رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان که صلاحیت آن ها مورد تأیید مراجع ذیصلاح قرار گرفته است، تا کنون سه نفر به سایر حوزه های انتخابیه کشور جابه جایی داشته اند.

جابجایی فعالیت انتخاباتی سه داوطلب مجلس از گلستان به حوزه های انتخابیه دیگر

 به گزارش گلستان24، رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان که صلاحیت آن ها مورد تأیید مراجع ذیصلاح قرار گرفته است، تا کنون سه نفر به سایر حوزه های انتخابیه کشور جابه جایی داشته اند.

فعالیت انتخاباتی

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا علی اصغر طهماسبی در نشست بیست و دوم ستاد انتخابات استان افزود: از این تعداد، دو نفر در تهران و یک نفر نیز در مشهد شانس خود را در رقابت انتخاباتی با سایر کاندیداهای این شهرها امتحان خواهند کرد.


رئیس ستاد انتخابات گلستان پیشتر در بیست و هفتم دی ماه به ایرنا اعلام کرده بود که 144 نفر از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 6 حوزه انتخابیه این استان توسط هیات نظارت شورای نگهبان تائید صلاحیت شده اند.

*همه باید به رعایت قانون انتخابات پایبند باشند


وی با اشاره به اظهارنظرهای نسنجیده برخی افراد پیرامون انتخابات گفت: همان طور که ما مرّ قانون را در همه مراحل انتخابات رعایت کرده و به آن پایبندیم به دیگران نیز توصیه می کنیم که خود را از قانون مبّرا ندانند و به آن عمل کنند.
طهماسبی با بیان این که باید به مردم حق انتخاب داد افزود: ما همواره خودمان را قائل به رعایت مرّ قانون و عدالت انتخاباتی می دانیم و از همه سازمان ها و نهادهای زیر مجموعه نظام انتظار داریم که خود را ملتزم به رعایت قانون انتخابات بدانند و این گونه نباشد که بخواهند سلیقه های شخصی و جناحی خود را به جامعه تحمیل کنند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: امیدواریم در ادامه بررسی اعتراض داوطلبان عدم احراز صلاحیت و یا رد صلاحیت شده، آن عده ای از داوطلبان که شایستگی حضور در عرصه کاندیداتوری را دارند به عرصه انتخابات بازگردند و شرایط به گونه ای رقم بخورد که با حضور همه سلیقه ها و گروه ها شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی باشیم.


وی در باره حضور نیروی انتظامی در شعب اخذ رأی گفت: طبق شیوه نامه ای که به استان اعلام شده این است که از یک تا سه نفر بر اساس اطلس امنیتی انتخابات در روز اخذ رأی در شعبه ها حضور خواهند داشت.


طهماسبی همچنین تعداد کاربران حاضر در شعبه های اخذ رأی را بر اساس تعیین فرمانداران و بخشداران بین 5 تا 7 نفر عنوان کرد.


دبیر ستاد انتخابات گلستان نیز از نهایی شدن آدرس شعبه های اخذ رأی در سراسر استان خبر داد و گفت: آدرس همه شعب در قالب لوح فشرده برای فرمانداران ارسال خواهد شد.


حسن کاغذلو همچنین به اعلام آمادگی دانشگاه علمی کاربردی گلستان برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی ویژه اعضای کمیته های ذیل ستاد انتخابات استان اشاره کرد.


وی از رصد فضای مجازی و پایگاه ها در دبیرخانه ستاد انتخابات خبر داد و گفت: روزانه یک نسخه از اخبار انتخاباتی استان به ستاد انتخابات کشور ارسال می شود.


استان گلستان 7 نماینده در خانه ملت و 2 کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد. 


گلستان دارای 14 شهرستان، 29 شهر، 27 بخش و 1008 روستا با جمعیت حدود 1.850 میلیون نفر است که برای جمع آوری آرای مردم این استان در انتخابات هفتم اسفند سال جاری، 1493 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

ترکمن سسی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار