مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان گفت: در سال آینده ۶۰۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر می‌شود.

۶۰۰ هزار کارت هوشمند ملی در گلستان صادر می‌شود

به گزارش گلستان 24، حسن وفایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای صدور 600 هزار کارت ملی هوشمند افزایش تعداد دستگاه‌های چاپ کارت و افزایش دفاتر پیشخوان از 2 دفتر به 14 دفتر در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: هم‌اکنون 11 هزار  و 480 کارت هوشمند ملی صادرشده که بیشتر برای شهروندان بالا 18 سال بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان تصریح کرد: 99 هزار کارت هوشمند ملی برای شهروندان گلستانی صادرشده است و تاکنون 87 هزار و 525  کارت توزیع‌شده و شهروندانی که کارت آنان نیز صادرشده باید برای دریافت آن به اداره ثبت‌احوال شهرستان مراجعه کنند.

به گفته وی، طرح تعویض شناسنامه‌های قدیمی و دست‌نویس و صدور شناسنامه ماشینی در استان گلستان در حال اجرا است و از ابتدای امسال 47 هزار جلد شناسنامه جدید صادرشده که 84 درصد آن توزیع‌شده است.

وفایی تأکید کرد: این شناسنامه‌ها از ضریب امنیتی بالا برخوردار بوده و قابل جعل و سوءاستفاده نیست و هم‌اکنون برای نوزادان و افراد بالای 15 سال صادرشده و در سال آینده صدور این شناسنامه‌ها 3 برابر می‌شود.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات گفت: داشتن کارت ملی برای شرکت در انتخابات ضروری نیست اما به همراه داشتن آن روند رأی‌گیری را تسهیل می‌کند.

وفایی اظهار کرد: ادارات ثبت‌احوال همه شهرستان‌های استان گلستان برای ارائه خدمات سجلی به شهروندان واجد شرایط شرکت در انتخابات هفت اسفند امسال آماده هستند و رفع مشکلات شناسنامه‌ای، صدور شناسنامه المثنی و تعویض کارت ملی یا اختصاص شماره ملی ازجمله خدمات ثبت‌احوال به شهروندان تا پایان آخرین ساعت انتخابات 7 اسفند انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه ادارات ثبت‌احوال استان گلستان برای ارائه خدمات تا روز پنجشنبه آینده از ساعت 7:30 صبح تا ساعت 18 عصر و روز جمعه 7 اسفند از ساعت 8 صبح تا پایان زمان رأی‌گیری آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار