طهماسبی:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: حل مشکل سهامداران پتروشیمی گلستان به دلیل تعلق کامل آن به بخش خصوصی خارج از دایره اختیار مسئولان اجرایی است.

حل مشکل سهامداران پتروشیمی گلستان از اختیار مسئولان خارج است !

 به گزارش گلستان24، علی اصغر طهماسبی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: همه سهام و منابع این واحد صنعتی متعلق به بخش خصوصی است و به همین دلیل دولت نمی تواند برای رفع سرگردانی سهامداران ناشی از مشخص نبودن آینده و برنامه مبهم آن اتخاذ تصمیم کند.

وی بیان داشت: شاید بهتر باشد سهامداران ناراضی از شرایط کنونی مجتمع پتروشیمی گلستان برای رسیدگی به مشکل و خواسته خود از طریق مراجع قضایی اقدام کنند. معاون استاندار گلستان افزود: تلاش برای اخذ برخی مجوزها و تسهیلات مورد نیاز، کمک های انجام شده دولت به موسسان این واحد بود.

سهامداران پتروشیمی

طهماسبی ادامه داد: در شرایط کنونی فقط هیات مدیره پتروشیمی گلستان که از منابع مالی و اختیارات لازم قانونی برخوردار است، توانایی و مسئولیت پاسخگویی به سهامداران معترض را دارد و نمی توان برای هر اتفاقی از مسئولان دولتی طلب کمک کرد.

وی گفت: اگر دولت بخواهد برای هر مشکلی، به بخش خصوصی امر و نهی کند، نفس واگذاری ها و اصل 44 قانون اساسی زیر سوال خواهد رفت. معاون استاندار افزود: با این وجود اگر هیات مدیره پتروشیمی گلستان از مسئولان دولتی درخواست کمک داشته باشد، در چارچوب قانون و اختیارات از هر گونه کمک و مساعدتی دریغ نخواهد شد همانطور که در گذشته نیز وجود داشته است.

طهماسبی ابراز داشت: رویکرد دولت تدبیر و امید حمایت از بخش خصوصی است و از هر طرح و برنامه ای که به توسعه صنعتی و اقتصادی استان گلستان کمک کند، با تمام توان حمایت خواهیم کرد. گفتنی است احداث مجتمع پتروشیمی گلستان در سفر اسفند سال 84 رئیس جمهوری وقت به استان مصوب شد، در آن سال ها مردم از پذیره نویسی این پروژه استقبال گسترده ای داشتند و افزون بر 93 هزار نفر سهام این شرکت را خریداری کردند تا شاید به صنعتی شدن استان خود و رفع مشکلات بیکاری و توسعه نیافتگی منطقه کمک کنند اما طولانی شدن اجرای پروژه مشکل کمبود اعتبار و خرید تجهیزات مورد نیاز زمینه ساز یاس مردم شد.

مردم گلستان در آبان 85 با جدیت در پذیره نویسی شرکت صنایع پتروشیمی گلستان حضور یافتند و این در حالی بود که مسئولان انتظار این همه حمایت از توسعه استان را نداشتند اما با گذشت بیش از 9 سال از آغاز عملیات اجرایی هنوز چراغ پتروشیمی گلستان در خاموشی مطلق به سر می برد و مردم در ناامیدی و انتظار برای صنعتی شدن استان و کسب درآمد از محل سهام خود هستند.

هدف شرکت صنایع پتروشیمی استان گلستان تولید سالانه 677 هزار تن آمونیاک و 1073 تن کود اوره با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام شده است.

کلنگ اجرای مجتمع پتروشیمی گلستان در 24 آبان ماه سال 85 با حضور مسئولان کشوری و استانی در 10 کیلومتری شهرستان آق قلا در شمال گلستان به زمین زده شد.

انتهای پیام/ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار