مسئول روابط عمومی محیط‌زیست گلستان خبر داد

مسئول روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان از دستگیری 10 شکارچی غیرمجاز در منطقه تالاب گمیشان خبر داد.

دستگیری 10 شکارچی غیرمجاز در گمیشان

، علی دباغیان ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: ماموران اداره حفاظت محیط‌زیست و محیط‌بانان شهرستان گمیشان در هنگام گشت‎زنی و با توجه به اشرافیت بر اقدامات شکارچیان غیرمجاز، موفق شدند 10 شکارچی غیرمجاز را شامگاه گذشته دستگیر کنند.

 به گزارش گلستان24، وی با اشاره به دستگیری این متخلفان در منطقه تالاب گمیشان گفت: در این عملیات ماموران 10 سلاح غیرمجاز ساچمه‎زنی را نیز کشف کردند.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان خاطرنشان کرد: کشف 11 قطعه پرنده کوکر و باکلان و 75 عدد فشنگ شکاری، از دیگر موفقیت ماموران در این عملیات بوده است.

دباغیان تاکید کرد: محیط‎بانان این اداره به صورت شبانه‎روزی و به منظور حفظ محیط‌زیست و برخورد با متخلفان عرصه محیط‌زیست، با تلاش 24 ساعته در عرصه‎های طبیعی و زیست‌محیطی منطقه حضور دارند و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهند کرد.

وی تاکید کرد: حفظ محیط‌زیست یک وظیفه عمومی و ملی است و همه اقشار جامعه باید برای حفظ محیط‌زیست تلاش کنند.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان تصریح کرد: همه ما مسئولیم تا این میراث ملی و مناطق زیست‎محیطی را به نسل‎های آینده تحویل دهیم.

دباغیان بیان کرد: بسیاری از پرندگانی که امروز شکارچیان آنها را شکار می‎کنند از جمله گونه‎های کمیابی هستند که در صورت شکار آنها ممکن است دیگر در سال‎های آینده نمونه‎ای از آنها را نداشته باشیم.

وی گفت: تالاب‎ها و عرصه‎های زیست‌محیطی در استان گلستان از جمله مناطقی است که گونه‎های مختلف پرندگان در فصل‎های مختلف به اینجا مهاجرت می‎کنند و به جای آرامش در این مناطق با سرب‎های شکارچیان غیرمجاز مواجه می‎شوند.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان تصریح کرد: احترام به محیط‌زیست، احترام به خالق یکتا و احترام به زندگی است و تخریب آن خیانت در امانت و ظلم به نسل‌های آینده است.

دباغیان ابراز کرد: به جای آنکه این پرندگان زیبا را شکار کنیم از آنها تصاویر زیبا تهیه کنیم و به جای شکار آنها تصاویر آنها را شکار کنیم و سال‎های سال از دیدن آنها لذت ببریم.

ارسال نظر

آخرین اخبار