پای یک زن در میان است!

همسر حسین نیری، یکی از سه زندانی فراری از زندان اورنج کانتی، با پلیس ایالات متحده همکاری کرده بود تا امکان دستگیری دوباره او برای پلیس این کشور مهیا و نیری بار دیگر روانه زندان شود.

"حسین نیری" چگونه دستگیر شد؟

به گزارش گلستان24، به نقل از دیلی میل، کورتنی شِگریان، 29 ساله، و حسین نیری، 37 ساله، با یکدیگر ازدواج کرده بود. حسین نیری در سال 2012 (پاییز سال ۹۱) با همدستی چند نفر صاحب یک داروخانه‌ی پخش مجاز ماری‌جوانا در "سانتا آنا" در ایالت کالیفرنیا را ربودند.  آن‌ها با تصور اینکه صاحب داروخانه پول‌هایش را در بیابانی پنهان کرده، او را به آنجا بردند.

این در حالی بود که پس از شکنجه و عدم حاصل شدن نتیجه مطلوبشان، آن‌ها آلت تناسلی‌ آن فرد آمریکایی را بریده و او‌‌ را در بیابان رها کرده بودند. حسین نیری (Nayeri) پس از آن ماجرا از آمریکا به ایران فرار کرد. بازجویان پرونده می‌دانستند که امکان استرداد این مجرم از ایران به ایالات متحده و محاکمه او وجود ندارد.

ال ای تایمز در گزارش خود می‌نویسد که کورتنی شگریان (Cortney Shegerian)، همسر حسین نیری، او را به نحوی به جمهوری چک کشاند تا دستگیری حسین نیری را برای پلیس آمریکا ممکن سازد. جمهوری چک از نظر استرداد مجرمان با ایالات متحده همکاری دارد.

 

 

ماجرای کامل دستگیری حسین نیری / عکس و فیلم

کورتنی شگریان، 29 ساله (چپ) در دستگیری حسین نیری، 37 ساله (راست) با پلیس همکاری کرد

 

ماجرای کامل دستگیری حسین نیری / عکس و فیلم

نیری هنگام بازگشت به زندان «سنترال مِن» در سانتا آنای اورنج کانتی (دو روز پیش)

 

 

حسین نیری در جریان شکنجه‌های سال 2012، صاحب داروخانه را با مشعل گاز بوتان سوزانده و سپس با یک هفت تیر او را مورد ضرب و شتم قرار داده است. بازجویان پرونده در ادامه صحبت‌های خود می‌گویند که نیری پس از آن، صاحب داروخانه را به وسیله یک شلنگ پلاستیکی کتک زده و به مظنون دیگر دستور داده تا آلت تناسلی او را قطع کنند.

 

هیثر براون، بازجوی پرونده، در مصاحبه با اورنج کانتی رجیستر، شخصیت حسین نَیری را با "هانیبال لکتر،" شخصیت فیلم‌های با موضوع آدم‌خواری، مقایسه کرده و گفته «اقدامات او پیچیده، غیرقابل باور و بسیار زیرکانه بوده است.»

 

پلیس می‌گوید: «شگریان اعتراف کرده که برای تحت نظر داشتن آن قربانی [صاحب داروخانه] به همسرش کمک کرده است.»

 

گروهبان رایان پیترز، از پلیس نیوپورت بیچ، در مصاحبه با ال ای تایمز گفته است که کورتنی شگریان با خودرو، حسین نیری را به منزل صاحب داروخانه می‌رسانده است. حسین نیری نیز چندین دوربین مداربسته برای تحت نظر داشتن آن فرد در اطراف خانه او نصب کرده بود.

 

پیترز اضافه کرد که علاوه بر این موارد، شگریان صدای تمرین کردن همسرش با مشعل گاز بوتان در گاراژ خانه را شنیده بوده و حسین نیری پیشتر تیزر صورتی رنگِ کورتنی شگریان (نوعی باتوم برقی) را از او قرض کرده بود.

 

این خانم 29 ساله که در حال حاضر در شرکت سانتا مانیکا به عنوان «وکیل حقوق کار» مشغول به کار است، در چند ماه گذشته با بازجویان پرونده همکاری داشته تا امکان دستگیری دوباره نیری مهیا شود. شگریان با کمک ایمیل و تلفن با حسین نیری ارتباط برقرار کرد و پس از چند ماه مکالمه که توسط مقامات ضبط می‌شد، سرانجام موفق شد نیری را از ایران به سمت اروپا بکشاند.

 

 

ماجرای کامل دستگیری حسین نیری / عکس و فیلم

جاناتان تیو، 20 ساله (چپ) و یک دونگ، 43 ساله (راست) – آن‌ها با نیری از زندان فرار کردند، اما در حال حاضر دستگیر شده‌اند؛ تیو با نیری دستگیر شد و دونگ نیز یک روز قبل خودش را تحویل داده بود

 

ماجرای کامل دستگیری حسین نیری / عکس و فیلم

نوش آفرین رواقی، معلم زبان انگلیسی زندانیان – او به ظن همکاری با سه زندانی فراری روز پنجشنبه دستگیر شد

 

ماجرای کامل دستگیری حسین نیری / عکس و فیلم

حضور حسین نیری در دادگاه، پس از استرداد از پراگ

 

 

حسین نیری نیز موافقت کرد تا کورتنی شگریان را در اسپانیا ملاقات کند. هواپیمای او اما در پراگ توقف کرد و در اینجا بود که ماموران FBI او را در نوامبر سال 2014 میلادی دستگیر کردند.

 

ازدواج این دو نیز به جرم "دو همسری" ابطال شد، چرا که قاضیِ دادگاهی در لس آنجلس دریافت که تکلیف ازدواج پیشین نیری با زنی دیگر در ایران هنوز روشن نشده است.

 

حسین نیری به همراه جوناتان تیو دو روز پیش دوباره پشت میله‌های زندان افتاد. این اتفاق پس از آن رخ داد که شخصی ون سفید دزدیده شده توسط آن‌ها را مشاهده و به پلیس گزارش داده بود.

 

شگریان نیز در مدت هشت روزه فرار حسین نیری بالاجبار پنهان شده بود، زیرا پلیس بر این باور بود که ممکن است نیری برای انتقام گرفتن به سراغ او برود. روز پنجشنبه نیز نوش آفرین رواقی به ظن دست داشتن در  فرار سه زندانی دستگیر شد.

منبع: Dailymail

ترجمه: وبسایت فرادید

 

ارسال نظر

آخرین اخبار