ک سوال در نزد همگان پیش می آید ، که مگر در نه دی چه اتفاقی افتاد که از آن تعبیر به حماسه می کنیم ؟ در این جا لازم است به مهمترین پیام حماسه ی ۹ دی بپردازیم .

لزوم تبیین حماسه مردمی ۹ دی در فضای مجازی

هم اکنون دیگر نیاز نیست به ابعاد نیات دشمنان این مرز و بوم بپردازیم زیرا این بر همگان روشن و مبرهن است که یک نظام مردمی که بر پایه نظام مردم سالاری دینی بنیان گذاشته است دارای دشمنانی است که نظام آنها به صورت نظام سلطه و استکباری بنیان گذاشته شده است و این مهمترین فرق ما با آنها می باشد .

به گزارش گلستان 24، در حادثه ی عاشورای ۸۸ ، دشمن به محرم و عاشورایی حمله کرد که همه ی مردم ایران فارغ از هر گونه وابستگی سیاسی و جناحی و حتی دینی کنار یکدیگر به عزاداری سید الشهدا می پردازند و هر ساله شاهد هستیم که مردم چگونه براساس پایه عشق به امام خود مراسمات عزاداری را به صورت خودجوش و مردمی برگزار می کنند و این مراسمات نیز پایه تقویت روحیه ملی و دینی گردیده است که این مسئله سبب تقویت اتحاد ملی و انسجام اسلامی گردیده است فلذا دشمن در نظر داشت که این نقطه مهم تلاقی اتحاد ملی و انسجام اسلامی را مورد حمله قرار داده و ضمن بر هم زدن این اتحاد و انسجام ، بذر تفرقه و دین گریزی را پس از فتنه ی قبلی بکارد اما در یک حساب غلط نتوانست این مسئله را به سر منزل مقصود خود برساند و اینجا مردم بودند که پاسخی دندان شکن و قدرتمند به صورت خودجوش به خیال پردازان استکباری و خائنین داخلی ارایه دادند که این مسئله در حماسه مردمی ۹ دی خود را به خوبی نشان داد .

آنها در نظر داشتند با هتک حرمت مقدسات اسلامی و ایجاد رعب و وحشت خیابانی در حرکت های هیات مذهبی در خیابان ها شورش و بلوا ایجاد کنند .

عوامل خارجی کودتا و عناصر و بازیگران داخلی آن، هرکدام در جای خود، در سناریوهای مرحله ای برای اجرای سناریوی بزرگ(پایان دادن به انقلاب و براندازی نظام) به ایفای نقش پرداختند تا اینکه یک جنگ نرم تمام عیار را به ملت ایران تحمیل کردند و فتنه ای عمیق رقم خورد. رفتارشناسی فتنه و بازیگرانش در روزهای محرم و عاشورا، مقطع مهمی در ارزیابی جریان فتنه است که بر عبور از انقلاب و نظام و تعرض به اعتقادات، ارزش ها و باورهای دینی اصرار داشتند. این مسئله باید با جدیتی افزون تر تحلیل ، بررسی و اطلاع رسانی گردد .

بسیاری از افراد از چون و چرا ، حرکت ها و اقدامات صورت گرفته در عاشورای ۸۸ اطلاع کامل دارند اما چرا باید این مسئله و تببین آن گسترده تر از دیروز و خصوصا در فضای مجازی صورت بگیرد نکاتی است که باید بدین گونه توضیح داد .

امروزه فضای مجازی یکی از مهمترین و بیشترین کاربردهای ابزاری جوانان و نوجوانان و خصوصا نسل های جدید انقلاب اسلامی است که ارتباطات بسیار زیادی را با این مسئله دارند . فلذا حضور در این عرصه و تولید محتوای متناسب و واقعی برای اقشار مختلف و خصوصا اقشار و نسل های جدید می تواند این نسل را بیمه و هوشیار کرده تا ضمن حفظ دستاوردها و توسعه علمی به دنبال گفتمان سازی انقلاب اسلامی و واکسینه شدن در قبال فتنه ها و هتک حرمت های بعدی است که مسلما این مسئله اولین بار توسط دشمن صورت نگرفته است و آخرین نیز نخواهد بود اما نوع عملکرد و واکنش های ما می تواند جسارت های استکبار را به حداقل برساند .

باید بدان اذعان داشت که فعالین عرصه فضای مجازی انقلاب اسلامی در خصوص تبیین حماسه مردمی ۹ دی کمی کوتاهی یا به عنوانی دیگر کم کاری نموده اند و می بایست در این فضای پر تلاطم مجازی سلسله اطلاعات مورد نیاز مردم از حرکت های خباثتانه ی دشمنان ایران اسلامی را در اختیار مردم قرار دهیم .

باید توجه داشت که ستادهای بزرگداشت حماسه ۹دی در تمامی استان‌ها هر ساله برگزار می گردد اما فعالین فضای مجازی باید این مهم را در یابند و ضمن حضور فیزیکی در ستادهای بزرگداشت حماسه ۹ دی ، در فضای مجازی نیز اقدام به روشنگری ، افشاگری و هم فکری با سایر اقشار جامعه نمایند و نسل جوان و نوجوان کشور را که اکثر استفاده کنندگان از ابزارهای فضای مجازی را شامل می شوند در این مهم مشارکت دهند .

شبکه های اجتماعی ، وبلاگ ها ، پیامک ها ، سایت ها ، رایانامه های توجیهی ، پیام های اینترنتی همگی ابزارهای فضای مجازی برای ارایه محتوای تولید شده به کاربران فضای مجازی است که مطمئنا تولید محتوای چند زبانه می تواند اثر گذاری این محتویات را چندین برابر کند .

ارسال نظر

آخرین اخبار