آخرین مدل گوشی های همراه قبل از اینکه بازار اروپا را فرا بگیرد در میان مردم ایران در حال معامله است. زیرا امروز، این فن آوری دیگر تنها یک تلفن همراه نیست بلکه یک وسیله فرهنگ ساز است.

مواردی که هیچ گاه در لیست تحریم ایران نیست

 اروپا و آمریکا و رژیم اشغالگر قدس پس از شکست های پی در پی در زمینه های مختلف سیاسی و نظامی تصمیم گرفتند تا از طریق تحریم کالاهای اساسی و حیاتی مردم ایران را تسلیم خود کنند. 

 
به گزارش گلستان 24، بیشترین تحریم ها نیز در مورد فناوری های هسته ای و علمی و از سوی دیگر داروهای حیاتی صورت گرفته است. به طوری که کشورهای "هلند" ، "آلمان" و "ژاپن" انتقال این فناوری ها را علیه ایران تحریم نموده اند.به عنوان مثال "دانشگاه های هلند" حتی دانشجویان ایرانی را هم پذیرش نمی کنند. 
 
"دولت توکیو" انتقال هر گونه فناوری حساس به ایران را منع نموده و دارایی‌های نزدیک به ده شرکت ایرانی در ژاپن مظنون به شرکت در برنامه‌های هسته‌ای ایران را ضبط نموده‌است.در اوت سال ۲۰۰۸ میلادی تیم المپیاد دانش آموزی ایران، به دلیل عدم دریافت ویزا از سوی "مصر"، نتوانسته در بیستمین المپیاد جهانی کامپیوتر در قاهره شرکت کند.
 
درآوریل ۲۰۰۸ قرار بود ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی "مالزی" شرکت کند. شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه نیز در حال آماده‌سازی غرفه‌های خود بودند که برگه ای  به آنان نشان داده شد که در آن دستور داده شده بود از نمایشگاه خارج شوند.
 
آمریکا صادرات دخانیات به ایران را از لیست تحریم ها معاف کرده‌است
تحریم دارو و مواد غذایی در حالی اعمال می‌شود که آمریکا صادرات دخانیات به ایران را از لیست تحریم ها معاف کرده‌است و ایران سومین وارد کننده سیگار آمریکایی در دنیاست. 
اما در این میان این سوأل مهم مطرح است که با وجود این تحریم ها چرا گوشی های همراه و فن آوری های روز شبکه های اجتماعی هرگز در لیست تحریم علیه ایران اسلامی  قرار نمی گیرند؟ 
 
"وندى شرمن، معاون وزير امور خارجه آمريكا" درباره لغو تحريم‌ فروش تلفن همراه و كامپيوتر به ايران این گونه اظهار نظر می کند:
پنجشنبه (9 خرداد) مجوز كلى براى لغو اين تحريم ها صادر خواهد شد و راه براى فروش قانونى وسايل ارتباطى به ايران باز مي شود.اين تصميم را گرفتيم تا تحريم ها مانعى براى استفاده از تكنولوژى هايى كه مردم براى ارتباط بهتر و سريعتر به آنها نياز دارند، ايجاد نكند. اين موضوع هم شامل سخت افزار مي شود و هم شامل نرم افزار .
 
 
"اوباما" متعهد است كه جلوي ايجاد يك «پرده آهنين ارتباطي»دور ايران را بگيرد و دولت اوباما هيچ علاقه اى ندارد كه ارتباط مردم ايران با هم و با خارج محدود يا قطع شود. 
 
چرا اوباما علاقه ای ندارد تا ارتباط مردم ايران با هم و با خارج، محدود يا قطع شود؟
آخرین مدل گوشی های همراه قبل از اینکه بازار اروپا را فرا بگیرد در میان مردم ایران در حال معامله است. زیرا امروز، این فن آوری دیگر تنها یک تلفن همراه نیست بلکه یک وسیله فرهنگ ساز است.
 
اگر با سیستم وایبر در ارتباط باشید شما هم این مطلب را تایید خواهید کرد. در ماه های اخیر چند نفر از شما با  این جمله مواجه شده اید؟
 
"خوشا به حال کسانی که ماه محرم زنجیر نمی زنند، اما زنجیری از پای گرفتاری، باز می کنند. سینه نمی زنند اما سینه دردمندی را از غم و اندوه، نجات می دهند. اشکی نمی ریزنند، اما اشک از چهره مسلمانی پاک می کنند.آن وقت با افتخار می گویند یا حسین!!!"
 
"به جای نذری دادن برای امام حسین(ع) به زلزله زده ها کمک کنیم، به جای هیأت محرم، به مدرسه سوخته ها کمک کنیم، به جای صرف پول برای ساخت ضریح جدید امام حسین(ع)  به فقرا کمک کنیم."
 
چند سالی است که گوشی های همراه عضو جدید هر خانواده ایرانی شده اند. این فن آوری روز دنیا به همین سادگی وارد خانه های ما شده است و ساده تر از آن توانسته آهسته و پیوسته بسیاری از آداب ایرانی – اسلامی ما را هم تغییر بدهد. در برخی از خانواده ها این وسیله ارتباط جمعی مانع از آن می شود تا اعضای خانواده در کنار هم و بر سر یک سفره غذا بخورند. 
 
 
به برکت وجود گوشی های همراه پیامک های تکراری جای دید و بازدیدهای نشاط آور را گرفته است. و تأسف بار تر از همه این روزها این گوشی های همراه پا را فراتر گذاشته اند و با ایجاد شبهه در آداب اسلامی ایرانی ما ایرانیان مسلمان سعی دارند تا در سبک عزاداری ها و جشن های ما نیز خدشه وار کنند.
 
امریکا و رژیم اشغالگر قدس بی دلیل از تحریم این فن آوری چشم پوشی نکرده اند بلکه نقشه آنها این است که به وسیله گوشی های همراه به خانه های ما رخنه پیدا کنند تا بتوانند، سبک زندگی غربی را وارد کنند و بدون تردید برای این کار نیازمند این هستند که ابتدا سبک زندگی اسلامی و بسیاری از آداب و ارزش های دینی ما را تغییر دهند تا بتوانند جایگزینی برای آن قرار دهند.
 
فروش اطلاعات به سازمان های جاسوسی
بنابراین تجهیز گوشی های همراه به دوربین های پیشرفته که می تواند به راحتی وارد حریم خصوصی ما شود و فن آوری بدون هزینه "وایبر"و "واتس آپ" که در اصل از طریق فروش اطلاعات به سازمان های جاسوسی کسب درآمد می کنند، بی دلیل در خانه های ما رخنه پیدا نکرده اند.

ارسال نظر

آخرین اخبار