیور نیز هیچ جایگزینی برای سویا پیدا نشده است و به همین دلیل باید به کشت سویا توجه ویژه شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی کشور افزود: امروز گوشت مرغ اصلی‌ترین منبع تأمین پروتئین در سبدهای غذایی مردم است و با این وضعیت سویا می‌توان گفت در تولید گوشت مرغ نیز خودکفا نیستیم.

جهانسوز تصریح کرد: میزان واردات محصولات اساسی در 2 سال گذشته 13 میلیارد دلار و در سال گذشته 8 میلیارد دلار بوده است و بر اساس آمار سازمان ملل ایران تا سال 2080 بین 15 تا 50 درصد کاهش تولیدات گیاهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سلاح اصلی ابرقدرت‌ها غذا است و امنیت غذایی از امنیت ملی نیز فراتر است و به دلیل وضعیت اکولوژیک و ژئوپولتیک کشور باید توجه خاصی به امنیت غذایی داشت.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار