صالح قندهاری،فعال فرهنگی استان گلستان و مبلغ دینی شهرستان بندر گز:

امام حسن عسکری (ع) با تربیت کردن شاگردانی که شیخ توسی تعداد صد نفر ازآنان را در کتاب خود نام برده است، سعی کردند مردم را متوجه این موضوع کنند که همان خدایی که به نوح (ع) عمر طولانی داد، به حضرت مهدی (عج) هم چنین عمری خواهد داد و این تا زمانی که خداوند صلاح بداند و ایشان را حاضر کند ادامه خواهد داشت. این گونه امام حسن عسکری (ع) سعی کردند که زمینه را برای غیبت حضرت مهدی (عج) آماده کنند.

امام عسکری(ع) با تربیت شاگردانشان زمینه غیبت را آماده کردند

صالح قندهاری،فعال فرهنگی استان گلستان و مبلغ دینی شهرستان بندر گز، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درباره فعالیت های سیاسی، اجتماعی و علمی امام حسن عسکری (ع) گفت: امام حسن عسکری (ع) در زمان حکومت عباسی، تحت کنترل و فشار های زیادی بودند، اما با وجود این فشارها، فعالیت های علمی، اجتماعی و سیاسی بسیاری انجام داده اند. یکی از این فعالیت ها، کوشش های علمی بود که ایشان در دفاع از اسلام  و رفع شبهات اسلامی انجام میدادند. گروهی از مخالفین اسلام سعی می کردند با ایجاد شبهات، اسلام را زیر سوال ببرند و امام (ع) با فعالیت های علمی به رفع آن شبهات می پرداختند. ایشان شبکه ارتباطی بسیار قوی با شیعیان خود ایجاد کرده بودند و با نامه و فرستادن نمایندگان خود، با شیعیانشان ارتباط داشتند. همچنین ایشان علی رغم مراقبت ها و فشار های حکومت عباسی، به فعالیت های سری سیاسی می پرداختند.

 

ooooooooooo

قندهاری در ادامه افزود: امام عسکری (ع) از مردم و شیعیان خود، به ویژه نزدیکانشان، حمایت و پشتیبانی مالی می کردند. ایشان به تقویت و توجیه سیاسی مردم به ویژه شیعیان می پرداختند و به آن ها می آموختند که چگونه در مقابل مشکلات ایستادگی کنند. همچنین با استفاده از آگاهی غیبی خود، برای  رفع فتنه منکران امامت و دلگرمی شیعیان تلاش می کردند. گروهی می گفتند که امامت بعد از ایشان از بین خواهد رفت و آینده شیعیان نا مشخص است. اما ایشان زمینه را برای پذیرفتن امامت حضرت مهدی (عج) آماده کردند.

وی  در جواب این سوال که امام (ع) چگونه زمینه را برای غیبت امام عصر (عج) آماده کردند گفت: امام حسن عسکری (ع) با تربیت کردن شاگردانی که شیخ طوسی تعداد  صد نفر ازآنان را در کتاب خود نام برده است، سعی کردند مردم را متوجه این موضوع کنند که همان خدایی که به نوح (ع) عمر طولانی داد، به حضرت مهدی (عج) هم چنین عمری خواهد داد و این تا زمانی که خداوند صلاح بداند و ایشان را حاضر کند ادامه خواهد داشت. این گونه امام حسن عسکری (ع) سعی کردند که زمینه را برای غیبت حضرت مهدی (عج) آماده کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار