رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گلستان گفت: برای ارایه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی، این استان نیاز به چهار هزار و 400 تخت بیمارستانی دیگر دارد.

گلستان و کمبود افزون بر چهار هزار تخت بیمارستانی

به گزارش گلستان 24، تقی ریاحی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح خیریه نور آوران سلامت در مراوه تپه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون در بیمارستان های دولتی استان یک هزار و 850 تخت، در بخش عمومی شامل بیمارستان های تامین اجتماعی گرگان و گنبدکاووس 200 تخت و در بخش خصوصی بین 250 تا 300 تخت فعال وجود دارد. 

در بخش درمان گلستان 21 بیمارستان شامل 14 مورد در بخش دولتی و هفت بیمارستان خصوصی، سه کلینک ویژه تخصصی و فوق تخصصی فعال است. 

دکتر ریاحی همچنین گفت: در نظر است با افزایش 300 تخت در سال جاری به ظرفیت موجود، بخش اندکی از کمبودها جبران شود. 

وی گفت: با ساخت بیمارستان های یک هزار تختخوابی گرگان و 800 تختخوابی گنبدکاووس نیز در سه سال آینده بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: یکی از اولویت های درمانی استان رفع کمبود تخت در بخش مراقبت های ویژه و توسعه بخش شیمی درمانی می باشد و قسمتی از افزایش ظرفیت تخت بیمارستانی در سال جاری، مربوط به این بیماران است. 

وی همچنین یادآور شد: برای شهرستان های دور دست مانند مراوه تپه، باید بخشی از زیرساخت ها و امکانات را به فعلیت رسانده و بتوانیم یک بیمارستان تجمیعی در این حوزه داشته باشیم و اگر شرایط فراهم شود، درمانگاه تخصصی درمان بستر این شهر با افزایش ظرفیت، ارتقا خواهد یافت. 

ریاحی در خصوص بنیاد خیریه نورآوران سلامت و حضور آنان در استان گلستان نیز گفت: این حضور، امید را در دل مردم منطقه محروم مراوه تپه ایجاد کرد. 

وی اظهار امیدواری کرد که نور آوران سلامت بتوانند در بخش های دیگر نیز خدمات تخصصی به مردم محروم مناطق مختلف ارایه کنند. 

پزشکان خیر نور آوران سلامت در بخش چشم پزشکی و دندان پزشکی از نیمه فروردین سال جاری در مراوه تپه دورترین و شرقی ترین شهر استان گلستان مستقر و در حال ارایه خدمات به مردم محروم این منطقه هستند. 

در اجرای فعالیت های نور آوران سلامت روز جمعه گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مراوه تپه سفر و تا پاسی از شب به معاینه و نیز جراحی چشم بیماران مراجعه کننده نیازمند پرداخت. 

مراوه تپه با 60 هزار نفر جمعیت در شرقی ترین نقطه استان گلستان واقع است، بیشتر ساکنان این شهرستان محروم را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند 

دکتر ریاحی در خصوص دیگر برنامه های سال جاری نیز اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی مردم راه اندازی بخش سوانح و سوختگی بیمارستان 5 آذر گرگان بوده که عملیات آن در حال پایان است و در نیمه اول امسال به بهره برداری خواهد رسید. 

وی یادآور شد: ارتقای خدمات و ظرفیت بیمارستان کلاله با کمک مسوولان و خیرین و افزایش تخت در بیمارستان های بندرگز و مینودشت و نیز تخت مراقبت های ویژه CCU و ICU بخشی از دیگر اقدامات در سال جاری خواهد بود 

استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و حدود یکهزار روستا زندگی می کنند. 

ارسال نظر

آخرین اخبار