فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله تهران گفت: انتقال مراکز آموزش علوم پزشکی به گنبدکاووس ضروری است.

انتقال مراکز آموزش علوم پزشکی به گنبدکاووس ضروری است

به گزارش گلستان 24، سردار جعفر اصلانی، شامگاه جمعه، در نشست با رسانه های محلی با بیان این که آموزش باعث بقاء و ارتقاء ساختار سلامت می گردد، گفت: آموزشی کردن بیمارستان ها یکی از راه های رشد و توسعه بیمارستان ها است.

وی افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی استان با گستردگی طولی و فاصله زیاد غرب و حتی مرکز استان از شهرهای شرقی، وضعیت استراتژیک جغرافیایی گنبد در منطقه و دسترسی آسان ۵۰ درصد جمعیت استان (جمعیت ساکن در گنبد و شهرهای شرقی استان)، بار بیماری ها و قطب بیماری سرطان بودن، راه اندازی دانشکده ها، انتقال مراکز آموزشی از مرکز استان، بسط و گسترش و آموزشی کردن بیمارستان ها در گنبدکاووس ضروری است.

وی تاکید کرد: گنبد قطب سرطان مری بوده و لازم است مراکز مجهز تشخیص و درمان بیماری سرطان و آموزش نیروهای متخصص نیز در این شهرستان ایجاد گردد.

اصلانی گفت: با راه اندازی مراکز جامع درمان سرطان و با توزیع مناسب داروها می توان از اتلاف هزینه ها جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: در کشور همسایه ترکیه بیش از ۱۰۰ مرکز درمان جامع سرطان وجود دارد.

در ادامه، رضا صابری، سرپرست شبکه بهداشت و درمان گنبد گفت: با تزریق منابع نظام تحول سلامت در بدنه بهداشت و درمان، گام های خوبی برای تامین نیازهای درمانی مردم بویژه در سطح دوم ارائه خدمات برداشته شد و افتتاح فاز دوم بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) و کلینیک تخصصی بیمارستان طالقانی گنبد نیز در همین راستا شکل گرفت.

وی احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی در گنبد را یکی از نیازهای اساسی مردم شرق استان دانست و افزود: با پیگیری های انجام شده مطالعات اولیه در خصوص جانمایی بیمارستان انجام است.

صابری ادامه داد: در سطح شهرستان بخش خصوصی و بخش دولتی تعامل خوبی داشته و برای حل مشکلات درمانی مردم تلاش می کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گنبد با اشاره به شعار وزارت بهداشت و درمان با عنوان «عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات» افزود: با توجه به تعداد پزشکان فوق تخصص و متخصص شهرستان، تجهیزات موجود در کلینیک های تخصصی کافی نبوده و لازم است برای تجهیز بیمارستان ها با توجه به ظرفیت های موجود اقدامات جدی تری انجام شود.

صابری گفت: با احتساب جمعیت شهرستان های همجوار، طولانی بودن زمان دسترسی به خدمات برای فاصله زیاد شرق و غرب استان، بالا بودن میزان بروز و شیوع بیماریهایی از قبیل سرطان، سل، سالک و غیره، شهرستان گنبدکاووس پتانسیل لازم برای راه اندازی دانشکده علوم پزشکی، مرکز جامع درمان سرطان، پزشکی هسته ای، رادیو تراپی و آنژیوگرافی دارد./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار