امام جمعه موقت گرگان:

امام جمعه موقت گرگان گفت: مردم ایران اسلامی پیوند محکمی با دین، قرآن و ائمه اطهار(ع) دارند که این پیوند به طور ویژه با سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) هر روز و هر سال بیشتر می‌شود.

پیوند مردم ایران با دین، قرآن و ائمه اطهار(ع) بسیار محکم است

 

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام قاسم لیوانی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان اظهار کرد: نهم دی ماه روز میثاق ملت ایران با ولایت و ائمه اطهار (ع) است.

وی حماسه 9 دی را روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت دانست و افزود: بعد از انتخابات سال 1388 اتفاقاتی در کشور رخ داد که رسانه‎های بیگانه همانند بی‎بی‎سی نیز به بسیاری از آن حوادث دامن زدند تا آنکه در روز عاشورا در همان سال، عده‎ای از این حوادث سوء‌استفاده کرده و دست به اعمالی زدند که از یک مسلمان دور از انتظار بود.

امام جمعه موقت گرگان خاطرنشان کرد: در روز عاشورای سال 1388 متاسفانه علاوه بر اینکه سوء‌استفاده‎گران دست به هنجارشکنی و سر دادن شعارهای بسیار نامناسب زدند، اقدام به تخریب اماکن عمومی و آسیب زدن به بیت‎المال کردند که در آن روز دیگر صبر و تحمل مردم مومن و معتقد و ولایتمدار ایران اسلامی به سر آمد.

لیوانی تاکید کرد: پس از آن، در روز نهم دی‎ماه همان سال، مردم ولایتمدار ایران اسلامی در تهران، به خیابان‎ها آمده و اعمال ناجوانمردانه برخی افراد سودجو و فرصت‎طلب را محکوم کردند که این حرکت ولایت‌مدارانه در گرگان در روز هشتم دی ماه رخ داد.

وی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی پیوند محکمی با دین، قرآن و ائمه اطهار(ع) دارند که این پیوند به طور ویژه با سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) هر روز و هر سال بیشتر می‌شود.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: در اربعین حسینی سال جاری که روزهای گذشته آن را سپری کردیم، همگان در سراسر جهان دیدند که جمعیت بسیار زیادی اعم از شیعه و سنی با پای پیاده از کشورهای مختلف خود را به کربلا رساندند تا در روز اربعین حسینی مراسم عزاداری باشکوهی را در کربلا برگزار کنند.

خطیب موقت گرگان تاکید کرد: مسلمانان جهان زمانی که ببینند عده‎ای حرمت عاشورا را نگه نمی‎دارند به‎صورت خودجوش وارد میدان می‎شوند.

لیوانی در بخش دیگری به فرا رسیدن سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره کرد و افزود: یکی از معضلاتی که در جوامع اسلامی وجود داشت و در برخی کشورهای اسلامی هنوز هم وجود دارد، مساله آمار بالای بی‌سوادی است و در ایران اسلامی با هوشیاری امام خمینی(ره) نهضت سوادآموزی تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: امروز آمار بی‌سوادی در جامعه نسبت به گذشته بسیار کمتر شده و هر چه علم گسترش یابد، بدون شک آگاهی بیشتر خواهد شد.

حجت‎الاسلام لیوانی در پایان ابراز کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا بی‎سوادی در جامعه اسلامی از بین برود و مردم هر روز از گذشته علم بیشتری را بیاموزند.

ارسال نظر

آخرین اخبار