رسول منتجب نیا در مطلبی اظهار داشته است که فرماندار شهری که در آن جا ثبت نام نموده به او گفته است که تایید صلاحیت شده است.

دروغ فرماندار به نامزد رد صلاحیت شده خبرگان

 به گزارش گلستان24، رسول منتجب نیا نامزد اصلاح طلب رد صلاحیت شده در انتخابات خبرگان رهبری در گزارشی به چرایی اخبار ضد و نقیض پیرامون تایید یا عدم تایید صلاحیتش پرداخته است.

رسول منتجب نیا

وی که پیش از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان بارها از تایید خود در این گزینش خبر داده و آن را به منابع موثق نسبت می داد، با اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر عدم صلاحیتش مواجه شده و از آن زمان تا به امروز به طرق مختلف در راستای تشویش اذهان عمومی و حمله به نهادهای قانونی کشور گام بر داشته است.

معاون سابق مهدی کروبی در حزب اعتماد ملی ضمن اعتراض خواستار مداخله حسن روحانی در باب فرایند رد صلاحیت ها شده است. او می نویسد: «در این شرایط رئیس‌جمهور باید در راس همه به این مسئله ورود پیدا کند و موضوع را با رایزنی با رهبری انقلاب و شورای نگهبان حل و فصل کند تا شور و نشاط انتخابات از بین نرود و شاهد مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات باشیم.»

منتجب نیا در توجیه چرایی نظر متفاوت شورای نگهبان با آن چه او می پنداشته و مدام بر آن صحه می گذارده می گوید: «من از استان خوزستان برای انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام کرده بودم و فرماندار شهری که از این استان ثبت نام کرده بودم خبر تایید صلاحیت مرا شخصا به من اعلام کرد. همچنین یکی دیگر از مسئولین این استان در مصاحبه ای اعلام کرد که هیچ یک از نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری از استان خوزستان رد صلاحیت نشدند.»

عضو سابق مجمع روحانیون مبارزه در انتها می نویسد: «با این حال پسرم تلفنی به من خبر داد که نامه ای به در منزل آورده اند مبنی بر اینکه صلاحیتم تایید نشده است.»

گفتنی است در روزهای اخیر رسانه ها و عناصر نزدیک به جبهه اصلاحات هجمه های گسترده ای را بر علیه نظارت استصوابی شورای نگهبان وارد نموده اند. بنا بر نص صریح قانون اساسی، شورای نگهبان مفسر این قانون می باشد و بنا بر آن چه شورای نگهبان بارها اظهار داشته، نوع نظارت اعمال شده از سوی این شورا استصوابی خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار