معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: بسته های غذایی به ارزش چهار میلیارد و 800 میلیون ریال طی سال جاری بین خانواده های زیر پوشش در استان که کودکان دچار سوء تغذیه دارند، توزیع شد.

 توزیع 5 میلیارد ریال بسته غذایی بین کودکان دچار سوء تغذیه درگلستان

به گزارش گلستان24، علی جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: توزیع این سبدهای غذایی بین خانواده های کودکان زیر حمایت طبق هماهنگی با مرکز بهداشت شهرستان های استان انجام شده است.

به گفته وی توزیع بسته های غذایی میان خانواده های دارای کودک تا یکساله است و در صورتی که سوء تغذیه کودکی تداوم داشته باشد و کارشناسان مرکز بهداشت این مشکل را تائید کنند، کمیته امداد به صورت ویژه حمایت خود را از این خانواده ادامه خواهد داد.

وی افزود: به طور میانگین سالانه برای هر کودک دارای سوء تغذیه، 6 میلیون ریال هزینه می شود.

جعفری گفت: اکنون جمعیت زیر پوشش طرح مزبور در استان هزار و 600 کودک دچار سوء تغذیه است که خانواده های بیشتر آنان در شهرستان های گنبدکاووس و مراوه تپه زندگی می کنند.

طبق گزارش کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان، سال 93 حدود هزار و 600 کودک دچار سوء تغذیه زیر پوشش خدمات این نهاد قرار داشت که 12 هزار و 800 بسته موادغذایی به ارزش 6 میلیارد و 946 میلیون ریال میان خانواده آنها توزیع شد.

طرح توزیع سبد غذایی میان خانواده های دارای کودک سوء تغذیه از سال 85 عملیاتی شده است.

هم اکنون کمیته امداد گلستان بیش از 57 هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 110 هزار نفر را تحت پوشش حمایت های مختلف دارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار