معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان:

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان گلستان 7,76 درصد بی‎سواد داریم و این در حالی است که میانگین کشوری 6,80 درصد است.

درصد بی سوادی در گلستان، نسبت به کشور بالاتر است

 

به گزارش گلستان 24، عبدالحکیم فیروزی در گرگان اظهار کرد: به همت نهضت سوادآموزی استان گلستان 34 نفر بی‌سواد مقاطع عالی تحصیلی را طی کرده‌اند و در حال حاضر یکی از این افراد دانشجوی دکتراست.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در هفتم دی ماه سال 1358 فرمان تاریخی تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کرد و بازنگری نکات و توصیه‌های معمار کبیر انقلاب به بحث آموزش بی‌سوادان بعد از گذشته 35 سال می‌تواند نشان بدهد که در طی این سال‌ها چه توفیقاتی در این مسیر به دست آورده‌ایم.

برنامه های راهبردی آموزش و پرورش برای باسواد کردن بی‎سواد‌ها

فیروزی با بیان اینکه امام خمینی (ره) معتقد بودند که سوادآموزی باید از طریق همگان صورت بگیرد، افزود: امام راحل در فرمان خود توصیه داشته‌اند که بی‎سواد‌ها در روز 2 ساعت وقت خود را به آموزش اختصاص دهند و آموزش و پرورش نیز برنامه‌ای راهبردی برای باسواد کردن بی‎سواد‌ها داشته باشد و همچنین توصیه روحانیون و ائمه جمعه به امر سوادآموزی و حمایت دولت از این امر از بخش‌های دیگر تاکیدات گوهروار امام خمینی (ره) بوده است.

وی با بیان اینکه در نیم‌سال اول سال 1392 در دور سوادآموزی یک‌هزار و 932 نفر، در دور تحکیم یک‌هزار و 742 نفر و در دوره انتقال سه هزار و 674 نفر آموزش دیدند و در نیمه دوم سال نیز سه هزار و 46 نفر در دور سوادآموزی، 253 نفر در دوره تحکیم و 2 هزار و 195 نفر در دوره انتقال آموزش دیدند.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه به قبول‎شدگان دوره سوادآموزی مدرک معادل سال سوم ابتدایی اهدا می‌شود، گفت: دوره تحکیم برای تقویت بنیه علمی سوادآموز است و مانع از برگشت به دوره بی‎سوادی می‌شود و در پایان دوره انتقال نیز پس از آزمون مدرک معادل ششم ابتدایی تعلق می‌گیرد.

7 هزار نفر مدرک قبولی از نهضت دریافت کرده‌اند

فیروزی با بیان اینکه 34 نفر توانسته‎اند به مدارک دانشگاهی در استان از طریق سوادآموزی دست پیدا کنند، ادامه داد: در سال گذشته از مجموعه 9 هزار و 168 نفر شرکت کننده در دوره‌های نهضت سوادآموزی هفت هزار و 217 نفر توانستند مدرک قبولی اخذ کنند که در دوره سوادآموزی سه هزار و 926 نفر، تحکیم یک‌هزار و 746 نفر و دوره انتقال یک‌هزار و 554 نفر موفق به پایان دوره تحصیلی خود شدند.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: در سال گذشته 99 درصد از فعالیت‌های بخش سوادآموزی به بخش خصوصی واگذار شده است و یک‌هزار و 298 نفر آموزش‎دهنده با ما همکاری داشته‌اند که از این تعداد 13 نفر دارای مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس، 556 نفر داری مدرک تحصیلی لیسانس، 176 نفر داری مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم، 550 نفر داری مدرک تحصیلی دیپلم و 2 نیروی زیر دیپلم هستند.

وی با بیان اینکه از نظر بی‌سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال در کشور، استان گلستان حائز رتبه 19 است، اظهار کرد: در این گروه سنی ما 7,76 درصد بی‎سواد داریم و این در حالی است که میانگین کشوری 6,80 درصد است.

ارسال نظر

آخرین اخبار