به بهانه برگزاری رزمایش «اقتدار ثارالله»؛

«بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست‚ باید هسته های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.» این جمله مربوط به آخرین سال حیات پربرکت امام است. فرمانی که در آخرین پیام امام خمینی در آستانه سالگرد بسیج مستضعفین خطاب به بسیجیان آن روز صادر شد، این روزها به نوعی در حال تحقق است.

اقتدار بسیج، لازمه تشکیل بسیج جهانی

 به گزارش گلستان 24، «همه قوا را و هرچه فریاد دارید سر آمریکا بکشید، هرچه تظاهرات دارید بر ضد آمریکا بکنید قوای خودتان را مجهز بکنید و تعلیمات نظامی پیدا کنید»، «مملکت اسلامی باید همه اش نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد»، «یک مملکتی بعد از چندسالی که بیست میلیون جوان دارد، بیست میلیون تنفگدار داشته باشد و بیست میلیون ارتش داشته باشد و یک چنین مملکتی آسیب پذیر نیست». این جملات بخشی از فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی نسبت به تشکیل بسیج مستضعفان در تاریخ ۵ آذر ۵۸ است.

در حالی که نزدیک به ۳۶ سال از تشکیل این نهاد مردمی به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی می‌گذرد عمق تیزبینی و نگاه راهبردی حضرت امام خمینی (ره) در تشکیل بسیج مستضعفان بیشتر عیان می‌شود.

نقش آفرینی و فداکاری بی‌بدیل بسیجیان در ۸ سال دفاع مقدس و حضور در صحنه انقلاب در فراز و نشیب‌های مختلف، نمایی حقیقی از نگاه دوردستانه امام (ره)در تشکیل بسیج را به تصویر می‌کشند.

امام خمینی (ره) چنان بر حفظ آمادگی همیشگی این نهاد مردمی از ابتدای تشکیل آن تاکید داشتند که غافل شدن از دشمنان را حتی در زمان صلح " ساده اندیشی" توصیف کرده اند. توصیه آینده نگرانه دیگر رهبر کبیر انقلاب در خصوص تشکیل بسیج جهان اسلام بود؛ «بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست‚ باید هسته های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.» این جمله مربوط به آخرین سال حیات پربرکت امام است. فرمانی که در آخرین پیام امام خمینی در آستانه سالگرد بسیج مستضعفین خطاب به بسیجیان آن روز صادر شد، این روزها به نوعی در حال تحقق است.

تشکیل نیروهای مردمی در عراق و سوریه برای مقابله با گروه‌های تکفیری نشانه‌هایی از تحقق این ایده استراتژیک بنیانگذار جمهوری اسلامی است. کشورهای درگیر در جنگ با مزدوران ساخته نظام سلطه به وضوح از الگو گیری از بسیج مستضعفین در تشکیل نیروهای مقاومت مردمی در کشورهای خود سخن گفته اند. برای اثبات این ادعا به ذکر یک نمونه بسنده می‌کنیم؛ نوری المالکی معاون اول رئیس جمهور عراق با بیان اینکه «حشد الشعبی» به کابوسی برای دشمنان عراق و تشیع مبدل شده است، می‌گوید: "ما هنگام تشکیل این نیرو و درساختار آن از بسیج ایران الگو گرفتیم."

حال که کارآیی الگوی نظام یافته بسیج در منطقه اثبات شده و ثمره‌ی این درخت تناور چیدنی تر شده و فاصله‌ی زیادی تا پیش بینی‌ حضرت امام درباره تشکیل بسیج جهانی نمانده، وظیفه‌ی پایه گذاران این شجره طیبه سخت تر می‌نماید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام در تاریخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۶ درباره نفوذ آمریکا در کشور منطقه هشدار دادند و فرمودند:

« میخواهند در کشورهای اسلامی و در کشورهای این منطقه، یک نفوذی به‌وجود بیاورند که تا ده‌ها سال ادامه داشته باشد. امروز آمریکا آبروی گذشته را در این منطقه ندارد؛ میخواهند این را بازسازی کنند. در کشور ما هم قصدشان همین است.»

با این حساب؛ حفظ آمادگی همه جانبه برای مقابله با نفوذ استکبار در کشور و سایر ملت‌های منطقه و جبهه مقاومت از وظایف اصلی "بسیج" در این برهه زمانی است.

با بهره‌گیری از بیانات امام و رهبری، ابزار لازم برای این مقابله نیز به دست می‌آید؛

ارسال نظر

آخرین اخبار