اظهارات قابل تامل یک مسئول؛

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: درمان سگ گزیدگی افراد سالانه 200 میلیارد ریال اعتبار به بخش سلامت این استان هزینه تحمیل می کند.

از هزینه 200 میلیارد ریالی درمان سگ گزیدگی تا شیوع شپش در گلستان

محمدرضا هنرور اظهارداشت: به طور میانگین در استان گلستان بین 9 تا ده هزار نفر به دلیل سگ گزیدگی آسیب می بینند که 97 درصد آن ازسوی سگ های صاحب دار است.

به گزارش گلستان24، وی با بیان اینکه هیچ فوتی در این زمینه نداریم، به حداقل رساندن هزینه این آسیب ها را از دغدغه های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان عنوان کرد.

درمان سگ گزیدگی

دکتر هنرور اضافه کرد: طرح مهار سگ صاحب دار از طریق مایه کوبی و معدوم سازی سگ های ولگرد و ناقل بیماری هاری با همکاری دستگاه های مرتبط گلستان یک ضرورت است.

گلستان واقع در شمال کشور با وجود سه میلیون و 800 هزار واحد دامی به جز دام های عشایر کوچنده اکراد شمال خراسان از قطب های مهم دامپروری در کشور محسوب می شود که صاحبان بسیاری از دام ها برای حفاظت از دام خود از سگ استفاده می کنند.

* شیوع شپش در برخی مناطق گلستان

هنرور همچنین با اشاره به مشاهده شپش در برخی مناطق استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای مقابله با این بیماری فعالیت هایی را باهمکاری دستگاه های مرتبط از جمله آموزش و پرورش انجام می دهد.

وی افزود: برای مقابله با این انگل مراقبان بهداشتی مدارس و نیروهای معاونت بهداشتی دانشگاه همکاری داشته و کار غربالگری را انجام می دهند.

به گفته وی در این راستا برای مناطق روستایی به مقدار کافی مواد شوینده از بین برنده این انگل تهیه و در اختیار روستاییان قرار می گیرد و در مناطق شهری نیز اقدامات لازم در حال انجام است.

وی مهمترین راه از بین بردن این انگل را رعایت بهداشت فردی بیان کرد.

انتهای پیام /گلستان مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار