دستور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جلوگیری از ورود معتمدآریا به کاشان

معتمد آریا بدون در نظر گرفتن قانون و به شکلی غیرقانونی وارد شهر کاشان شده و هیچ گونه بی احترامی هم از طرف مردم به وی نشد. ما بعد از حضور معتمدآریا خواستیم وارد سالن سینمای بهمن کاشان شویم و در جلسه نقد فیلم سوالات خود را مطرح کنیم اما نگذاشتند.

روایت شاهد عینی ماجرای سفر معتمد آریا به کاشان/برخورد فیزیکی با مردم توسط محافظان بازیگر فعال فتنه+اسناد

 به گزارش گلستان24، چند روزی است که رسانه های مغرض با نگاهی کاملا بی پشتوانه از حقیقت، تن به بازی سیاسی کودکانه ای تحت عنوان دفاع از هنرپیشه ای چون فاطمه معتمدآریا زده و تیتر اصلی نشریه خود را به این ماجرا اختصاص داده و نگاه وامصیبتا از حمله گروه های فشار در کاشان بر سیمین ایرانی! به دیده خود سر دادند.

- فعال: از این رو برای بازگشایی حقیقت مسیرهای متفاوتی طی شد تا راز واقعه از میان فیلم ها و عکس های دروغین نمایان شود و شکلی از سیاسی بودن رسانه های همسو در دامن زدن به مساله فوق و طراحی هیاهو پیرامون نیروهای معتقد و اهالی مومن کاشان و نیروهای حزب الهی ثابت شود. برای این مساله  که در کاشان «یکشنبه سیاه» نام گرفته است، گفت و گوی اختصاصی «سراج24» با سمانه فعال یکی از بانوان کاشانی حاضر در آن روز منعکس می گردد.

خانم فعال شما از افرادی بودید که در تمام مدت آن جریان حضور داشتید، برای مخاطبان خیلی شفاف و واضح از اتفاقات رخ داده و دلیل حضورتان بگویید.

- فعال: ما جمعی از خانم های کاشانی که دغدغه مسائل دینی و فرهنگی داریم، وقتی دیدیم خانم معتمدآریا با آن سابقه ضد دینی در کاشان حضور خواهد یافت، ناراحت شدیم و در پیگیری مردم مومن کاشان و تاکید امام جمعه شهر و با استفاده از دستور فرمانداری، نامه ای از سوی اداره ارشاد کاشان مبنی بر عدم حضور خانم فاطمه معتمدآریا در سفر به کاشان صادر شد و قرار بود فقط کارگردان حضور داشته باشد که این خانم بدون توجه به قانون وارد این شهر شد و ما تنها بابت گفت و گو با ایشان در مقابل سینما حاضر شدیم و دنبال هیچ مساله ای هم نبودیم.

برخی رسانه ها و سایت ها اقدام به نمایش تصاویری از شما در برخورد با خانم معتمدآریا و دادن شعارهایی علیه ایشان کردند. در این باره چه توضیحی دارید؟

- فعال: اصلا این طور نبوده است و آن رسانه ها فرافکنی می کنند. ما هیچ گونه حرف و شعار و برخوردی با خانم معتمدآریا و عوامل فیلم نداشتیم. ایشان بدون در نظر گرفتن قانون و به شکلی غیرقانونی وارد شهر کاشان شده و هیچ گونه بی احترامی هم از طرف مردم نشد و حتی آقای اعلم الهدی که مسئول گروه هنر و تجربه هستند و در این سفر همراه عوامل فیلم بودند، در گفت و گو با من عنوان کردند که هیچ گونه بی احترامی از سوی مردم نشده است. ما حتی بعد از حضور خانم معتمدآریا خواستیم وارد سالن سینمای بهمن کاشان شویم و در جلسه نقد فیلم سوالات خود را بدون هرگونه مساله ای با خانم معتمدآریا مطرح کنیم اما گفتند سالن تکمیل شده و نمی توانیم حاضر باشیم، در صورتی که برخی خانم هایی که حجاب نامناسبی داشتند، خیلی راحت وارد سالن شدند!

افرادی که وارد سالن می شدند و مراقبان و همراهان ایشان اهل کاشان بودند و یا از تهران آمده بودند؟

- فعال: یک سری از افرادی که می شناسیم اهل کاشان هستند و برخی هم از تهران آمدند. بعد از جلسه بدون هرگونه مساله ای خانم معتمدآریا را از در پشت سالن خارج کردند و اصلا نتوانستیم با ایشان صحبت کنیم. در میان افراد فوق یکسری مردان بادیگارد هم حضور داشتند که اقدام به برخورد فیزیکی و غیراخلاقی با زنان حاضر در جلسه کردند.

آن افراد مراقب به شما و خانم های دیگر دست درازی هم کردند؟

- فعال: بله، برخوردهای فیزیکی خیلی نامناسبی شد و حدود 16 بادیگارد با فیزیک بدنی بالا داشتند که در هنگام خروج خانم معتمدآریا با پاها و آرنج اقدام به زدن خواهران کردند که یکی از خواهران در راه پله و کنار همسرش به سمت پایین پرتاب شد و چادر و روسری ایشان در مقابل همه درآمد و الان هم گردن و کتف این خانم مشکل پیدا کرده است.

این خانم اقدامی علیه عوامل فیلم و خانم معتمدآریا صورت داده بود که چنین رفتاری کردند؟!

- فعال: اصلا، بنده خدا هیچ کاری نکرد و تنها منتظر یک سری پرسش از خانم معتمدآریا بودیم که به ما حمله شد.

مگر چه سوالاتی قرار بود از خانم معتمدآریا پرسیده شود که جلوی آن را گرفتند؟

- فعال: ما 10 سوال نسبت به رفتار و عملکرد ایشان داشتیم که براساس وظیفه دینی خود می خواستیم از ایشان بپرسیم. سوالات فوق در رابطه با کشف حجاب ایشان و طرفداری از فتنه 88 در جشنواره کن و سخنانی بود که علیه دین و مسائل کشور در جشنواره های خارجی زده بودند. مثلا چند سال پیش گفته بودند مشکل سینمای ایران با نمایش سکس و خشونت و شراب حل می شود! یا می خواستیم بپرسیم چرا با وجود سیاه نمایی در برابر زنان ایرانی که مورد تشویق مجری مراسم و بوسه این آقا هم قرار گرفته بود، باز هم اسم خود را بانوی ایرانی قرار می دهد؟! برای ما به عنوان بانوی ایرانی در کشوری اسلامی اصلا پذیرفتنی نیست که ایشان درباره آزادی نامحدود بانوان ایرانی صحبت می کنند. سوالت ما درباره همین مسائل بود.

بانوان دیگری هم مورد بی احترامی مراقبان این خانم قرار گرفتند؟

- فعال: بله، آن ها با لگد به زانوی یکی دیگر از خواهران زدند که حالا دچار مشکل شده است و 3 نفر دیگر از خواهران توسط این آقایان بادیگارد به شکل گستاخانه ای از زمین بلند شده و بغل شده و چند متر آن طرف تر پرتاب شدند. با این وجود کارگردان و رسانه هایی که بدون اطلاع هستند اقدام به بیان دروغ از این مساله کردند و من واقعا از رسانه ها درخواست می کنم که تنها به بیان آن چه دیدند و اطلاع دارند، بپردازند.

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار