رئیس کمیته امور بانوان و خانواده ستاد دهه فجر استان گلستان گفت: دو هزار و 447 برنامه متنوع برای گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط این کمیته در استان تدارک دیده شده است

 تدارک دو هزار و 447 برنامه توسط کمیته امور بانوان و خانواده ستاد دهه فجر گلستان

به گزارش گلستان24، کلثوم غفاری توران روز شنبه در نشستی خبری در تشریح ویژه برنامه کمیته های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گلستان گفت: از این تعداد یک هزار و 267 برنامه توسط دستگاه های اجرایی و یک هزار و 180 برنامه توسط فرمانداری های تابعه استان تدارک دیده شده است.

وی افزود: دیدار بانوان فرهیخته با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، برگزاری اردوی تفریحی و سیاحتی بانوان به 'اینچه برون' با همکاری راه آهن، همایش اسوه های صبر و ایثار و نقش بانوان در انتخابات، محافل انس با قرآن، شب شعر و جشنواره غذاهای سنتی و بازی های بومی محلی از جمله برنامه های شاخص کمیته بانوان و خانواده ستاد دهه فجر استان است.

وی برپایی نمایشگاه میثاق با شهدا با عنوان شهدای زن، ایستگاه صلواتی، همایش زنان انقلاب و حضور آگاهانه آن ها، همایش زن و مدیریت جهادی، تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده، اهدای خون، نشست پرسش و پاسخ با عنوان گفتمان انقلاب و غبارروبی مزار شهدا را از دیگر برنامه های شاخص این کمیته برشمرد.

* برگزاری سومین یادواره 250 شهید اصناف گلستان در دهه فجر

دبیر کمیته اصناف ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گلستان نیز از برگزاری سومین یادواره 250 شهید اصناف این استان در 15 بهمن سال جاری به میزبانی شهر گنبدکاووس خبر داد.

علی حسن زاده گفت: این یادواره با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای اصناف استان و معرفی آن به نسل جوان برگزار می شود.

به گفته وی دو یادواره قبلی شهدای اصناف استان گلستان به میزبانی گرگان برگزار شده است.

وی برگزاری همایش تبیین شرایط پسابرجام و نقش اقتصاد مقاومتی در بهبود اقتصاد استان در گرگان، دیدار با خانواده معظم شهدا، آذین بندی و چراغانی سردرب مغازه ها و کارخانه ها، برگزاری همایش تبیین نقش اصناف در اقتصاد مقاومتی با محور بازار و اصناف در گرگان، همایش اصناف، وحدت و اقتدار در بندرترکمن، شرکت در راهپیمایی 22 بهمن و غبارروبی مزار شهدا را از دیگر برنامه های شاخص کمیته اصناف ستاد دهه فجر استان برشمرد.

وی افزود: علاوه بر این 17 طرح صنعتی با سرمایه گذاری 570 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 286 نفر به طور مستقیم، در دهه فجر و در آیین های جداگانه در شهرستان های استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گفته وی این طرح های صنعتی در شهرستان های آزادشهر، آق قلا، رامیان، علی آبادکتول، کلاله، گرگان، گمیشان و گنبدکاووس اجرا شده است.

* تدارک سه ویژه برنامه گرامیداشت دهه فجر توسط کمیته تقریب مذاهب ستاد دهه فجر گلستان

رئیس کمیته تقریب مذاهب ستاد دهه فجر استان گلستان گفت: اعضای این کمیته برای گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهار ویژه برنامه با حضور اقوام مختلف در شهرهای استان گلستان تدارک دیده است.

حجت الاسلام علی خیرخواه گفت: این ویژه برنامه شامل برپایی جشن انقلاب در گنبدکاووس، آیین طلوع فجر در گمیشان و همایش نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی در کلاله است.

وی دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از روحانیان و هیات امنای برتر مساجد اقوام ساکن در استان را از دیگر برنامه های کمیته تقریب مذاهب ستاد گرامیداشت دهه فجر استان برشمرد.

* تدارک 120 عنوان ویژه برنامه دانشجویی برای گرامیداشت دهه فجر در گلستان

رئیس کمیته دانشجویی ستاد گرامیداشت دهه فجر گلستان گفت: این کمیته تاکنون 120 عنوان ویژه برنامه متنوع دانشجویی برای گرامیداشت این ایام در استان تدارک دیده است.

علی لشکربلوکی افزود: این ویژه برنامه ها در شهرستان های گرگان، گنبدکاووس، گالیکش، کلاله، آزادشهر، علی آبادکتول، کردکوی و مینودشت برگزار خواهد شد.

وی برگزاری کرسی نشست بصیرتی در علی آبادکتول، دیدار دانشجویان با علمای اهل سنت و تشیع، نشست بصیرتی با موضوع شناخت گروه های تکفیری در مینودشت، یادواره شهدای گمنام در گنبدکاووس، همایش دهه فجر و انقلاب اسلامی در آزادشهر، نشست هم اندیشی با موضوع انقلاب اسلامی در گنبدکاووس، نشست نقش انقلاب و تداوم آن با محوریت انتخابات در گمیشان را از جمله ویژه برنامه های کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر استان برشمرد.

استان گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و طبق گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در این استان 13 هزار و 30 جانباز یادگار دوران دفاع مقدس زندگی می کنند همچنین این استان یک هزار و 178 آزاده دارد.

مردم گلستان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سه هزار و 759 شهید که 520 نفر آنان شهدای اهل سنت هستند تقدیم کشور کرده اند.

انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار