مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: طرح‌های جهادکشاورزی شهرستان گالیکش در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد که افتتاح زنجیره تولید بلدرچین از مهم‌ترین طرح‌ها است.

زنجیره تولید بلدرچین در شهرستان گالیکش افتتاح می‌شود

 به گزارش گلستان24، حبیب‌اله زارع ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: به منظور کاهش قیمت تمام شده و افزایش توان صادراتی در ایام‌الله دهه فجر پروژه زنجیره تولید بلدرچین افتتاح خواهد شد که این پروژه از سال 91 کلنگ‌زنی شده و شامل 6 بخش جوجه‌کشی، تولید بلدرچین مادر، پرواربندی، کشتارگاه، بسته‌بندی و تولید خوراک خواهد بود.

تولید بلدرچین در گالیکش

وی افزود: ظرفیت تولید این پروژه 32 هزار و 700 قطعه با مساحت 6 هزار متر مربع و زیربنا 903 متر مربع خواهد بود که 700 میلیون تومان توسط سرمایه‌گذار شخصی هزینه و 10 نفر اشتغالزایی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش پروژه بعدی دهه فجر را تجهیز آبیاری تحت فشار اعلام کرد و گفت: از این طرح 2 پروژه به مساحت 40 هکتار و با اعتبار 3 میلیارد و 521 میلیون ریال در روستاهای محمدآباد و قانجق شهرک تجهیز شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی اداره صنعت و معدن و تجارت در راستا سیاست صنایع تبدیلی، برآنیم تا تمام واحدهای صنعتی را به شهرک صنعتی انتقال دهیم و در راستا صنعت توانستیم کارخانه فرآوری دانه سویا به نام تجاری فول‌فت سویا را در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسانیم.

زارع تصریح کرد: این کارخانه سالیانه 4 هزار و 500 تن تولید با سرمایه‌گذاری 12 میلیارد ریال در دوفاز تولیدات پودری در جیره غذایی خواهد داشت که بیشتر محصولات به شهرهای اصفهان و تهران برای فروش ارسال می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی گالیکش اظهار داشت: برنامه‌های سال آینده جهادکشاورزی ادامه سیاست اصلاح روش کاشت و داشت، احداث گلخانه جهت تحول بزرگ در درآمد حاصله و افزایش بهره‌وری از خاک و آب، ایجاد صنایع تبدیلی در جهت فرآوری انواع میوه باغات خواهد بود و تلاش ما ایجاد آگاهی بخشی و روحیه خودباوری در کشاورزان به عنوان سرلوحه کار ما است.

زارع اظهار کرد: 4 سال از تاسیس اداره جهادکشاورزی در شهرستان گالیکش می‌گذرد و در حال حاضر در این شهرستان 40 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، 16 هزار هکتار جنگل وجود دارد و میانگین میزان بارش سالیانه 500 میلی‌متر است که در سال گذشته و امسال بیشترین بارشی در سطح استان متعلق به این شهرستان است.

وی با اشاره به عملکرد جهادکشاورزی این شهرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 4 هزار و 926 تن شیر از مراکز جمع‌آوری شیر دریافت شده است همچنین طی 9 ماهه گذشته یک هزار و 600 تن گوشت سفید از 14 مزرعه فعال گوشتی تولید و 107 تن گوشت قرمز از دام‌های سبک و سنگین به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: 25 میلیون قطعه جوجه یکروزه از 5 واحد مرغ گوشتی مادر تولید و روانه مزارع مرغ شده و 178 تن عسل از 14 هزار و 560 کلنی و 31 تن پیله تر نیز تولیده شده است.

زارع با اشاره به بزرگترین کارخانه جوجه‌کشی استان در شهرستان گالیکش گفت: سالیانه 50 میلیون قطعه جوجه یکروزه در این کارخانه تولید و از استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران تخم نطفه‌دار برای تبدیل به جوجه به این شهرستان منتقل می‌شود.

وی در موضوع تسهیلات بانکی افزود: خسارت زیتون حاصل از سرما به 37 نفر در قالب 5 برنامه تسهیلاتی به میزان 2 میلیارد و 732 میلیون ریال با کارمزد 16 درصد و به مدت 5 سال پرداخت شده است.

زارع اضافه کرد: همچنین در قالب تسهیلات سرمایه در گردش زراعت و باغبانی به 10 نفراز کشاورزان و باغداران، مبلغ یک میلیارد و 398 میلیون ریال با کارمزد 14 درصد و باز پرداخت یکساله و به 9 نفر دامدار در قالب تسهیلات سرمایه در گردش دام و طیور به مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گالیکش در مورد انتقال یافته ترویجی تصریح کرد: 7 مزرعه را جهت ترویج زیرکشت قرار گرفته که در سه مزارع ارقام مختلف جدید گندم و کلزا کشت شده که با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی در سال آتی در دستور کشت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در سال زراعی جدید 2 هزار و 115 تن سویا، 78 هزار تن گندم، 2 هزار و 800 تن شلتوک برنج، 690 تن جو و 562 تن کلزا تولید که به میزان بیش از 24 میلیارد تومان را عاید کشاورزان شهرستان کرده است.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار