رئیس هیات فوتبال گرگان گفت: هم اینک حدود 70 درصد فعالیت فوتبال استان گلستان در شهر گرگان متمرکز است که یکی از دلایل اصلی آن فعالیت همیشگی مداری فوتبال است.

 70 درصد فعالیت فوتبال گلستان در گرگان متمرکز است

به گزارش گلستان24، سیدصادق موسوی اظهار کرد: گرگان با فعالیت 10 مدرسه فوتبال در رده های سنی گوناگون، یکی از شهرهای موفق در استعدادیابی و شناسایی چهره های جدید فوتبال استان است.

وی توجه ویژه به فوتبال رده های سنی پایه را یکی از اولویت های اصلی مجموعه جدید هیات فوتبال این شهر برشمرد.

رئیس هیات فوتبال گرگان افزود: یکی از طرح های مورد تاکید هیات، برگزاری لیگ مدارس فوتبال به صورت رایگان و با استفاده از توان مالی خانواده هاست.

موسوی ادامه داد: در گذشته مدارس فوتبال ملزم به پرداخت مبالغ زیادی به عنوان ورودی مسابقات لیگ شهرستان بودند که به صورت عمده تامین آن خارج از توان آن ها بود.

وی گفت: در طرح مورد نظر هیات فوتبال خانواده ها هنگام ثبت نام سالانه فرزندان 10 هزار تومان را به حساب هیات فوتبال به عنوان هزینه های برگزاری مسابقات پرداخت می کنند تا شرکت در رقابت ها برای صاحبان مدارس رایگان باشد و آن ها دغدغه ای به جز شرکت فعالانه و پرقدرت در لیگ نداشته باشند.

* تقویت ساختار هیات

رئیس هیات فوتبال گرگان گفت: در گذشته هیات فوتبال شهر گرگان توسط دو سه نفر اداره می شد که نتیجه این مدیریت بی توجهی به بخش های گوناگون و به خصوص رده های سنی این شهر بود.

موسوی افزود: پس از قبول مسئولیت هیات فوتبال گرگان دعوت از افراد متخصص و کاربلد فوتبال این شهر در دستور کار قرار گرفت و نشست های فراوانی برای جلب رضایت همکاری آن ها برگزار شد.

وی ادامه داد: در نتیجه این جلسات ساختار جدید هیات فوتبال گرگان با تشکیل کمیته های گوناگون مانند مدارس فوتبال، پیشکسوتان، فوتبال محلات، بانوان و با استفاده از حدود 30 عضو ایجاد شد و فعالیت های مرتبط با تقویت و رشد هر چه بیشتر فوتبال این شهر آغاز گردید.

رئیس هیات فوتبال گرگان گفت: همه افراد حاضر در ساختار جدید هیات، دارای درک تخصصی و هوشمندانه از فوتبال بوده و با حضور این افراد، دستیابی به آینده درخشان برای فوتبال گرگان قابل انتظار است.

* توجه ویژه به فوتبال محلات

موسوی، از راه اندازی لیگ فوتبال محلات گرگان خبر داد و گفت: محلات یکی از مراکز اصلی ظهور استعدادهای فوتبال در گذشته بود اما از رونق افتادن این بخش مهم موجب افت محسوس فوتبال حرفه ای در گرگان شد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های محوری و اصلی هیات فوتبال گرگان توجه مداوم به این بخش با راه اندازی لیگ است که در این مسابقات هر یک از محلات شهر با استفاده از بازیکنان همان محلات با حریفان خود رقابت می کنند.

رئیس هیات فوتبال گرگان افزود: اگر بتوانیم این مسابقات را به صورت کامل و صحیح برگزار کنیم رویای ظهور استعدادهای جدید که قابلیت حضور در تیم های حرفه ای و تیم های بزرگ را داشته باشند به طور کامل دست یافتنی است.

* لزوم حمایت از تیم های لیگی گرگان

موسوی به فعالیت تیم های اتکا و عمارت گرگان در مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال کشور اشاره کرد و گفت: بازی های این مرحله از هفته آینده آغاز می شود اما این تیم ها هنوز اقدامی برای ثبت قرارداد و یا هر اقدامی که نشانه فعالیت آن ها باشد انجام نداده اند.

وی گفت: پیش از این امتیاز تیم عمارت به خریداری از استان تهران فروخته شد اما با تلاش فراوان مانع از خروج امتیاز این تیم از شهرستان شدیم.

رئیس هیات فوتبال گرگان بیان کرد: یکی از ثمرات فعالیت این تیم ها ایجاد انگیزه در فوتبالیست های جوان برای ادامه فعالیت حرفه ای است که موجب می شود آن ها با انگیزه حضور در این تیم ها به فعالیت خود با قدرت بیشتری ادامه دهند.

موسوی افزود: با خروج امتیاز تیم های شهرستان از استان به شدت مخالفت کرده و نمی گذاریم فرصت شرکت در مسابقات کشوری به آسانی از فوتبالیست های این شهر گرفته شود.

وی ادامه داد: یکی از تیم های ناکام فوتبال گرگان در فصل اخیر تیم فوتبال بانوان وحدت ایثار بود که با کسب نتایج ضعیف موجب وارد شدن آسیب به اعتبار فوتبال گرگان شد.

رئیس هیات فوتبال گرگان گفت: فوتبال گرگان دارای توانمندی های فراوانی در بخش بانوان است و مربیان و بازیکنان زیادی از این شهر در رده های ملی مشغول فعالیت اند که برای کمک به فوتبال بانوان این شهر و تیم های لیگی باید زمینه حضور مداوم و مستمر آن ها را در گرگان فراهم کنیم.


انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار