فرمانده انتظامی گلستان خبر داد

فرمانده انتظامی استان گلستان از تشکیل قرارگاه ویژه برقراری نظم و امنیت انتخابات در این استان خبر داد.

تشکیل قرارگاه ویژه برقراری نظم و امنیت انتخابات در گلستان

به گزارش گلستان24، سیدمحمود میرفیضی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: در موضوع انتخابات چهار رکن اصلی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت، بسیار مهم و اساسی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برای نخستین‎بار در کشور همزمان انجام می‎شود، اهمیت انتخابات پیش‎رو نسبت به گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: در این زمینه پلیس گلستان با تشکیل قرارگاه ویژه برقراری نظم و امنیت انتخابات، فعالیت‎های خود را برنامه‎ریزی و آغاز کرده است.

میرفیضی بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که نظم و امنیت انتخابات تنها برای روز انتخابات نیست و تدابیر لازم برای قبل از برگزاری، هنگام برگزاری و پس از برگزاری انتخابات پیش‎بینی شده است.

وی اضافه کرد: تمامی یگان‎های ستادی و عملیاتی در اجرای مأموریت‎های قرارگاه ویژه انتخابات ساماندهی شده‎اند و تلاش خواهیم کرد همانند گذشته انتخاباتی باشکوه و در امنیت کامل را برگزار کنیم.

رئیس پلیس گلستان تأکید کرد: پلیس گلستان با تمام توان آماده خدمت‎رسانی به شهروندان است و به صورت 24 ساعته با اجرای گشت‎های هدفمند پلیسی و بکارگیری پلیس‎های تخصصی در این زمینه گام بر می‎دارد.

میرفیضی در خصوص نظارت پلیس بر فعالیت‎های تبلیغاتی و انتخاباتی و برخورد با متخلفان در این زمینه، گفت: معیار و ملاک پلیس، قانون است و هر فردی که از حدود قانون تخطی کند، بر اساس همان قانون با وی برخورد خواهد شد.

* کسب رتبه دوم رضایتمندی مردم از پلیس توسط پلیس گلستان

وی افزود: خوشبختانه با سخت‎افزار و نرم‎افزارهای موجود، پلیس گلستان بر تمامی فعالیت‎ها در فضای فیزیکی و فضای مجازی اشراف کامل دارد و با نظارت 24 ساعته در صورت مشاهده تخلف و تعدی از قانون با هماهنگی مرجع قضایی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: خوشبختانه طی امسال مراسمات و سخنرانی‎های سیاسی مختلفی از احزاب و گروه‎های قانونی در استان اجرا شده و مشکل خاصی تا به امروز رخ نداده است.

میرفیضی به اهمیت رضایت مردم از پلیس اشاره کرد و گفت: اعتقاد ما بر این است که ما خادم مومن‎ترین مردم هستیم و رضایت مردم از عملکرد پلیس بسیار مهم و اساسی است.

وی اضافه کرد: به طور قطع پلیس بدون همراهی مردم نمی‎تواند به موفقیت لازم در اجرای مأموریت‎هایش دست یابد و تلاش ما برای تولید امنیت اجتماعی است و مردم در این اصل، نقش محوری دارند.

فرمانده انتظامی استان گلستان تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس آخرین ارزیابی‎های انجام شده پلیس گلستان رتبه دوم را در سطح کشور در رضایتمندی مردم کسب کرده که این امر افتخاری برای پلیس گلستان است.

فرمانده انتظامی استان گلستان تأکید کرد: در 10 ماه گذشته 12 هزار تماس با مرکز نظارت همگانی 197 پلیس گلستان برقرار شده که از مجموع تماس‎های گرفته شده شاهد افزایش 61 درصدی تقدیر از عملکرد پلیس نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‎ایم.

* اجرای 236 هزار عملیات پلیسی در گلستان

میرفیضی اضافه کرد: یکی دیگر از عرصه‎های خدمت‎رسانی پلیس به مردم، پلیس 110 است که به ندای امدادخواهان در فوریت‎های پلیسی پاسخ می‎دهد.

وی ادامه داد: در 10 ماه گذشته 385 هزار تماس با مرکز 110 پلیس گلستان برقرار شده که این تعداد تماس منجر به 236 هزار عملیات پلیسی شده است.

میرفیضی در پایان با اشاره به اینکه از این میزان تماس‎ها، 137 هزار تماس راهنمایی و ارشاد بوده است، اضافه کرد: پلیس 110 به صورت شبانه‎روزی پاسخگوی نیازهای فوریتی پلیسی شهروندان است و تقاضای ما از شهروندان این است که امدادخواهی خود را از پلیس 110 را در موارد فوریتی داشته باشند و از تماس‎های غیرضروری با پلیس 110 بکاهند.


انتهای پیام/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار