چرا با سلامت مردم بازی می شود ؟

در اقدامی جالب توجه شاهد توزیع برنجهایی در بین اقشار آسیب پذیر و کم توان اقتصادی در استان گلستان هستیم که از تاریخ مصرف آن گذشته و دو بار نیز تمدید شده است .

توزیع برنجهای تاریخ مصرف گذشته در بین اقشار آسیب پذیر گلستانی + سند

به گزارش گلستان24، پیرو درج خبری تحت عنوان " از دو بار تمدید تاریخ مصرف 900 تن برنج پاکستانی در سیلوی گرگان تا بسته بندی و جابجای آن معاونت غذا و دارو طی نامه مورخه 94/9/24  به اداره کل غله استان گلستان  توزیع برنج  های تاریخ مصرف گذشته را مشروط به اصلاح تاریخ مصرف  بسته بندی جدید اعلام کرد.

آنهم برنجی که قبلا دوبار تاریخ مصرف آن تمدید شده بود!!!!

 برابر اسناد ,برنج های فوق( هندی 1121 ) قرار بود از سوی اداره کل غله استان گلستان به   اتحادیه اسکاد - تعاونی فرهنگیان - اتحادیه امکان - فروشگاه رنجیره ایی - فروشگاه اتکا  گلستان- تحویل و سپس بین مردم مستضعف توزیع گردد

همانطوریکه در خبرهای قبلی اطلاع رسانی شد متاسفانه  در سکوت دستگاههای نطارتی استان حدود 900 تن برنج هندی که حدود 4 سال قبل توسط اداره کل غله استان خریداری شده بود بعلت فروش نرفتن تاکنون سه بار تاریخ انقضای آن تمدید نمودند!

شنیده ها حاکیست " دکتر ریاحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خواهرزاده آقای ریاحی مدیرکل غله استان گلستان می باشد که .....!!!؟؟؟

چرا برنجهای تاریخ گذشته آنهم با منت باید به قشر آسیب پذیر عرضه گردد؟  اصلا چرا مردم آسیب پذیر؟

مفهوم مستضعف که در گفتمان دهه نخست حاوی معنی ارزشمندی بود به دلیل برتری ارزش‌های مادی بر ارزش‌های معنوی در دوره سازندگی دچار دگرگونی مفهومی شد و به واژه «آسیب پذیر» در گفتمان سازندگی ترجمه شد که دیگر واجد هیچ ارزشی نبود بلکه در حکم سربار جامعه تلقی می‌شد که باید برآنها منت گذاشت و به شکلی نیازهای اولیه آنها را تامین کرد.

این ادبیات کجا و ادبیات امام درباره این طبقه که انقلاب را متعلق به پابرهنگان می دانست کجا؟ این تلقی از اقشار مستضعف در گفتمان سازندگی کجا و این ادبیات امام که ما یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشنیان نمی‌دهیم کجا ؟

مدیرعامل یکی از شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی علیرغم نامه نگاری درباره عدم فروش برنج‌های هندی 1121 با برند سانیدو، اواخر مهرماه امسال در نامه ای به شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه در آستانه ماه‌های محرم و صفر هستیم، و درخواست‌های متعدد جهت خرید برنج مذکور وجود دارد، خواستار ابلاغیه جدید این شرکت برای فروش این برنج‌ها شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار