دبیر جبهه پایداری گلستان:

دبیر جبهه پایداری استان گلستان از برنامه‎هایی که اصول‌گرایان برای هم‌دلی و وفاق بیشتر نیاز دارند رمزگشایی کرد.

برنامه‎های وحدت‎آفرین اصول‌گرایان اعلام شد/ اصول‌گرایان برای حوزه‎های انتخابیه لیست واحد می‎دهند

به گزارش گلستان24، به نقل از فارس،جریان اصول‌گرایی در استان گلستان به سمت هم‌دلی و وفاق بیشتری در حال حرکت است و این انسجام در روزهای منتهی به انتخابات قوت بیشتری گرفته و برنامه‎های متعددی در راستای انسجام‎بخشی این جریان در حال برنامه‎ریزی است.

جریان اصول‌گرایی به زودی قرار است لیستی از کاندیداهای مورد نظر در هفت حوزه انتخابیه استان گلستان را ارائه دهد، توقعی که از جریان اصول‌گرایی وجود دارد این است که با توجه به تجربه‎ای که دوره‎های قبل در زمینه انتخابات وجود داشت تعدد و تکثر بیش از حد کاندیداها می‎تواند به اصل جریان لطمه وارد کند و حتی این لطمه می‎تواند به نوعی نظام را به چالش بکشد این موارد مهم‌ترین بخش‎های سخنان حجت‎الاسلام سید محسن طاهری دبیر جبهه پایداری در استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان است که مخاطبان عزیز را به ادامه این مصاحبه تفصیلی دعوت می‎کنیم.

فارس: اصول‌گرایان گلستان برای دستیابی به هم‌دلی و وفاق بیشتر چه برنامه‎هایی در دستور کار دارند؟

طاهری: برنامه‎هایی که اصول‌گرایان برای هم‌دلی و وفاق دارند متعدد است، یک‌سری برنامه‎ها جنبه اغنایی دارد که از طریق نهضت سخن‌رانی و گفتمان‎سازی پیگیر این موضوع هستیم.

طبیعتا اگر قرار باشد یک انسجام و هم‌دلی بیشتری در جریان اصول‌گرایی چه در بدنه اجتماعی، نخبگان و چه در کاندیداها ایجاد شود، باید گفتمانی در بین اصول‌گرایان وجود داشته باشد که خود به خود جریان را به سمت وحدت و انسجام بیشتر پیش ببرد،توقع ما از دوستان اصول‌گرا این است که این مطالبه را از سایر جریانات و تشکل‎های سیاسی و کاندیداها داشته باشند که به سمت وحدت بیشتر حرکت کنند.

برنامه دیگر اصول‌گرایان، نشست‎های دوستانه‎ای است که با کاندیداها، فعالان سیاسی و تشکل‎ها وجود دارد تا بتوانیم یک هم‌گرایی بیشتری به وجود آوریم ضمن اینکه باید منتظر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان و هیئت‎های نظارت باشیم طبیعتا یک‌سری از تصمیم‎گیری‎های نهایی در آن زمان انجام می‎شود.

فارس: برنامه‎ریزی جریان اصول‌گرایی در گلستان تا چه حد می‎تواند کاندیداها را به سمت وفاق بیشتر دعوت کند؟

طاهری: این امیدواری و توقع وجود دارد با توجه به حساسیت شرایط موجود همه کسانی که در انتخابات تأثیرگذار هستند موضوع وحدت را جدی‎تر بگیرند و تشکل فراگیر اصول‌گرایی که در استان گلستان وجود دارد را مورد توجه قرار دهند البته برنامه‎هایی که تشکل اصول‌گرایی پیگیری کرده هیچ وقت الزامی نبوده و اینکه بخواهیم برای کسی تعیین تکلیف کنیم سرلوحه این جریان نیست.

به هر حال بر اساس آن چیزی که هر کس خودش با بصیرتی که دارد تشخیص می‎دهد وظیفه‎ای را برای خود تعیین می‎کند ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم تکلیف شرعی برای کسی تعیین کنیم اما توقعی که از جریان اصول‌گرایی داریم این است که با توجه به تجربه‎ای که دوره‎های قبل در زمینه انتخابات وجود داشت تعدد و تکثر بیش از حد کاندیداها می‎تواند به اصل جریان لطمه وارد کند و حتی این لطمه می‎تواند به نوعی نظام را به چالش بکشد.

فارس: آیا اصول‌گرایان گلستان لیست واحدی برای انتخابات ارائه خواهند داد؟

طاهری: تعداد کاندیداها چه اینکه تقلیل پیدا کند یا تقلیل پیدا نکند ما این برنامه را داریم که لیستی از کاندیداهای موردنظر تشکل اصول‌گرایی را ارائه دهیم البته اینکه صد درصد برای همه حوزه‎های انتخابیه بخواهیم تعیین تکلیف کنیم هنوز قطعی نشده است اما سعی خواهیم کرد برای همه حوزه‎های انتخابیه و هفت نماینده‎ای که استان گلستان نیاز دارد بتوانیم گزینه‎های اصلح را به احترام سایر کاندیداهای اصول‌گرا و سایر کاندیداهایی که در صحنه حضور دارند معرفی کنیم.

احتمال ضعیفی نیز وجود دارد که نسبت به یک یا دو حوزه انتخابیه نتوانیم به جمع‎بندی نهایی برسیم که در این صورت موضوع را به دوستان همان حوزه انتخابیه واگذار می‎کنیم اما سعی ما این است که برای هفت نماینده مورد نیاز استان گلستان گزینه‎های مورد نظر را معرفی کنیم.

فارس: چه توصیه‎ای به مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات دارید؟

طاهری: همان‌طوری که مقام معظم رهبری بارها و بارها تاکید فرمودند ما یک سیستم جدیدی از نظام مردم‌سالارانه را بعد از انقلاب تجربه کردیم و به جهانیان نشان دادیم یک نظام مبتنی بر ارزش‎های الهی و اسلامی با آرای مردم داریم.

طبیعتا هر چه حضور مردم در صحنه انتخابات پررنگ‎تر و با شور و نشاط بیشتری باشد باعث تقویت نظام خواهد بود طبیعی است کاندیداهایی که به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی یا نماینده خبرگان رهبری با رای بالاتری به کرسی مسئولیت راه پیدا کنند از پشتوانه مردمی بالاتری برخوردار خواهند بود.

حضور مردم در صحنه نشان‎دهنده بلوغ سیاسی و بصیرت بالای آنهاست که به تبعیت از امر ولی‎فقیه و به خاطر تقویت نظام و تقویت ارکان نظام لازم است در دو انتخابات هفتم اسفند مشارکت حداکثری و بانشاط پای صندوق‎های رای داشته باشیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار