حواشی آتش بس

روز دوم فروردین امسال آزاده نامداری با انتشار عکسی که صورت کبودش را نشان می داد در اینستاگرامش ادعاهایی را علیه حسنی مطرح کرد.

حواشی جــــــدایی فرزاد از آزاده

به گزارش گلستان 24، در همه جای دنیا زندگی هنرمندان برای مردم جذاب است، هر قدر هم هنرمند در عرصه عمومی تری فعالیت داشته باشد بیشتر در مرکز توجه است چون مخاطبانش کمتر در زمره خواص هستند. در کشور ما هم تلویزیون به خاطر فراگیرتر بودنش مخاطبان زیادی دارد و عواملش خیلی توی چشم هستند طوری که خبر ازدواج یکی از مجری های آن اتفاق مورد علاقه بسیاری از مردم محسوب می شود، حالا اگر پای ازدواج دو مجری با هم در میان باشد که ماجرا اساساً بازتاب بیشتری هم دارد، وقتی هم همان دو نفر بعد از کلی شعرخوانی عاشقانه، دعوت مردم به حفظ کانون خانواده و اجرای همزمان برنامه نوروزی از هم جدا شوند ماجرا مثل توپ صدا می کند. این که این حجم از توجه به جنجال اخیر آزاده نامداری و فرزاد حسنی که در اولین روزهای تعطیلات نوروزی و با انتشار یک تصویر به راه افتاد درست است یا نه بحث دیگری است، اما واقعیت این است که بسیاری از مردم به خصوص کاربران شبکه های اجتماعی اقبال زیادی به این نوع اخبار نشان می دهند طوری که دقایقی بعد از انتشار پست جنجالی آزاده نامداری در اینستاگرام و پیش از آن که صحت آن مشخص شود هزاران کامنت توسط کاربران که گاهی حاوی عبارات نامناسبی هم بود علیه حسنی منتشر شد و چند روز بعد به دنبال صحبت های وکیل فرزاد حسنی و بعد هم با واکنش خود او رفتار کاربران تقریباً به شکل دیگری رقم خورد. این اتفاقات در حالی بود که هنرمندان بسیاری همیشه مدعی هستند که زندگی خصوصی شان فقط به خودشان مربوط است و دیگران نباید در آن سرک بکشند. عده ای از هنرمندان هم که طی یکی دوسال اخیر از هم جدا شده اند با این که حتماً جدایی شان دلایلی داشته و توام با تلخی و دلخوری هایی بوده، به زندگی گذشته خود احترام گذاشتند و اجازه ندادند ماجرا رسانه ای شود. برخی هم معتقدند زندگی خصوصی هرکسی مربوط به خودش است اما رفتار آدم های معروف چیزی نیست که فقط به خودشان مربوط باشد چون تبعاتی در جامعه دارد. فارغ از نتیجه‌گیری درباره نظرات بالا این بار که حواشی زندگی خصوصی دو هنرمند که در مواردی به لطف آنتن تلویزیون در حد کارشناس خانواده و مسائل اجتماعی ظاهر می شدند توسط خودشان رو شد و به شکل نامانوسی توسط یکی از آن ها عمومی شد این موضوع مورد توجه قرار گرفت که جزئیات زندگی خصوصی هنرمندان تا چه حد امکان عمومی شدن دارد و چه آثاری در جامعه می گذارد؟ مردم در قبال این رفتارهای شتاب زده و احساسی چه واکنشی باید داشته باشند؟ به وقت مردم به عنوان سرمایه بزرگ یک جامعه در این بین چقدر احترام گذاشته می شود؟ در پرونده امروز این ماجرا را از زوایای مختلف بررسی کردیم.

 

شروع ماجرا

روز دوم فروردین امسال آزاده نامداری با انتشار عکسی که صورت کبودش را نشان می داد در اینستاگرامش ادعاهایی را علیه حسنی مطرح کرد.

با وجود آن که این عکس تنها 1 ساعت پابرجا بود و بعد هم حذف شد، اما دوباره آن ها را نقل محافل کرد.

آزاده نامداری با اظهار تأسف از این که «مجبور» است این عکس را منتشر کند، نوشته بود: «امروز به لطف دروغ گویی ایشون، مستند من پخش نشد و هزار اتفاق تلخ دیگه... .» او که از بازگشتش به زندگی بعد از جدایی گفته بود، برای مخاطبین صفحه اش نوشت: «دیگه کسی تو کامنتای من حق نداره اسمی از ایشون بیاره.» آزاده نامداری در نهایت فرزاد حسنی را به خدا واگذار کرده بود و از «چهل فایل صوتی» گفته بود که از همسر سابقش دارد.

آیا هویت و شهرت این افراد متعلق به خود آنان است؟

چند روز بعد ژیلا صادقی مجری تلویزیون در یادداشتی که در روزنامه هفت صبح منتشر شد، واکنشی غیر مستقیم در قبال ماجرای حسنی و نامداری داشت و نوشت: «تاکنون در این مورد گفته یا وانمود می شد که این اطلاعات یا تصاویر عمدتاً بدون رضایت صاحبان آن ها و توسط عناصر بی اخلاق و بدخواه نشر می یابد در حالی که در این چند روز شاهد انتشار اطلاعات و تصاویری از زندگی برخی از اصحاب رسانه، توسط خود آنان بودیم که پدیده ای عجیب و بدیع می نماید!» او در این یادداشت پرسیده بود: «آیا هویت و شهرت این افراد متعلق به خود آنان است، یا مربوط به رسانه ملی که سخاوتمندانه با آنتن خویش به آنان اعتبار بخشیده است؟»

صادقی از مخالفتش با رفتار تلویزیون درباره سپردن آنتن به آن ها گفته بود: «به راستی چرا باید مکانت این دانشگاه عمومی، هزینه بی مبالاتی عده ای شود که عمدتاً با رفتارهای خویش از آن کاسته اند و چیزی بر آن نیفزوده اند؟» ژیلا صادقی مجری باسابقه صداوسیما تلویحاً از نهادهای نظارتی خواسته بود تا با انتشاردهندگان این گونه تصاویر برخورد کنند: «تا چه مقطعی باید این گونه متخلفین با سکوت ایشان تشویق و تکثیر شوند؟ آیا به این اندیشیده اند که اگر افشای اطلاعات زندگی خصوصی فلان عنصر رسانه ای توسط خود وی! به نوعی رویه و ژست مثبت تبدیل شود، دیگر از بدنه اجتماعی برای رعایت اخلاق، چه انتظاری می توان داشت؟»

واکنش فرزاد حسنی چه بود؟

دو روز بعد از انتشار عکس آزاده نامداری، فرزاد حسنی در یادداشتی که در اختیار پارسینه قرار داد، خطاب به مردم نوشت: «دو سال در برابر اظهارات خلاف واقع و بی حرمتی هایی که بر من روا رفت و مظلوم نمایی ها و استفاده از احساسات پاک شما سکوت اختیار کردم.» او از بیان ادعاها در شبکه های اجتماعی گله کرده بود: «بر فرض محال اگر این ادعاهای کذب صحت هم داشت، آیا این روش درستی برای بیان آن هاست؟

ریختن آبروی دیگران و حتی خانواده خود به چه قیمتی؟» حسنی در ادامه از شکایت های همسر سابقش نوشت: «ایشان با بیان ادعاهای گوناگون و تجمیع کلکسیونی از عناوین مجرمانه همچون ضرب و شتم، افترا، تهدید به قتل، شکستن گوشی همراه (باور کنید به همین جرم!) و ارسال پیامک از من شکایت کرده و در تمامی این موارد به واسطه صدور احکام قضایی دست خالی از دادسرا برگشته است!»

فرزاد حسنی از همسر سابقش به خاطر ارتباط دادن مسائل خانوادگی به صداوسیما انتقاد کرده بود: «اساساً مسائل خانوادگی ما به مدیران رسانه چه ارتباطی دارد؟ چرا ایشان با فرافکنی و عدم قبول واقعیت، موضوعات فی مابین در زندگی شخصی را به عدم پخش مستندشان ارتباط می دهند؟! اساسا ممنوعیت فعالیت ایشان از مراجع دیگر و به واسطه مواردی است که مرتبط با جدایی اش از من نیست.»

او در ادامه عنوان کرده بود پاسخ نهایی را به دادگاه خواهد داد. وی در پایان از مخاطبانش خواسته بود تا سؤالاتی را درباره عقیده شخصی آزاده نامداری در صفحه اینستاگرامش از او بپرسند.

و حواشی دیگر

فردای انتشار یادداشت حسنی، نامداری به ادعای او پاسخ داد: «نامه شما به قدری خشن و آشفته بود که ناخواسته منو تأیید کردید.» او که در اینستاگرامش می نوشت، ادامه داد: «باز مث همیشه پشت یه زن قایم شدین این بار مادرتون.» آزاده نامداری از «توهم» حسنی انتقاد کرده بود: «زندگی نه ماهه ما رو همین توهمات شما که در سؤالاتتون هست ازهم پاشید، توهم.» نامداری در پایان برای همسر سابقش آرزوی آرامش کرده بود.دکتر عباس تدین وکیل فرزاد حسنی هم درباره عکس منتشرشده در اینستاگرام آزاده نامداری، در مطلبی که در پارسینه منتشر شد نوشت: «برخلاف ادعای همکار محترم، موکل اینجانب تاکنون در خصوص روابط خصوصی و زندگی شخصی خود مطلبی را اظهار ننموده بودند و از ابتدای امر موکل ایشان با مصاحبه های متعدد در مجلات و فضای مجازی، موضوعات خصوصی زندگی خود با موکل من را علنی نموده و از این طریق افکار عمومی را با خود همسو [ کردند] و حیثیت و آبروی موکل من را هدف قرار دادند.» او درباره ادعای خشونت خانگی موکلش که از سوی وکیل آزاده نامداری مطرح شده بود، اعلام کرد: «بدیهی است اگر چنین موضوعی واقعیت داشت، در دل دعاوی عدیده ایشان علیه موکل من مطرح می گردید؛ خاطر نشان می سازم که موکل اینجانب تا قبل از مفارقت و جدایی، زندگی مشترک خود با خانم آزاده نامداری را شروع نکرده و منزل مستقلی نداشته اند تا در مظان رفتار ادعایی همکار محترم قرار گیرند.»/خراسان

ارسال نظر

آخرین اخبار