رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان های گمیشان و بندرترکمن در گفت وگو با خبرنگار آوای ترکمن بابیان این خبر اظهارداشت:مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بندرترکمن و گمیشان در طی یک فقره ماموریت در کرانه های ساحلی شهرستان بندرترکمن موفق شدند تعداد 4 نفر شکارچی متخلف را قبل از اقدام به شکار دستگیر نمایند . از متخلفان تعداد 4 قبضه انواع سلاح شکار ی شامل یک قبضه 5تیر نیمه اتوماتیک ، یک قبضه ،شکاری تک لول و دو قبضه دولول کشف و تعداد 19 قطعه فشنگ و یک قطعه قطار و حمایل فشنگ نیز کشف و توقیف شد.

کشف 4قبضه سلاح شکاری ودستگیری شکارچیان در بندرترکمن

 به گزارش گلستان24، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان از کشف چهار  قبضه سلاح شکاری ودستگیری شکارچیان متخلف و نیز تحویل یک قطعه فلامینگو مصدوم به محیط زیست بندرترکمن خبر داد.

 

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان های گمیشان و بندرترکمن در گفت وگو با خبرنگار آوای ترکمن بابیان این خبر اظهارداشت:مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بندرترکمن و گمیشان در طی یک فقره ماموریت در کرانه های  ساحلی شهرستان بندرترکمن موفق شدند تعداد 4 نفر شکارچی متخلف را قبل از اقدام به شکار دستگیر نمایند . از متخلفان تعداد 4 قبضه  انواع سلاح شکار ی شامل یک قبضه  5تیر نیمه اتوماتیک ، یک قبضه ،شکاری تک لول و  دو  قبضه  دولول کشف و تعداد 19 قطعه فشنگ  و یک قطعه قطار و حمایل فشنگ نیز کشف و توقیف  شد.

 

بیانی در خصوص تحویل فلامینگوی مصدوم نیز اظهار داشت :این پرنده از ناحیه بال دچار آسیب شده بودند که پس از از بیومتری و ثبت داده های مورفولوژیکی، جهت سیر مراحل درمان به اداره  امور حیات وحش  اداره کل محیط زیست گلستان منتقل شد .. این پرنده با ارزش توسط یکی از اعضای سمن های حامنی محیط زیست شهرستان به این این اداره تحویل شده بود 

فلامینگو از پرندگان کنار آبزی است که پاها و گردن بلند با حداکثر طول 130سانتیمتر دارد. 

این پرندگان از گونه های حمایت شده هستند و حفاظت از زیستگاه ها و محل تولید مثل آنها برای حفظ بقای این گونه جانوری بسیار ضروری است

 

بیانی همچنین  ادامه داد :طی مراسمی از مسیول کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوان شهرستان گمیشان که در اجرای برنامه های بزرگداشت روز تالاب همکاری گسترده ای با محیط زیست داشت تقدیر شد. وی  خاطر نشان ساخت:  در این مراسم  به تعداد 30 نفر از نفرات برتر نقاشی با موضوع تالاب در شهرستان گمیشان  نیز هدایایی  اهدا شد .  این مقام مسئول خاطر نشان ساخت  که این نفرات برتر نقاشی هایی را با موضوع اهمیت تالاب و شعار جهانی امسال تالاب ((تالاب های برای آینده ما معیشت پایدار )) کشیده بودند که در پایان و پس از بررسی آثار رسیده ، از صاحبان تعداد سی اثر تقدیر شد .

 

علی بیانی افزود: شهرستان های ساحلی بندرترکمن و گمیشان در شمال غرب استان گلستان در این ایام سال میزبان تعداد زیادی از گونه های پرندگان آبزی و کنارآبزی است. 

گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسئولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و بعضا زاد آوری می کنند.

سواحل و آبگیرهای شهرستان ترکمن و گمیشان و بویژه تالاب گمیشان از محل های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و گونه های بومی  میباشد.

 

انتهای پیام/

منبع: آوای ترکمن

ارسال نظر

آخرین اخبار