قطار گردشگری گرگان اینچه برون، تفاهم نامه کشاورزی با سرمایه گذاران خارجی، تشییع پیکر جانباخته بندرگزی در فاجعه منا، 200 برنامه فرهنگی ورزشی دهه فجر و اجرای نمایش و موسیقی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی از جمله عناوین اخبار ایرنا مرکز گلستان است.

چند خبر از استان گلستان

 به گزارش گلستان24، در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری استان تور برنامه ریزی اجرای قطار گردشگری گرگان - اینچه برون به اجرا درآمد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: با راه اندازی قطار گردشگری گرگان - اینچه برون تلاش شده ضمن معرفی جذابیت های تاریخی و گردشگری در مسیر این قطار گردشگران و مسافران داخلی و خارجی بیش از پیش به استان فراخوانده شده و رونق اقتصادی منطقه حاصل گردد. 
ابراهیم کریمی افزود: با توجه به اهمیت برنامه ریزی و اجرایی شدن این برنامه مدیران دستگاه های مرتبط، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و هتلها و همچنین راهنمایان تورهای گردشگری از مسیر این قطار گردشگری بازدید نموده و با بررسی میدانی این مسیر، راهکارهای اجرایی ارائه ونسبت به برنامه ریزی جهت اجرای این مهم اقدام شد. 

*** 
تفاهم نامه تولید بذر هیبرید سبزی و صیفی، تولید محصولات گلخانه ای، تولید بذر سیب زمینی و صنایع فرآوری سیب زمینی با حضور سرمایه گذاران و متخصصین کشورهای اسپانیا، سوییس و شرکت های ایرانی امضا شد. 
در این مراسم جهانگیر عرب قائم مقام معاونت وزیر در امور باغبانی افزایش ضریب خوداتکایی در تولید بذر های هیبرید و تولید محصول و نیز مثبت کردن تراز تجارت خارجی در محصولات کشاورزی را از اهداف جلب سرمایه گذاری خارجی برشمرد. 
مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز گفت: شرکت های خارجی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در پنج طرح از جمله تولید بذرهای هیبرید(صیفی جات)، احداث گلخانه و فرآوری محصولات اعلام کردند. 
وی افزود: حجم سرمایه گذاری این شرکتها چند صد میلیون یورو با ایجاد چند هزار شغل خواهد بود که پس از نهایی شدن مذاکرات و قراردادها به تفکیک اعلام خواهد شد. 

*** 
پیکر سیدرضا مرتضوی که حدود چهار ماه پیش در صحرای منا جان باخته بود پیش از اقامه نماز جمعه دیروز در بندرگز با حضور روحانیون، مسئولان و مردم این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد. 
هویت این زائر بیت ا..الحرام پس از اعزام اعضای خانواده وی به عربستان و انجام آزمایش دی ان ای مشخص شده بود. 

*** 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اهمیت و نقش حوزه راه و شهرسازی به عنوان یکی از محورهای مهم در توسعه پایدار گفت: تقویت زیرساخت های این حوزه بخصوص در شمال استان و نگاه ویژه به مقوله شهرسازی و اهمیت به بافت های تاریخی از مولفه های مهم رشد و شکوفایی استان در این بخش است. 
رضا مروتی در نشست با مدیرکل و مدیریت های راه و شهرسازی استان افزود: برای دستیابی به اهداف و سند جامع استان نیازمند تغییر نگرش ها در بخش های مختلف اداری و اجرایی و فرهنگ سازی و نهادینه کردن آنها هستیم. 
وی ادامه داد: تفکیک بافت تاریخی از بافت فرسوده و تقویت این بخش از دیگر موضوعات مهمی است که باید بیش از گذشته بدان پرداخته شود. 
ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت راه ها و بخش مسکن و شهرسازی گفت: با جدیت به دنبال مدیریت بهینه و صحیح راه ها و اراضی به عنوان دو محور اصلی توسعه هستیم اما به دلیل شرایط خاص زیست محیطی و اقلیمی حاکم بر استان، این هدف بدون تعامل و هماهنگی بین دستگاهی، خرد جمعی و بهره مندی از توان بخش خصوصی میسر نخواهد بود. 
وی با تاکید بر نقش بخش خصوصی در ایجاد و تکمیل زیرساخت های مورد نیاز توسعه استان و همچنین سرمایه گذاری در پروژه های عظیم راهسازی افزود: احداث کریدور ارتباطی نوکنده به آشخانه از مسایل اساسی توسعه استان است که بیش از پیش دنبال می شود. 

*** 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در خصوص افتتاح مرکز توانبخشی جانبازان گفت: ساخت این پروژه 120 میلیارد ریال هزینه در بر دارد و تاکنون 100 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است. 
علی اصغر فاضلی افزود: 20 میلیارد ریال اعتبار در راستای تکمیل پروژه مرکز توان بخشی در سفر رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به استان گلستان اختصاص یافت که این اعتبار روند اتمام پروژه را تکمیل می کند.
وی با بیان این که افتتاح پروژه توان بخشی ایثارگران می تواند بسیاری از مشکلات جامعه هدف را برطرف کند افزود: حدود 10 درصد از ساخت مرکز توان بخشی و فرهنگی جانبازان باقی مانده است که تا اردیبهشت سال 1395 به بهره‎برداری می رسد. 

*** 
سومین کارگاه آموزشی قاچاق کالا و ارز و آشنایی با آخرین قوانین نظام صنفی مختص بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در اداره صنعت، معدن و تجارت علی آبادکتول برگزار شد. 
شرکت کنندگان در این کارگاه با قوانین و مقررات مربوط به قاچاق کالا و ارز و نظام صنفی آشنا شدند. 

*** 
نائب رییس کمیته پیشگیری و معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان در پنجمین جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی بر ساماندهی و هدفمند شدن خدمات پیشگیری به دانش آموزان در معرض خطر و پرخطر و خانوادهایشان تاکید کرد. 
محمد بهشتی اظهار کرد: توقع نقش آفرینی از این نهاد فرهنگی به جای همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی جامعه، موضوعی است که امروزه برای جامعه ما آسیب هایی را رقم زده که به نظر می رسد تا زمانی که سهم هر یک از این نهادهای موثر در این امر یعنی خانواده، آموزش پرورش و نهادهای فرهنگی اجتماعی روشن نشود مشکل حاصل از این نوع نگاه به تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش حل نخواهد شد. 
اصغر رنجی معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی گلستان نیز از خدمات پیشگیری و ارائه بسته های حمایتی به دانش آموزان 6 تا 14 سال بازمانده از تحصیل در پوشش درمانی آموزشی خبر داد. 
اسکندری معاون امور فرهنگی کمیته امداد نیز با اشاره به همکاری آموزش و پرورش در شناسایی دانش آموزان لازم التعلیم گفت: 13 هزار و 500 نفر از دانش آموزان در سنوات گذشته شناسایی شدند و همچنین زمینه را فراهم کرده ایم تا دانش آموزانی که به دلیل فقر شدید اقتصادی مجبور به کار بوده و ترک تحصیل کرده اند دوباره به تحصیل بازگردند. 

*** 
دبیر کمیته امور حقوقی ستاد انتخابات گلستان گفت: در راستای وظایف محوله به کمیته امور حقوقی ستاد انتخابات استان، این کمیته تاکنون نسبت به تشکیل شش جلسه و برگزاری کارگاه آموزشی با محوریت آموزش رابطین حقوقی فرمانداری ها اقدام کرده است. 
مجید میرعرب اظهار کرد: اهم مسائل مطروحه در کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان در محورهای پاسخگویی به استعلامات و شبهات حقوقی، نظارت بر عملکرد کمیته حقوقی شهرستان، همکاری با سایر کمیته های انتخابات و ارائه مشاوره های لازم بوده است. 

*** 
رئیس کمیته ورزش ستاد دهه فجر گلستان گفت: در دهه فجر 200 برنامه فرهنگی ورزشی و اجتماعی در سراسر استان با همکاری دستگاه ها و نهادها برگزار خواهد شد. 
بهمن طیبی اظهار داشت: مسابقات ورزشی در رشته های مختلف، مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار متبرک شهداء، جشنواره بزرگ ورزش برای همه گرگان، همایش بزرگداشت کوهنوردی استان، همایش بزرگ جوانان نسل سوم انقلاب اسلامی، جشنواره پیلاتس، ورزش صبحگاهی ویژه دهه فجر، جشنواره پرواز بادبادک ها، مسابقات بزرگ وسطی جهان، حضور جامعه ورزش گلستان در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن از مهمترین برنامه ها می باشد. 

*** 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در نشستی با حضور مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان کردکوی گفت: توسعه مشاغل خانگی و سلامت بهداشت و روان بانوان باید در اولویت برنامه های حوزه زنان و خانواده قرار گیرد. 
کلثوم غفاری در این نشست توجه ویژه به مباحث اقتصادی و اشتغال برای بانوان خصوصاً مشاغل خانگی و همچنین توجه به آسیب های اجتماعی در حوزه زنان و دختران جوان را از مسائل حائز اهمیت عنوان کرد. 
وی افزود: رشد میزان افسردگی و برخی آسیب های اجتماعی در بین زنان و دختران جوان بویژه دانش آموزان ایجاب می کند که اهتمام و حساسیت ویژه نسبت به این امور داشته باشیم و اجرای برنامه های آموزشی و پیشگیرانه را در تعامل با دیگر دستگاه های مسئول و متولی این امر پیگیری نماییم. 

*** 
نمایش 'جن حموم دربزنو' به نویسندگی و کارگردانی امیر کاوش ١٥ تا ٢١ بهمن ماه عصرها در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به نمایش گذاشته می شود. 
رسول گرزین، یحیی نجات باقر، حسن مهتدی، کامران آزاد، پورنیک کاوش، الهه زمانی، مهدی زنگانه، بهروز شریعتی، شایان ندیم کار، محسن دنیکو، حسن صفایی، امیر کاوش و حامد محمدخانی از بازیگران این نمایش هستند. 
نمایش 'جن حموم دربزنو' درباره ترس مبهم و خیالی است؛ پیرامون موضوعاتی که در عالم واقعیت وجود نداشته و افراد از آن ترس خیالی دارند. 
این نمایش در قالب نثر کمدی و گویش گرگانی به موضوعات فوق پرداخته و چگونگی آن را برای تماشاچیان با هنرمندی بازیگران به تصویر کشیده است. 

*** 
در اولین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر ویژه نوروز 95 که در فرمانداری بندرگز برگزار شد برپایی سفره هفت سین همراه با آیین سنتی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، تهیه بروشور و تراکت در خصوص ایام نوروز و برگزاری جلسات در فرمانداری با محوریت خدمات سفر و همچنین اجرای گشت های مشترک همراه با ادارات مربوطه و تهیه بنر و پارچه جهت خوش آمدگویی به مسافران در دستور کار این ستاد قرار گرفت. 

*** 
موسیقی دوئت پیانو شهرداد روحانی ١٥ بهمن ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود. 
موسیقی دوئت پیانو کار دو نوازی است که به هنرمندی شهرداد روحانی و یلدا صمدی عصر پنجشنبه ساعت ١٨ اجرا می شود. 
موسیقی دوئت پیانو شهرداد روحانی کار کلاسیک ایرانی است که برای دو پیانو تنظیم شده و آهنگ هایی که ساخته آقای روحانی است، نواخته می شود. 

*** 
عبدالجلیل توماج ورزشکار ترکمن به اردوی تیم ملی برای آماده سازی جهت شرکت در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا و صحرانوردی قهرمانی آسیا در قطر دعوت شد. 
توماج به عنوان نماینده استان گلستان باید 12 بهمن ماه به اردونشینان در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران ملحق شود. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار