معاون صنایع دستی و گردشگری کشورگفت: مردمی با اصالت در منطقه ای که چشم انداز بسیار زیبا دارد زندگی می کنند.

مردم شهرستان کلاله اصالت خود را حفظ کرده اند + تصاویر

همن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و عباسی مدیرکل گردشگری استان ضمن حضور در فرمانداری شهرستان کلاله  و دیدار با فرماندار کلاله به منطقه نمونه گردشگری خالد نبی (ع) رفتند و پس از زیارت مزار حضرت خالد بن سنان عبسی ملب به خالد نبی (ع) از دو آلاچیق صنایع دستی زنان ترکمن منطقه بازدید کردند . 

به گزارش گلستان 24، نامور مطلق در گفتگویی اظهار داشت: این دومین بازدید من از این منطقه است و بسیار خوشحالم که این فرصت برایم بوجود آمد.

وی افزود : مردمی با اصالت در منطقه ای که چشم انداز بسیار زیبا دارد زندگی می کنند.

این مسئول در تشریح گفته خود اظهار داشت: با اصالت به این دلیل که وضعیت ظاهری لباس و سبک زندگی آنان از ریشه و اصالت گذشته برخوردار است . 

وی اذعان داشت : خوشبختانه رویکرد مردم ایران بازگشت به هویت با اصالت ایرانی اسلامی است که این نگرش بسیار ارزشمند است . 

نامور مطلق ادامه داد: با توجه به وجود هنرمندان با استعداد و توانمند و کارهای زیبا قطعا در اولین قدم کارشناسان خود را به منطقه خواهیم فرستاد تا بررسی کاملی انجام گیرد . 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت : هنرمندان ما با کمک کارشناسان ما باید در بهره گیری از مواد اولیه و رنگ رزی سنتی علیرغم شرایط خوب، همت بیشتری در ایجاد معماری اسلامی این منطقه داشته باشند.

وی به طراحی هنرهای دستی ترکمن هم پرداخت و گفت : درباره طراحی در کنار طراحی های خوب گذشته و نهادهای خوب باید طراحی جدید هم بصورت ترکیبی که مورد استقبال نسل جوان قرار گیرد ورود پیدا کند . 

دکتر نامور مطلق به موضوع بازار هم اشاره کرد و گفت : باید تولیدات هنرمندان را تجاری کنیم و به همه مردم داخل و خارج از کشور معرفی شود که نیازمند به فعالیت های ترویجی هستیم و با توجه به صحبت های انجام شده انشاالله کارگاههایی در شهرهای استان ایجاد می شود.

وی در پایان تصزیح کرد: توسعه بازرگانی یکی از سیاست های اصولی ما در سال جاری است که امیدواریم به بار بنشیند و گامی در جهت کمک به توسعه در منطقه در حوزه صنایع دستی داشته باشیم .

انتهای پیام/

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    این که بیشتر شبیه جشنوارست

آخرین اخبار